Gesponsord topic Belangstelling voor Fokker G1

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door wicky, 8 aug 2013.

  1. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    STATUS Project ARF KIT FOKKER G1

    Beste Fokker G1 liefhebbers en enthousiastelingen !

    Hierbij wil ik een ieder die heeft gereageerd op onze plannen voor productie van een ARF kit FOKKER G1 officieel meedelen dat we een contract hebben getekend met de fabriek voor productie van 50 stuks van deze toestellen.

    Momenteel werken we aan de voorbereidingen , de details , en voornamelijk vergaren van informatie en de juiste tekening(en) samenbrengen op de productie plaats, om te komen tot een sample / testmodel.

    Meer info volgt, nog steeds suggesties en ideen welkom via info@sinomatch.nl, of via PB./ post reply....


    Met vriendelijke groeten,
    Hans JAPM Witjes
     
  2. 13048

    13048

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    85
    Hoi, hebben jullie al een website? waar zal ik de kit kunnen kopen binnenkort?
     
  3. Bart83

    Bart83 verslagschrijvers

    Lid geworden:
    1 okt 2007
    Berichten:
    3.098
    Locatie:
    Sleen
    Waarschijnlijk is de website nog in ontwikkeling

    Sinomatch

    G1 :

    Er is een forumlid dat ooit eens was begonnen met een cad tekening voor een G1 in 1:10 , er zijn zelf al enkele onderdelen 3d geprint. Mischien is het handig eens contact met hem op te nemen. Hier het betreffende draadje :

    fokker-g1-schaal-1-op-10-a

    [​IMG]

    Mischien als mijn Dornier Do24 project klaar is kan ook eens beginnen aan een G1 ontwerp , dan wel in schaal 1:8

    Mvg,

    Bart
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    En wat is nu uiteindelijk de spanwijdte geworden?
     
  5. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Status FOKKER G1

    @13048,

    De ARF Kit kan worden aangeschaft bij nog te selecteren (lokale) modelbouwwinkels. Distributie loopt via onze handelsonderneming die aan de winkeliers levert. Je kunt je email adres even doorsturen naar info@sinomatch.nl , dan kom je op de lijst van geintresseerden en er wordt contact met je opgenomen voor de voorintekenlijst.
     
  6. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    FOKKER G1 Status

    @femmo
    We hebben gekozen voor de spanwijdte van 1900 mm. Aanvankelijk keken we naar 1710 mm.
    Dit is zo goed als 1:10. Het type toestel is echter veel stabieler met de 1900 mm span.

    Tevens is de keus voor de motoren gevallen op de DLE 20 (Benzine) , waarvan hieronder de specificaties staan :

    Cylinder inhoud: 20cc
    Vermogen: 2.5 hp @ 9,000 RPM
    Gewicht: 650 grams – 1.43 lbs
    Gewicht uitlaat: 50 grams – 2.0 oz
    Bore: 32mm
    Stroke: 25 mm

    De mogelijkheden om deze motoren collectief aan te kopen wordt binnenkort besproken met de fabrikant van DLE in Azie. Het voordeel wat daaruit voort komt , merkt de koper van de bouwkit, in de aanschafprijs de motoren worden waarschijnlijk tegen kostprijs verkocht, in combinatie met de ARF Kit, voor degene die dat niet wil , ligt er in de bouwdoos een Coupon om de motoren met een korting aan te kunnen schaffen. We praten toch over twee motoren, en we realiseren ons dat dit een flinke aderlating is voor de meesten onder ons.....


    We houden je graag op de hoogte !
     
  7. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    FOKKER G1 Status

    @Bart83

    Bedankt voor je reactie ....

    Ja.Onze website is in herontwikkeling.
    SINOMATCH houdt zich sinds 2002 bezig met Sourcing, Productontwikkeling en import van toeleveringsprojecten ten behoeve van de nederlandse (technische)maak-industrie....

    En natuurlijk bedankt voor je tip !

    Wederom het bewijs dat dit toestel veel los maakt bij veel Nederlandse Modelbouwers, en vliegfanaten !

    Wij ontwikkelen door ...

    Met enthousiaste G1 Groet !
    Hans JAPM Witjes
     
  8. h-wierink

    h-wierink

    Lid geworden:
    9 jul 2010
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Maasbree
    Hallo,
    Ik ben degene die met een 1:10 model bezig is geweest in 3D CAD. Ik heb ook een kunststof neus en de geschutskoepel laten maken in 3D printing schaal 1:10. Ook voor de beide motor gondels heb ik het ontwerp toen klaar gemaakt alleen nooit laten maken (was een beetje prijzig voor een proefje). Mocht je belangstelling hebben moet je dat maar even laten weten.

    Hans Wierink
     
  9. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Dit gaat een ARF G1 worden en dat is natuurlijk zeer interesand
    ook de schaal waarin het toestel gebouwd gaat worden is interesand
    we kunnen niet alemaal een bak van rond de 3 meter kwijt

    dit word een zeer leuk project
     
  10. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    @wicky
    Mooie afmeting, em een G1 is een mooi model
    Maar wil ik toch wel even reageren.
    Naar mijn idee is 2x20cc wel wat veel (dit hangt natuurlijk ook van het gewicht af)
    Terinfo mijn ervaring met een aantal 2 motorige , met hun motoren en afmetingen:
    piper seneca 2x4cc (ongeveer 1,8m)
    P-38 2x7,5cc (2,14m) mocht iets meer vermogen hebben (was te zwaar;) )
    Dornier DO-17 2x7,5cc (2,40m )
    Beech D-18 2x28cc (2,9m)

    De G1 van PH in Blue 3,45m 24kg heeft 2xZG38 (Yke)
    een ZG38 zou 2,6pk hebben volgens de webside
    (0,1 pk meer dan een dle 20 blijkbaar)

    mijn mening is wanneer een tweemot over powered is en er valt een motor uit tijdens volgas , het effect veel heviger is.
     
