Gesponsord topic Belangstelling voor Fokker G1

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door wicky, 8 aug 2013.

  1. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Voortgang FOKKER G1 Project ARF KIT

    Aan alle enthousiaste FOKKER G1 Fans die ik even wil bijpraten mbt ons project.


    Vorige week heb ik het contract getekend voor de productie van 50 stuks FOKKER G1 ARF Kits.

    Tevens is het nodige documentatie materiaal en tekeningen/schetsen ingezet en samengebracht bij onze fabrieksrelatie .

    Ik ben wat verder in de detaillering , en bij ons gaat het gelukkig , ondanks de harde economische tijden , van : “ we willen graag en we kunnen ook “.....

    De talloze reacties die we van diverse gegadigden krijgen beginnen zelfs regelmaat te vertonen ! Er zijn mensen die ons concreet vragen waar deze ARF te koop is , (en of hij al te koop is).

    De Line-up van te leveren Items onder het merklabel “Dutch Authentics Limited” gaat er als volgt uitzien :
    FOKKER G1 ARF Kit 1900 x 1184 mm (SP x L).
    2PCS Engine Set (uiteindelijke type wordt bepaald aan de hand van de testvluchten) verkrjgbaar met coupon in de doos van de ARF Kit , tegen sterk gereduceerde prijs bij je modelbouw winkelier.
    Accessoires Gear Pack ( Bewapening, Cockpit onderdelen, Bomdeuren) en eventueel aanvullende decal set.
    In te bouwen Camera , ( net als in het origineel) aan de achterkant.
    Set Pack Spraypaints , Camo colors, MAT, volgens kleuren schema LVA./ JAVA 1934 – 1949 periode(s)
    Diverse spareparts zoals Landingsgestel, besturings-onderdelen, rompdelen , Vleugeldelen , etc.
    Met een guru op het gebied van Electro vliegen , heb ik binnenkort een onderhoud over de conversie delen , welke we mogelijk meeleveren in de bouwkit.
    Hiermee zou het mogelijk worden met de bestaande kit , om te bouwen naar Electro . De keus is echter voor de hobbyist, we vinden dat we die keus moeten bieden, EP vliegen is razend populair , en winst als maar meer terrein.
    De benodigde ESC’s Motoren, en andere acessoires , kunnen we ook leveren.
    Een auto pilot , ( ivm de stabiliteit) tijdens de landing is tevens een goed idee.

    Wat nog alle aandacht opeist is het coveringmateriaal, wordt het een standaardkwaliteit, of pakken we origineel Oracover, wat een meerprijs oplevert .
    Een dezer dagen moet dit duidelijk worden.

    Mbt distributie in Nederland is contact gelegd met een aantal gerenomeerde vakhandelaren , die het product met genoegen tegemoet zien.....
    In de laatse week heb ik 5 winkeliers gesproken die graag meegaan in de distributie.

    Verder zal een Press Kit doen uitgaan naar bekende en gerenomeerde NL , D, USA , en UK vakbladen in de modelvliegsport, benaderen we de Stichting Fokker G1 , Fokker manufacturing, en de KLU, alsmede de bekende Musea in nederland die ook maar iets met WO2 te maken hebben.

    Suggesties zijn steeds welkom !

    Tot zover voor deze week.....

    Met vriendelijke groeten ,
    Hans JAPM Witjes
    “Dutch Authentics Limited “/ SINOMATCH BV
     
  2. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt

    hoi,

    ik ben de ongelukkige die hem gebouwd heeft :(


    groet jacques
     
  3. Mees Ippel

    Mees Ippel

    Lid geworden:
    6 jun 2006
    Berichten:
    1.690
    Locatie:
    Werkendam
    Mag ik de volgorde niet helemaal begrijpen doen willen?
    Er wordt al handel opgezet terwijl er nog gewerkt moet worden aan het ontwerp waarbij ik de lichte indruk krijg dat de kennis niet helemaal aanwezig is. Mocht ik ernaast zitten, excuses.

    Mees
     
  4. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    Is oracover dan gewoon overspuitbaar met die matte spray paints?
     
  5. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    MIP daar zit je verder naast dan je denkt
    jaqes
    hoezo ongelukkig
    mis je hem al
    Yke miste de zijne wel nadat I hem had overgedragen
     
  6. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    CAD Workfiles have get started

    First focussing now ..
    [25-9-2013 14:46:10] Hans JAPM Witjes: on this first model Amy..
    [25-9-2013 14:47:15] Amy Wong xxxxx model: just give our original draw it is ok,our designer will do it,as i just asked the design,he said,after make the draw then know how long with the fuselage, and will take care of the no too much weight of rear- side of G1.Thanks for this information
    [25-9-2013 14:47:34] Hans JAPM Witjes: yes, understand...
    [25-9-2013 14:48:45] Hans JAPM Witjes: i have seen the workfiles .
    [25-9-2013 14:48:57] Hans JAPM Witjes: its very nice....
    [25-9-2013 14:49:14] Hans JAPM Witjes: you made it yourself ?
    [25-9-2013 14:51:21] Amy Wong xxxxx model: No, ha ha, we have hand over to designer...

