Beginnervragen en veel meer

• Topicstarter Topicstarter duikje
  • Startdatum Startdatum
D

duikje

Guest
Hallo allemaal,

ik heb mij zaterdag de nine eagles solo gekocht, maar omdat ik een absoluute beginner ben :oops: en ik ook nog niet zo best engels kan (om de beschrijving goed te kunnen lezen) en vooral om het te snapen, ik die aan de kant gelegt en direct uitgeprobeerd.

Opstijgen en landen gaat al een beetje met heel veel gevoel enzv. maar ik wil hem graag goed kunnen trimmen en ik snap er helaas helemaal niks van de gebruiklijke begrippen. Kan mij iemand die een keer goed uitleggen?

En ja ik ben een vrouw, maar geen blonde. :p

Alvast bedankt.

Ja die heb ik. Is mij aangeraden worden, omdat dat heel makkelijk zal wezen om mee te beginnen.

Ok, trimmen is dan best eenvoudig.. Zie hier de trimknoppen

a3405317-180-Solo%20Pro%20Trims%20T1-T4.JPG

Opstijgen en dan kijken wat de heli doet. Draait de staart naar links of rechts dan druk je op T4 net zolang tot de staart stil blijft hangen. Gaat de heli naar voren of naar achteren zonder dat je wat doet dan corrigeer je dat met T2. Zijdelings bewegen zonder dat je wat doet met T1. De T3 kun je negeren.
Ik heb zelf de Bravo III. Da's in principe dezelfde helicopter en echt veel trimmen hoef ik eigenlijk niet. Dat is pas nodig als de helicopter uit zichzelf draait of naar voren of naar achteren gaat. Helemaal stil zal de heli niet worden. Je zult altijd wat moeten corrigeren.

Bedankt, nou is het oefenen. Zal jij mij ook misschien aan kunnen raden welke accu's ik nog erbij kan kopen, want met die 2 die ik heb is het maar weinig vliegen en dan weer opladen. ik wil toch graag iets langen kunnen oefenen.

Ik heb zelf de goedkope van de Solo Pro bij Hobbyking vandaan. Heb ze wel passend moeten maken. Ik weet niet 100% hoe dat bij de Solo zit. Daar zullen anderen je nog wel in komen adviseren..

Bedankt allemaal voor de snelle antwoorden. heb mij ook direct een paar accu's besteld.

Back