  11. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Een mooi project dat wordt het....

    @ Jeroen

    Ja, na een paar weken posten en diverse leuke gesprekken met legio liefhebbers, enthousiastelingen, maar ook clubleden en winkeliers , is het vast komen te staan :De inspanningen tot nog toe zijn lonend.....voor ons een houvast om nu door te zetten!

    Straks zal blijken waar we écht staan, met het ARF bouwkit, en natuurlijk het vliegende en geteste model.

    Wordt vervolgd......

    Met vriendelijke groeten
    Hans JAPM Witjes
     
  12. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Voortstuwing FOKKER G1

    @Jetpropdlx

    Hallo & welkom in deze discussie , bedankt voor de eerste echte "Buitenlandse" inmenging en mee te willen denken in onze ontwikkeling !

    Tja, er valt zeker nog wat van te zeggen....dat 20 cc redelijk heftig is ....Aan de andere kant schijnt het vermogen in pk's zwaar mee te tellen, versus (3 blads) propellers, en het gewicht van de kist , wanneer we naar de 1900 mm gaan...

    Het "gewicht" wat "vrijkomt" bij stevig wenden met het model , ( G-Kracht;-) schijnt hier ook een rol te spelen. Maar een expert ben ik ook niet...zeker niet....er zijn nog maar weinig mensen die een (model) G1 gevlogen hebben , dus er is weinig research te doen wat dat betreft...

    2.5 HP is best zwaar, en de zaak overpoweren is niet de bedoeling.
    Mogelijk moeten wij deze keus nog maar eens overwegen...en eerst kijken naar Nitro Motoren
    bv 2 x 10 cc..We zullen het moeten uitrekenen...... ! Is er iemand die hier meer kijk op heeft.....
    Benzine motoren hebben een relatief rustige loop over zich....en kunnen zeer practisch zijn, mits ze lekker vlot starten ...!

    Er heeft zich vanavond een gerenomeerd testpiloot gemeld .....Hiervan maken we graag gebruik...maar meten is weten mannen !

    Suggesties WELKOM !

    Met vriendelijke groeten,
    Hans Witjes
     
  13. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    ik ben bang dat er steeds minder belangsteling is voor methanol 2 takt
    en 4 takt
    je ziet steeds meer electro en benziene
    juist wegens het geluid
    of methanol gestookte stermotoren
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  15. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Sorry hoor Jeroen, je gaat toch niet beweren dat een 2T benzine mooier klinkt dan een 4T methanol motor?
     
  16. 13048

    13048

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    85
    @Femmo volgens mij bedoelt hij dat het minders geluidsoverlast veroorzaakt ;)
     
  17. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Nee dat niet maar een 4 takt gaat mooier klinken vanaf 3 cilinders hehehehe

    het ging inderdaat om de geluids overlast
    2 takt methanol maakt nogal wat herrie
    wat ik b v op een qurare heerlijk vind

    helaas is er een grote groep zeikers dus herry kan steeds minder


     
  18. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
    2x 15cc 4takt van saito zeg ik die heb ik hier nog liggen namelijk.

    Ik volghet met veel belangstelling

    Greets pascal
     
  19. Twan

    Twan

    Lid geworden:
    31 okt 2005
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Peel en Maas
    Heren Fokker G1 fans,

    Ik ben de gelukkige die de G1 van Ph in Blue mag vliegen.

    Mijn G1 weegt ongeveer 24kg vliegklaar en er zitten 38cc ZG motoren op.
    (ZG45 motoren zouden beter zijn)
    Het is voornaam dat bij de bouw het staart gedeelte zeer licht is, ivm het zwaarte punt.

    Indien er nog vragen zijn hoor ik het wel.

    Groet, Twan
     
  20. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    ARF Project Status

    @twan

    Allereerst : Dank voor je reactie op ons project.


    Die lichte staart Twan , da's een uh goeie !

    Hoever zou dit doorwerken op onze productie maat van 1900 SPAN bij FUSELAGE 1180 mm ?
    Ik denk dat het zeker een belangrijk gegeven is, het gaat immers over hetzelfde toestel...
    Qua motoren is er , gezien de prijstelling dadelijk ( ca 449.00 winkelprijs) gesproken over 2 x DLE 20 ..tweetakters van 2.5 HP/20 cc. Mogelijk met drieblads propellers.
    Hierin zijn we in principe nog helemaal vrij , we vinden het belangrijk dat de aanstaande kopers de mogelijkheid hebben om voordelig motoren te kopen, ik heb ook iets gezien van LASER, hier wordt op dit forum ook melding van gemaakt..4 takt is dan natuurlijk mooier, qua geluid.

    Zou je mij je email adres willen sturen ? Ik neem je graag op in ons bestand.
    mag via info at sinomatch.nl

    Met Vriendelijke Groeten,
    Hans JAPM Witjes
    SINOMATCH BV
     

Deel Deze Pagina