Tadango
Forum veteraan
Ik ben gevraagd of ik een behotec wou nakijken die gecrached was. Natuurlijk
Stuur maar op
Even later kreeg ik de motor binnen die op het eerste gezicht niets mankeerde. Het enigste wat ik zag is een kleine markering op de intake cover en een lichte ratel als je hem een slinger geeft. Uitelkaar dus en eens alles nakijken.
Het mooie van deze motor is dat de brandkamer geschroefd is
Handig voor reparaties na een grote crash. De kamer was wel iets vervormd door een hoge werktemperatuur denk ik.
De compressor cover had geen voelbare beschadiging en de kras die er zat was puur optisch. De lagers zijn gespoeld en voelen nog als nieuw, ze zijn ook niet oud zover ik begreep. De as tunnel was aan de voorkant wel iets beschadigd door de veer dus dit is gepolijst. Daarna de randen van de veer ook zodat dit niet meer gaat happen. Daarna de lagers in de veer geprobeerd en dat liep weer heerlijk soepel.
Toen maar weer gaan monteren. Als eerder de brandkamer inelkaar gezet. De ngv en kamer deksel zijn 1 stuk. Dit valt erg klem in het huis en dat kost wat aandacht en kracht. Daarna de astunnel en diffusor in het huis en de ngv schuiven en lichtjes erin kloppen. De passing tussen ngv en as tunnel lijkt me veel te strak maar die heeft altijd gelopen en het achterste lager zat los dus dit pas ik niet aan.
De electronica voor de sensoren zitten op een print voorop de motor. Deze print is van projet net als de ecu. De brandstof aansluitingen zitten op een bracket welke weer op de intake cover zit geschroeft. De afdichting gebeurd door 3 O ringen om de leidingen tussen de intake cover en de bracket.
Uitlaat conus en thermo koppel er weer op. De kegel in het midden zit niet vast maar rust op staanders die in de buitenste ring zitten gelast. Dat kan gaan resoneren......
Zo, kapje er weer op en testdraaien
Ik heb alleen de beugels en de hdt er niet bij gekregen
Hdt kan ik lenen maar beugel zal ik even een setje voor moeten maken........ of even met de eigenaar bellen 



Het mooie van deze motor is dat de brandkamer geschroefd is


De compressor cover had geen voelbare beschadiging en de kras die er zat was puur optisch. De lagers zijn gespoeld en voelen nog als nieuw, ze zijn ook niet oud zover ik begreep. De as tunnel was aan de voorkant wel iets beschadigd door de veer dus dit is gepolijst. Daarna de randen van de veer ook zodat dit niet meer gaat happen. Daarna de lagers in de veer geprobeerd en dat liep weer heerlijk soepel.

Toen maar weer gaan monteren. Als eerder de brandkamer inelkaar gezet. De ngv en kamer deksel zijn 1 stuk. Dit valt erg klem in het huis en dat kost wat aandacht en kracht. Daarna de astunnel en diffusor in het huis en de ngv schuiven en lichtjes erin kloppen. De passing tussen ngv en as tunnel lijkt me veel te strak maar die heeft altijd gelopen en het achterste lager zat los dus dit pas ik niet aan.


De electronica voor de sensoren zitten op een print voorop de motor. Deze print is van projet net als de ecu. De brandstof aansluitingen zitten op een bracket welke weer op de intake cover zit geschroeft. De afdichting gebeurd door 3 O ringen om de leidingen tussen de intake cover en de bracket.

Uitlaat conus en thermo koppel er weer op. De kegel in het midden zit niet vast maar rust op staanders die in de buitenste ring zitten gelast. Dat kan gaan resoneren......

Zo, kapje er weer op en testdraaien




Laatst bewerkt: