Belgische club gezocht. De Condors ? of andere ?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een (Belgische) club waar men ook zwevers sleept en dit omgeving Antwerpen.
Zelf bezit ik momenteel een prachtige Discus 2C 4,5m die nog nooit gevlogen heeft bij gebrek aan een sleper.
Dit jaar heb ik reeds enkele malen naar "De Condors" in Brecht gaan kijken en dit is mij zeer goed bevallen, uitgezonderd ik er zelf niet kon vliegen daar ik nog geen lid was.
Eén van deze mensen daar (was toen al einde seizoen) had mij toen aangeraden om eens een mailtje naar het bestuur te zenden met de vraag om lid te worden.Echter geen enkel antwoord ontvangen...
Is er misschien hier iemand op het forum van deze of een andere club die mij kan helpen aub ?

... Eén van deze mensen daar (was toen al einde seizoen) had mij toen aangeraden om eens een mailtje naar het bestuur te zenden met de vraag om lid te worden.Echter geen enkel antwoord ontvangen...
Slordig, op zijn minst. Bellen? Bestuurslid op het veld aanspreken?

@ ron.

ik vlieg in de club M.A.C.H. in herentals... het ligt tegen het kanaal "bocholt-herentals"

en het is daar een supergezellige boel :) vaak ook clubwedstrijdjes voor zwevers en andere piloten.

een echte zweefclub. ik denk dat we van de 100 leden wel met 70 zwevers zijn.

op andere clubs heb je vaak helis enz, maar die zie je bij ons noooit.

in schaffen is ook nog een club. maar daar vliegen ze alleen int weekend.

bij ons mag je van zons op tot zons ondergang zweven. en zaterdag en zondag is er een sleper en of hukkepak.
anders ook altijd een lier of 3 ter beschikking.

alleen door de week is de kantine open bij goed weer (zomers en int najaar op goeie dagen.
in het weekend zowieso, dus bij koude kan je je verwarmen aan de kachel.

je kan ook zonder probleem bellen naar de slepers, door de week, of je samen ff kan vliegen...

als je interesse hebt stuur je maar een persoonlijk berichtje. dan bezorg ik je de nummer van een bestuurslid.

@ron

Model Aero Club Herentals vzw - VML nr. 33 dit is de link van onze clubsite, dan zie je ook al wat meer. en je kan bij bestuur de nummers en mail adressen vinden.
zo kan je makkelijk contact opnemen :)

hopelijk vind je een toffe club, bij ons is er in ieder geval sfeer genoeg ;) niet alleen vliegen , maar ook ook vaak wedstrijden van F3J of rondvluchten of DLG dus ook leuke weekenden om eens gewoon op het terrein te zijn en te kijken naar andere piloten nationaal en internationaal

De Condors heeft momenteel een ledenstop, dat heb IK je ook al vermeld. Je stuurt geen mail naar HET BESTUUR maar naar de secretaris.

Dat je niet onmiddellijk antwoord gekregen hebt op je vraag kan misschien te maken hebben dat onze sekretaris soms wel eens voor zijn werk in het buitenland zit?

Niet iedereen zit altijd achter zijn pc te wachten op een mail Ron.

Veel succes met het zoeken naar een club.

Peter Vanlanduyt
bestuurslid

@3W

beetje minder arrogant kan ook... ron zoekt gewoon een toffe club om bij te zweven en PLEZIER te beleven.

moet je zeker niet bij een club gaan waar je van die bestuurleden hebt, ron.

"het blijft een hobby" en doe je lekker waar JIJ zin in hebt...
doe maar op t gemakje ;) zoek rustig rond, clubs genoeg.

bij ons zijn er veel antwerpenaars die vliegen, omdat ze bij ons de sfeer tof vinden, vrienden onder mekaar, soms een vliegvakantie in frankrijk met het bestuur en 20 andere leden, lekker op camping, avondje uit. hellinkje meepikken overdag :) leuke dorpen en stadjes zien.

De Condors heeft momenteel een ledenstop, dat heb IK je ook al vermeld. Je stuurt geen mail naar HET BESTUUR maar naar de secretaris.

Dat je niet onmiddellijk antwoord gekregen hebt op je vraag kan misschien te maken hebben dat onze sekretaris soms wel eens voor zijn werk in het buitenland zit?

Niet iedereen zit altijd achter zijn pc te wachten op een mail Ron.

Veel succes met het zoeken naar een club.

Peter Vanlanduyt
bestuurslid

Oei, sorry maar wat een vreemde reaktie..Ik hebt toch maar alleen vermeld dat ik geen antwoord heb gekregen (na bijna 3 maanden wachten) ? en toch ook niemand iets verweten ? Mijn excuses dat ik lid wou worden.

