Beginnersvragen Revell 1:400 Titanic

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Bbs, 26 jan 2013.

  1. Bbs

    Bbs Guest

    Dag allemaal,

    Ik hoop dat ik dit in het goede forum zet, ik ben een echte leek op dit gebied, dus mijn excuses als ik iets verkeerd plaats.
    Ik ben van plan binnenkort met de bouw van een 1:400 Titanic van Revell te beginnen. Ik ben een echte beginner, en bij het lezen van de bouwinstructies kwam ik wat dingen tegen waar ik niet geheel zeker over was. Misschien kunnen jullie me helpen en wat tips geven voor ik iets verkeerd doe en onherstelbare schade aanricht :p

    - Op de instructies van Revell staat dat er op een gegeven moment gaten moeten worden gemaakt (boven stap zes), uit mijn hoofd in het dek. Het tekeningetje waarmee Revell dit aangeeft, is een boortje. Nu hoorde ik van iemand anders dat deze gaten al voorgemaakt zijn in het dek, en dat deze ook gewoon met een naald doorgeprikt kunnen worden. Wat is jullie advies hierover? Ik heb geen boortje, is het nodig er één aan te schaffen? Of zijn de gaten ook op een andere manier te maken/door te prikken?
    - Ik heb een rol masking tape van Revell bijbesteld, ik vroeg mij af: kan ik deze ook gebruiken/plakken op delen die al geverfd zijn? Of schaadt dit de verf bij het verwijderen? Mocht dit wel kunnen, hoe lang kan ik de verf het beste laten drogen voor ik de masking tape erop aanbreng?
    - Revell raadt aan eerst de standaard en het eerste gedeelte van het schip in elkaar te zetten en dat dan pas rood/zwart te verfen. Is dit handig of kan ik beter de losse delen eerst rood/zwart verfen voor ik ze in elkaar zet?
    - Bij gebrek aan airbrush moet ik met de kwast werken, is het aan te raden de verf hiervoor te verdunnen met bv wasbenzine?

    Excuses voor de vele vragen, maar ik wil het liefst zo veel mogelijk weten voor ik begin, om te voorkomen dat ik iets verkeerd doe of iets dergelijks :)