beginnersvragen heli

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door OOge, 13 sep 2012.

1. OOge

OOge

Lid geworden:
    13 sep 2012
    Luitjes,

ook ik heb een merkwaardige interesse gekregen voor helis :)
    Dus kocht ik me maar eens een big lama. Mooi ding, wat kleine crashjes gehad en deze week geupgrade voor een metal set.

Na het hele ding uit elkaar gehaald te hebben en weer in elkaar gepeuterd te hebben stijgt hij niet meer op. Ik heb zover mijn kennis rijkt de swashplate goed afgesteld (andere servo armpjes omdat de originele niet meer op precies 90 graden gingen), gebalanceerd ennzovoorts.

De onderste bladen draaien als je erachter staat met de klok mee, en de bovenste er tegen in. Onderste draad volgens mij ietsje sneller.

Dan rijzen de volgende vragen bij mij.
    - Waarom stijgt hij niet op. Gewicht zonder accu is 330gr. Dat is toch niet teveel!
    - Voorheen trok de heli altijd links naar voren. Nu niet meer. Is dat goed.
    - Maken de bladen verschil. Ik heb namelijk goedkope wegwerpbladen

2. Jasper-daniel

Jasper-daniel

Lid geworden:
    9 nov 2010
    De bladen maken wel degelijk verschil.
    Maar als je de bladen eens onwisselt... De onderste naar boven, en de bovenste naar onder.

Misschien heb je die gewoon omgewisseld.

Groet.

3. OOge

OOge

Lid geworden:
    13 sep 2012
    de bladen zitten goed. Dat weet ik zeker. Maar moeten nu vervangen worden.
    Ik zette de zender aan, controleerde of alles op 0 stond en toen ik de accu erin deed, begon hij te vliegen. Niet alleen een stukje rotor weg maar ook een stukje arm :). Dus...morgen maar weer opnieuw in elkaar zetten :(

4. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Als deze dingen niet opstijgen, is of de motor(en) versleten, of debladen die je erop zet zijn niet goed.

Die tweede vermoed ik eigenlijk..

5. OOge

OOge

Lid geworden:
    13 sep 2012
    Hebben jullie een aanbeveling van bladen. Voor de big lama.
    Over de motortjes gesproken, ik zag de 380bl voor 9 eurotjes. Kan ik die zomaar op deze zetten. Ze praten over een 10T en 11T tandwieltje. Maar weet niet of ik dat zomaar erop kan zetten. Waar moet ik op letten bij het verwisselen van de motortjes met een standaard esky controller.

6. Martin49

Martin49

Lid geworden:
    19 okt 2008
    Houd het bij de standaard bladen en motoren. Upgraden heeft geen zin. Dus gewoon vervangen wat erop zit
    Groeten
    Martin

7. Be-eL

Be-eL

Lid geworden:
    13 aug 2008
    Of de onderste rotor zit niet goed op(in) de as geschroefd waardoor de onderste rotor slipt en daardoor niet genoeg vermogen geeft om op te stijgen of de tandwielen slippen op de as.

8. rexonamen

rexonamen

Lid geworden:
    24 nov 2006
    Of kijk eens naar de bladen staat vaak A ///B op A boven dus B onder. of de motoren verkeerd op de reciever .

gr

9. rexonamen

rexonamen

Lid geworden:
    24 nov 2006
    Of net als ik nu een extra set gekocht ,A boven en B onder , jaja moesten precies andersom gemonteerd worden , A werd onder en B werd boven , mhhhhhh

10. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Maar, de hamvraag:

Was dat het probleem?

11. Taya-chan

Taya-chan

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Mijn vermoeden is inderdaad ook dat de motor niet goed op het tandwiel staat. Dit zou zomaar kunnen zijn gebeurd, door één van de kleine crashes die je beschrijft. Zou ik even naar kijken als ik jou was.

Over de bladen:
    Zelf heb ik een Lama V3, een wat kleiner modelletje (o.a.) en die vlieg ik met Xtreme bladen van E-Sky, die bevallen mij erg goed - zijn veel steviger dan de gewone zwarte bladen. Misschien kun je dit overwegen. Ik had bij mijn heli ook enigzins invloed op de lift van de heli. Is het een Big Lama van E-Sky? Want in dat geval zouden er ook Xtreme bladen voor moeten zijn... voor zover ik weet.

12. OOge

OOge

Lid geworden:
    13 sep 2012
    Inmiddels heb ik weer tijd gevonden om hem weer te herstellen.
    Wat ik me afvroeg, hoe stel ik de swashplate goed in. Want het geval is namelijk dat ie precies horizontaal is, maar na 2, 3x besturen staat het weer naar voren of achter geheld. Dan komt natuurlijk omdat hij aan de voorkant niet aan een servotje zit. Maar ik neem aan dat hij toch automatisch weer horizontaal moet staan als je de besturing loslaat.

13. Be-eL

Be-eL

Lid geworden:
    13 aug 2008
    Zou kunnen dat je swashplate gesepareerd is. Onderste en bovenste deel goed samendrukken.

14. Student

Lid geworden:
    5 jan 2008
    nee, dat is niet zo.

in de lucht trekt dat zichzelf allemaal wel recht, maar op de grond niet.
    Je gaat er gewoon mee vliegen, en als hij een afwijking heeft die te groot is om te trimmen, ga je het bijpassende linkje in of uit schroeven.

15. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    wat bladen betreft ik had de airy blades super sterk licht van gewicht dus meer headspead .

HeliPal.com

stijgt je heli al op?

als je van mening bent dat de onderste langzamer draaien dan de bovenste moet je ook even kijken of het tandwiel onder niet over de as slipt dit heb ik ook wel eens gehad deze zit geborgd met een schroefje.

ook heb ik de alu upgrade gedaan maar er ook weer snel af gegooid mijn heli vloog echt belabberd toilet bowl effect.
    wel had ik een verlengde binnen as dit is een must voor deze heli

16. OOge

OOge

Lid geworden:
    13 sep 2012
    die airy blades zal ik eens bestellen.
    Gebruikt er iemand hier voor die lama ook een swashplate leveler... ik doe het maar op het oog, maar misschien kan het slimmer zonder hem helemaal uit elkaar te halen.

17. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    voor de big lama moet het met het oog kunnen de rest eruit trimmen.

Deel Deze Pagina