Zeil al jaren een MicroMagic maar kwam onlangs de Phoenix tegen op marktplaats. Met mijn zeilersachtergrond viel ik meteen voor het racy uiterlijk van de boot. Aangezien de prijs vrij laag is voor een complete kit met 2,4 Ghz zender het risico aangegaan ondanks de wetenschap dat het Chinese import is.
Filmpjes op youtube laten al zien dat de boot overtuigd is. Ben begonnen met de verstaging te vervangen door dyneema want de bijgeleverde lijntjes rekken als elastiek.
Ook al 15 centimeter van de mast afgezaagd want je kunt zo al zien dat dat de zeileigenschappen ten goede zal komen. Het bijgeleverde zeil ziet er prachtig uit maar kan eigenlijk zo de prullenbak in. Ga het dekbeslag vervangen door aluminium in plaats van plastic en de kiel met epoxy fixeren. En waarschijnlijk nog meer aanpassingen.....
Kortom; er valt best iets van te maken denk ik.
Ben benieuwd of er al meer "Phoenix" eigenaren zijn.....
Filmpjes op youtube laten al zien dat de boot overtuigd is. Ben begonnen met de verstaging te vervangen door dyneema want de bijgeleverde lijntjes rekken als elastiek.
Ook al 15 centimeter van de mast afgezaagd want je kunt zo al zien dat dat de zeileigenschappen ten goede zal komen. Het bijgeleverde zeil ziet er prachtig uit maar kan eigenlijk zo de prullenbak in. Ga het dekbeslag vervangen door aluminium in plaats van plastic en de kiel met epoxy fixeren. En waarschijnlijk nog meer aanpassingen.....
Kortom; er valt best iets van te maken denk ik.
Ben benieuwd of er al meer "Phoenix" eigenaren zijn.....