    Communicatie in volle gang.....
     
  7. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Covermateriaal

    @ Femmo

    We bekijken nog of het inderdaad Oracover zal worden. Zoals je weet doet dit direct de prijs stijgen van de bouwkit. We wachten de kwaliteit van het door de fabriek aangeboden materiaal even af, en doen daar proeven mee. Inklusief de verf die zij daarbij aanbevelen Ik heb begrepen via het natrekken van (klant) referenties van onze relatie (o.a. USA , Australie) dat de kwaliteit van het folieén bij deze fabriek zeer goed te noemen is...Het is niet zo zeer de kwaliteit van de gebruikte folie, maar de manier waarop deze is aangebracht,,,,Wat ik heb gezien in de fabriek zag er retegoed uit. Opmerkelijk is het feit dat men er bij onze fabrieksrelatie een vaste ploeg heeft zitten voor het folieén... Mocht blijken dat het Oracover gaat worden , dan laten we ons niet afremmen door die 50 USD die boven op de aanschafprijs moet komen af fabriek. Voor wie het nog niet wist :Onze fabrikant produceert voor Great Planes , Topflite , en HORIZON Hobbies , en HOBBICO.

    Niets is zo vervelend dan folie die loslaat........

    Het overspuiten van een veel door de fabriek toegepaste "Base-Film", doet me wel uitdagen moet ik zeggen....Tevens laten we de hobbyist dan vrij om te doen wat hij wil qua afwerking....

    Met vriendelijke groeten,
    Hans JAPM Witjes
     
  8. scaleflying4life

    scaleflying4life

    Lid geworden:
    24 nov 2007
    Berichten:
    688
    Locatie:
    waar de A15 eindigd in t oosten
  9. Johaver

    Johaver

    Lid geworden:
    19 aug 2011
    Berichten:
    1.967
    Locatie:
    Aarschot.
    Als het heel eventjes off topic mag.

    Denk dat er veel naar dit filmpje is gekeken, vergelijk de maneuvers maar eens van model en het echte.

    Ra-GilItPHo[/media] fokker - YouTube
    En dan nu weer on topic.

    Johan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Film

    @Johaver ( welkom in deze Fokker G1 discussie en brainstormsessie ! ) en groet aan Scaleflyer4ever

    Mooie filmpjes !
    Die oude "krakende"versie kende ik al....de USA versie met het RC Model niet...

    Wat is en blijft het toch een prachtig ding !

    Met vriendelijke groeten ,
    Hans JAPM Witjes
     
  11. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ik hen dat filmpje van de echte G1 ook bekeken
    en toen viel me plots irts op
    Dus heb ik het nog een paar keer gekeken
    Eerst zie je het prototype opstijgen
    en een paar sierlijke rollen draaien
    dat zie je wat onboard vliegbeelden
    dan een fly by
    en dan zie je de acrobatiek vluchten
    maar bij de acrobatiek vluchten lijken de wolken spontaan groter
    en het toestel lijkt zich te gedragen als een model

    Ik kan me vergissen maar het lijkt alsof er geknoeid is met het filmpje
    en dat I langer gemaakt is door beelden van een model toe te voegen
    die beelden versleutolen dat ze autentiek lijken is goed mogelijk
    het begint bij 1.35

    maar ik kan het natuurlijk mis hebben
     
  12. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.325
    Locatie:
    Den Haag
    Ik dacht idd hetzelfde te zien als Jeroen. Afwisseling echte en model in het filmpje.

    Freek
     
  13. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Bij de aerobatics heeft 'ie ook niet X-2, maar 307 als registratie.

    Er is ook een moment tijdens de aerobatics dat de G-1 heel even flink onscherp wordt. Dat is typisch voor hedendaagse camera's met automatische focus.

    Het origineel was ook een geluidloze film. Het geluid dat aan deze video is toegevoegd is ook als een tang op een varken. Je hoort soms 3 tot 5 keer het Doppler-effect, terwijl de G-1 één keer langskomt. Om nog maar te zwijgen over het starten van de motoren, wat duidelijk 'playback' is.

    De video is gewoon een goedbedoeld, in elkaar geknutseld tijdsbeeld.
     
  14. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Ik weet bijna zeker dat je gelijk hebt.
    Het filmpje van het model is zwartwit gemaakt.
    De snelheid waar mee de stunts worden uitgevoerd past wel bij het model maar niet bij schaal 1 op 1 vliegtuig.
    De uitgevoerde figuren zijn ook exact gelijk.:confused:
     
  15. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    Suggesties COVER KLEUREN G1 WASP

    Beste mensen,

    Kan er iemand mij zeggen wat de namen van de kleuren zijn die op de (LVA) G1 "WASP" dus de groene kleur (zeegroen, groen, grasgroen etc) , de bruine , en de beige kleur ? Is dit ergens gedocumenteerd ? Zouden er nummers van te herleiden zijn ?

    De decals krijgen een groep van nummers in de 40 , deze lopen van 341 t.m 349.
    Verder denken we aan de rounders, (LVA) en de markante Oranje Driehoeken.
    Deze veertiger serie , althans een gedeelte , heeft gestationeerd op vliegveld Bergen, en betreft het squadron ( of groep) waar onze opa deel van uit maakte.

