Belangrijkste verschillen fg onroad chassis

Hallo,

Om direct to the point te komen:

Wat zijn de voornaamste verschillen tussen de Fg sportsline lang-middel-kort? Wat kan ik met het ene en het andere niet?

Wat zijn de verschillen tussen de 04 en het 08 chassis? Want op de site van fg staat nog het (oude?) chassis?

Als ik me zo een chassis koop, zijn er dan dingen die ik beter onmiddelijk vervang?

En als laatste zijn deze net zo sterk als men Hpi Baja, of vallen er geregeld wel eens brokken? :D

Ben helemaal into bigscale, gedaan met nitro prulletjes en eindeloos moeten afstellen. Ga deze enkel gebruiken voor hier en daar wat te rijden (Rumst, Roeselare,...), maar geen competitie.

Alvast bedankt

Niels

Je hebt verschillende body's qua lengte daarom een kort, middel en lang chassis ook zal het lange chassis stabieler zijn in bochten als een kort chassis.

Bij een evo 08 heb je de nieuwe voorbrug die de evo 07 ook heeft, vermoedelijk is het chassis zelf anders uitgefreest maar meer kan ik er nog niet over zeggen.

Volgens mij zijn de sportlines nauwelijks verandert in 2008 qua chassis in ieder geval.

Maar als je een nieuwe Sportsline koopt, neem dan de 08 versie. Deze heeft meteen al remschijven vóór, betere uitlaat, stalen tandwielen, Evo 08 tank en ook de nieuwste dempers. De Sportsline 04 heeft dit niet.

En met de onroads gebeurt vrij weinig, het heeft veel minder te verduren natuurlijk dan de offroad bakken.

Bij de 08 non rtr versie, moet ik deze nog zelf bouwen? En wat heb je dan nog nodig om deze rijdend te maken? (servos, kap?).

Volgens mij kun je de 08 Sportsline niet eens non-RTR krijgen :S
In het 2008 nieuws foldertje van FG staan alleen maar bestelnummers van de RTR varianten, ook Hobbythek geeft alleen maar RTR varianten weer. Ben dus bang dat een 08 sportsline non-rtr niet mogelijk is.

Maar de sportlines hoef je nooit te bouwen, zijn altijd gebouwd. Of het nu een RTR is of non-rtr. Daarnaast zou je voor non-rtr varianten dus nog een zender, servo's, accu, body, verf en eventueel stikkers nodig hebben. Owja, en een potje secondenlijm om te banden te plakken :P.

Maar ik denk dus dat een Sportsline 08 non-RTR moeilijk wordt. Misschien kun je beter ook nog wel een tweedehands Competition kopen voor het geld van een nieuwe Sportsline. Maar dat moet je maar net zelf willen.

Pitstop heeft de 08 als non rtr, heb ze gemaild. Ook zit er al een kap bij. Is het verschil dan zo groot/merkbaar tov een competition model? Of kan ik met een 'standaard' model helemaal niet mee met die mannen?

Ik heb verder nog geen wedstrijd ervaring met de onroads, dus daar kan ik eigenlijk niks over zeggen.

Maar als je eenmaal bezig bent met het spul, dan wil je na verloop van tijd misschien dit anders, en dat veranderen, en dit vervangen etc. En als je dat dan allemaal optelt had je evengoed een tweedehands competition kunnen kopen bijvoorbeeld. Het is maar net wat je er echt mee wilt gaan doen.

Anyways, een 08 Sportsline is in ieder geval al een stuk beter dan de 04 versie, dus ik denk dat je met de gewone 08 sportsline al een heel eind komt :)

Als ik me een sportline aankoop, wat heb ik dan nog nodig om hem rijdend te maken, zodat ik alles eens kan uitrekenen.

* Stuurservo Multiplex Rhino Digi4
* Gas/rem servo Ace1015
* 6V ontvanger accu
* Banden?

Passen deze servos in deze?

Digi 4 + ace 1015 is een goede combo, rij er zelf ook mee. Deze passen gewoon hoor.

Sportsline komt al met banden, deze zul je waarschijnlijk nog wel moeten lijmen, maar dat weet ik niet zeker.

Ik weet niet of de non-RTR versie komt met een ongespoten kap, zul je even moeten navragen. Anders heb je nog verf nodig.

Verder zou ik een ander luchtfilter nemen, het standaard zenoah filtertje waarmee het geleverd wordt is niet al te best volgens mij. Maar dit weet ik niet zeker, heb zelf nooit dat filtertje gehad.

Ander luchtfilter is zeker aan te raden als er zo'n simpel zwart plastic kastje opzit , Dat filter is simpel weg RUK zoals de meeste standaard filters :!:

Een goed filter is zowiezo nooit weg neem dat dus ook alvast mee in je bestelling . Je kan het maar alvast hebben ;)

Zou kunnen, maar dan moet je elke keer het luchtfilter op de ene auto plaatsen als je er mee wilt gaan rijden. Ik zou gewoon gelijk een goed filter erbij nemen, dan heb je de auto gelijk goed.

Nee hoor, heb hier nog een nieuwe ongebruikte liggen :)

Het gaat trouwens over deze

hpiredneckL.jpg

Een on-road heeft een liggende motor, je luchtfilter wijst dus omhoog... de vraag is dus, past het getoonde filter wel onder je kap?

Dan zal deze wel niet passen. Welke luchtfilter raden jullie me dan aan?

Met 1ontvanger accu pakket van 3300mah kom ik wel toe zeker he om een hele dag te rijden?

Ik denk ook dat dit filter wel gaat passen. Er zit heel wat ruimte tussen de carb en de body.

En als het niet past kun je altijd nog een ander filtertje halen. F1 filter met pitstop/rn filterschuim of bijv. een carbon airbox.

hallo ik kan nergens de maten van de kort middel en lang chassis van een fg onroad vinden weet iemand meschien de maten ??? m.v.g. dennie

hallo ik kan nergens de maten van de kort middel en lang chassis van een fg onroad vinden weet iemand meschien de maten ??? m.v.g. dennie

neem aan dat je de wielbasis bedoelt ?

lang chassis - 535mm
middel chassis - 510 mm
kort chassis - 465mm

dan heb je ook nog lang breedt , wielbasis is het zelfde alleen breder

Back