Behouden F550 frame of switchen naar Tarot 680Pro frame

Frame keuze:

• F550 frame

Votes: 0 0,0%
  • Tarot 960pro frame

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    0
Goeden dag,

Na het lezen van veel topics op internet ben ik er helaas nog niet uitgekomen vandaar dat ik via deze weg m'n antwoord probeer te vinden. Ik vlieg momenteel met een F550 frame met de volgende setup:
- Cobra 2217/950 motoren (gebalanceerd)
- 9045 props (gebalanceerd)
- Naza V2 met iOSD
- Gimbal + GoPro hero black 5
- video transmitter
- 4s 8000mah multistar
- vliegtijd 19min

Nu het probleem, zoals wel bekent is heeft het F550 veel flex in de armen en dit komt vaak de videokwaliteit niet ten goede, zo ook bij mij. Met een rustige wind is er prima te vliegen maar zodra het harder gaat waaien krijg ik het wel bekende jello effect in de filmpjes. Welke ik dus wil elimineren aan de hand van de volgende twee keuzes of:
- Framewissel van een F550 naar de Tarot 680pro frame en alles over bouwen. Vervolgens de Tarot armen inkorten naar het formaat van de F550. Dit omdat het een ideale maat is voor mijn doeleinde en ik niet van plan ben om andere motoren etc aan te schaffen omdat ik zeer tevreden ben over de huidige setup (veel liftkracht en lange vliegtijd).
of
- Aluminium armen aanschaffen voor de F550 om de flex eruit te halen + extra demping voor het onderstel.

Voordelen van de Tarot
- Carbon
- Opvouwbaar

Voordelen van de F550
- Het formaat (armen van de Tarot kunnen ook ingekort worden dus niet echt een geldig argument)
- Persoonlijke smaak

Echter zijn er ook veel negatieve verhalen over de aluminium armen voor een F450/F550. Je krijgt dan wel een stijf frame alleen alle vibraties worden wel doorgegeven wat hoogstwaarschijnlijk ook de videokwaliteit niet ten goede komt.

Qua kosten zal het om het even liggen, een Tarot 680Pro frame tegenover aluminium armen + demping onderstel voor de F550. Qua kosten maakt het dus niet veel uit en daar zit ook het probleem niet.

Het probleem zit hem in het volgende, ik kan er niet echt achter komen wat de ervaringen zijn om een gegronde conclusie + keuze te maken. Vandaar zijn er:
- mensen die met 2217/950 motoren op een Tarot 680 frame vliegen en wat zijn de bevindingen?
- mensen die ervaring met aluminium armen op de F450/F550 en als dit inderdaad meer vibraties geeft?
- Een ander hexa carbon frame welke opvouwbaar is.

Overige tips and tricks zijn ook welkom!

Back