    Wanneer iemand meer weet over de kleuren , dan zou dat zeer welkom zijn, onze fabrikant heeft een folie die men kan bespuiten , op kleur. Een afdek/seal laag matte , blanke lak komt over de kleuren laag, eb vormt de afwerking.
    Ik moet zeker zijn van de juiste kleuren, en laat het sample op die manier afwerken.
    Kijken of het wat is...

    Met vriendelijke groeten,
    Hans Witjes
     
  16. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Hans, had je het al eens geprobeerd bij Stichting Fokker G-1 ?

    Hier nog een film die wel echt is ...

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    ik moet eve neuzen
    ik heb alle data van de G1 van yke die hij voor phib had gebouwd
    ook de kleurnummers heb ik op papier staan
     
  18. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    CAMO kleuren Fokker G1

    Okay Jeroen !

    Zou mooi zijn deze info zsm te kunnen krijgen, dan kan ik het doorgeven.
    De uitdaging is dan nog of de "Hoge " of de "Lage" camouflage kiezen...Eigenlijk maakt dat niet veel uit....(benieuwd wat het wordt)......

    [28-9-2013 8:55:16] Amy Wong xxxx model: painted on cover will need more time and little more difficul,but is ok,we can do,the picture i will send to you which the order last year is 150pcs,also done and finsihed......

    Ze hebben het vaker gedaan , ik krijg foto's opgestuurd...
    Enkel dus de goede kleuren vaststellen.....

    Keep in touch ,
    Hans , SINOMATCH BV
     
  19. 13048

    13048

    Lid geworden:
    5 aug 2013
    Berichten:
    85
    Hoi, het is me nog niet helemaal duidelijk or het de g1a of de g1b wordt.? Dit is belangrijkmomdat de a en b hele andere kleurenwchemas gehad hebben en er ook grote uiterlijke verschillen zijn.

    Met vri3ndelijke groeten
     
  20. wicky

    wicky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    226
    Locatie:
    bennekom
    G1 A of G1 B ?

    @13048 We maken een G1 - A , nummers 300 t/m 335 ( 4 JaVa ,Bergen). Het word nummer 308. Mercury motoren. Hierbij nog even de juiste Camo , "hoog"of "Laag" bij zoeken....en de juiste kleuren, decals.

    De G.1.A kwam in de herfst van 1938 ter beschikking van de LuVA. In april 1940 kocht het Ministerie van Defensie nog 26 G.1.B jagers, bestemd voor Finland, maar vanwege de mobilisatie getroffen door een exportverbod. De G.1.B had een zwakkere motor, de Wasp, dan de G-1A die een Mercury had.

    In België werden mitrailleurs voor deze G.1.'s gekocht. Op moment van levering konden echter slechts drie G.1.B's met een voorbewapening van vier mitrailleurs worden uitgerust. Zij namen op het laatste moment nog deel aan de strijd. Een aantal van de andere G.1.'Wasps' viel in handen van de Duitsers.

    Aantallen G1-A
    Fokker leverde in totaal 36 G1-As aan de LuVA. Ze hadden de nummers 300 t/m 335.

    De 301, 304, 305, 308, 310, 317, 318, 321, 322, 325, 331, 332, en 332 vormden 4 JaVA op Bergen.

    De 313, en 317 stonden ter reparatie in een hangar op vliegveld Bergen.
    De 302, 309, 311, 312, 315, 319, 328, 329, 330, 334 en 335 vormden 3 JaVA op Waalhaven.

    De 303 stond gereed in een Schipholloods en werd naar Buiksloot gevlogen.
    De 306 was afgeschreven na een botsing met een D-XXI op 6-1-1940 bij Purmerend; neergestort en verbrand.

    De 307 stond op De Vlijt op Texel.
    De 323 (40%) en de 327 (90%) waren in reparatie bij de Fokker-fabriek.

    De 316 stond op Waalhaven of Soesterberg.
    De 314 stond op Waalhaven.

    De 300, 320, 324 en 326 konden niet worden gelokaliseerd.

    Aantallen G1-B
    De 26 'Finse G-1s' hadden de nummers 341 t/m 365

    De 341 stond 50% gereed in de Fokker-fabriek.
    De 342, 343, en 346 stonden op Schiphol. Daar op 13 mei gevechtsklaar gemaakt met 4 mitrailleurs in de neus. Een dag later in Duitse handen gevallen.

    De 344, 351, 353, 358, en 359 stonden - 70%-90% gereed - in de Fokker fabriek.

    De 345 en 348 waren op 7 mei 1940 overgevlogen naar Ockenburg. Vielen daar in Duitse handen.
    De 347, 349, 350, 352, 354, 355-357, 360-361, stonden op Waalhaven.

    De 362-364 stonden opgeslagen in een Amsterdams pakhuis; de 365 was daar in onderdelen aanwezig.

    BRON : Dutch Aviation

    Met vriendeljke G1 groeten,
    Hans , SINOMATCH
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2013

Deel Deze Pagina