Gerald,
Wat jij daar verwezenlijkt is echt mooi werk. Ziet er heel professioneel uit. Ook de testbank. Congrats!
Ik ben inderdaad, zoals jij, mij gaan bezighouden met jg 100 conversies of meteen jg100 engines realiseren; ik heb er een aantal gemaakt, zo dat ik van alles wat heb nu . engines met 12 stick , engines met 6 stick , engines met de new 6 stick chamber, angines met KKK2236 compressor wiel(70 mm ), engines met KKK2310 compressor wiel(72 mm) , engines met gereduceerde wielen van 72 mm naar 70 mm, kortom een allegaartje van mogelijkheden en resultaat.
allen hebben een divider , allen hebben een ventilatortje achter de achterste lager( in vervanging van de spacer), allen hebben moeren (M3)met stukjes festo leidingdraad( om alles potdicht te maken), allen hebben een extra aansluiting voor een CO2 cannister( in geval van brand dircte co2 inspuiting in de verbrandingskamer), dus in een woord veiligheid eerst.
Allen hebben nu een eerste testdraai achter de rug , en de meeste fouten waren :compressor wiel te precies in zijn huis: resultaat wrijvingen door materieuitzettingen, slechte fuel line, te nauwe of verstopte buisjes voor gas , vibraties, en loskomende vijzen ( gebeurt eerder dan men denkt), ;dat alles is nu allemaal verholpen en ik begin nu perfecte motoren te krijgen met een merkwaardige lage bedrijfstemperatuur, nl rond de 500 - 600 , max 650 graden(12 sticks vooral). Erbij vermelden dan ik de diffuser drastisch aangepakt heb, met het oog op betere verdelijg van de flow, en preventie van terugslag. Ik zal binnenkort wat foto's kunnen op deze site zetten.
Sommige fouten liggen soms in minieme details, zoals slechte moer, te vast of te loszittende lager, te weinig oliedoorvoer, of teveel., drukverlies door loszittende moer , of niet goed slotzittende moer, enz.
Dus een engine bouwen is een discipline en gaat gepaard met immens veel geduld end oplettendheid, maar dat weet jij ook...
Graag maak ik u een flow divider uit inox. Geef me even de tijd om te verhuizen( verbouwingen) en er een te maken( rond einde maand) ; graag adres.
MVG
Jac