belast voltage lipo?

Ik zou graag weten welk voltage/cel mijn lipo geeft met ongeveer 100A belasting, maar ik heb niet het juiste materiaal om het te meten. Het is een Turnigy 6s 5000mah 30-40C lipo. Zou het als hij volledig geladen is nog 3.9v/cell kunnen zijn met 90-100A?

Laatst bewerkt:
Ik zou graag weten welk voltage/cel mijn lipo geeft met ongeveer 100A belasting, maar ik heb niet het juiste materiaal om het te meten. Het is een Turnigy 6s 5000mah 30-40C lipo. Zou het als hij volledig geladen is nog 3.9v/cell kunnen zijn met 90-100A?

Ik denk het wel, gezien de specificaties. Echter, daar heb je heel handige kleine gadgets voor, die je, ook tijdens gebruik, in de balanceeraansluiting kunt pluggen (of je hem tijdens gebruik goed af kan lezen kan ik natuurlijk niet beoordelen, bij mij gaat dat vrij redelijk).

Kost bijna niks, mijn metertje (printje in krimpfolie en met een driecijferig display-tje erop) geeft totaalspanning en aparte celspanningen weer tot max 6 cellen, en kostte ik meen nog geen tientje. Waarschinlijk vind je hier er wat over: www.fliermodel.com type BT 100-C (als ik de kleine opdruk goed heb kunnen ontcijferen)

Groet, Bert

PS: bij mij leek die link overigens niet te werken....

Laatst bewerkt:
Back