@Firefox
Dank je Firefox voor uw vriendelijke uitnodiging ,ik stel dit zeer op prijs en wil zeker graag lid worden. Ik kom in het voorjaar zeker eens kijken hoor.Zal ik best telefonisch of met mail een aanvraag bij uw club doen ?

ps mijn nickname is mcenet, niet Ron ;-)

Laatst bewerkt:
De Condors heeft momenteel een ledenstop, dat heb IK je ook al vermeld. Je stuurt geen mail naar HET BESTUUR maar naar de secretaris ...
Iemand heeft een e-mail adres van bestuur, bestuurslid of secretaris gekregen. Als het dan niet goed aankomt stuur je het toch door naar het verantwoordelijke bestuurslid? Of je beantwoordt het zelf, ik neem aan dat ieder bestuurslid de status van de club kent.

... Dat je niet onmiddellijk antwoord gekregen hebt op je vraag kan misschien te maken hebben dat onze sekretaris soms wel eens voor zijn werk in het buitenland zit? ...
Ik ga er van uit dat niemand moppert als er binnen week geen antwoord is. Mail checken vanuit buitenland of laten checken door ander bestuurslid (auto-forward). Ik heb hier op forum al vaker gelezen dat verenigingen e-mail niet beantwoorden. Ik heb topicstarter alleen willen attenderen op de goede oude telefoon en/of even naar het veld gaan, dan had hij waarschijnlijk ook vernomen dat sec. in buitenland is.

In het algemeen, als iemand/overheid/bedrijf/club/etc mij een e-mail adres geeft, of op site heeft staan, dan verwacht ik dat het elke dag gecontroleerd wordt, hoogstens om de twee dagen. Anders is een brief net zo snel.

Ik zoek geen club, de topicstarter zoekt een club. Bovendien, de laatste keer dat ik vloog is alweer ruim 15 jaar geleden.

Laatst bewerkt:
@Firefox

Ik heb het aanvraagformulier op de website reeds gevonden hoor, ik ga er direkt gebruik van maken zie.
Nog eens bedankt :D

groetjes
Marc

@Ron

100% gelijk ,ik had bijna 3 maand geleden een mailtje gestuurd waarop niets ontvangen. Ik neem gerust aan dat er momenteel een ledenstop is ,dat had deze persoon toen ook gezegd.
Iemand anders had mij toen aangeraden om eens een mailtje te sturen. Daarin heb ik gewoon beleefd gevraagd of er volgend jaar misschien de mogelijkheid inzat, niet meer niet minder.
Tja vriendelijk zijn is meestal gratis , als bestuurslid blijkbaar niet, dit zegt veel over de club.

wij vliegen ook t hele jaar door... ik zou dus zeggen, met een mooie najaarsdag of winterdag is de kantine in de weekends ook open.
maar ik ga deze winter meer hellingvliegen denk ik ;)

zoals zondag :p scheureeennn

sorry dak je ron noemde :p maar ik zit op zoooveel onderwerpen mee te praten dat ik begot niet weet tegen wie ik t heb :)

@ Firefox,

En binnenkort, 7 december, na de bestuursvergadering, komt er een nieuw lid bij:D. Ikzelf nl.:banana:

Dit liet rudi(liekens) mij weten. Ik vind het erg tof dat ik al zo snel lid kan worden. Gewoon nog eve de centjes binnebrenge en dan iis het geregeld:d
Groete
Jan

ah das leuk nieuws... hoe jonger hoe beter... veel te weinig jongeren doen aan de modelbouw.

ga je naar de vergadering zelf ook?

ik wel. dan zie ik je mss daar.

Tip voor bestuurderen:
* geen eigen prive e-mail adres gebruiken maar
* als club eigen domeinnaam heeft daar de adressen van gebruiken. Bijvoorbeeld bij www.rmvc-cumulus.nl zou je deze adressen kunnen maken sekretaris@rmvc-cumulus.nl Gebruik functienamen, geen persoonsnamen anders moet je die steeds wijzigingen.
* Of iets als GMail: sekretaris-rmvc-cumulus@gmail.com, voorzitter-rmvc-cumulus@gmail.com
* Aliassen aanmaken.

Bij vakantie: autoreply gebruiken, of doorsturen met autoforward, of andere bestuursleden in laten loggen. Je kunt het ook zo instellen dat je de berichten in Outlook of Thunderbird kunt lezen. Mogelijkheden genoeg. Het lijkt me vervelend als je door onhandig e-mail gebruik mogelijke nieuwe leden mist.

Ik wil/kan er wel mee helpen.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet, maar 7 december zei rudi, dan wordt beslist of ik lid word, maar hij zei omdat ik -18 ben ik zoiezo lid wordt..

Groeten
Jan

70/100 zwevers is wel erg veel hoor:D, zijn er ook 3D vliegers enz??
Groeten
Jan

ik hoor dat je de 4,5m zwever als beginnerstoestel hebt? je leert nog vliegen of hoe? dat is bij ons op de club ook tof. je leert er zweven met een elektro easyglider van de club. en daarna leren ze je verder vliegen met je eigen toestellen.

Back