Bell 412 "Miami Dade Fire Rescue"

Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitter van een custom painted Bell 412 "Miami Dade Fire Rescue" (oud kleurenschema). Een 600-size schaalromp met Align T-Rex 600 ESP mechaniek. De verhoogde staart wordt aangedreven door een systeem met 3 riemen.
Vlieg nu met volgende setup:
- Kontronik Jive 100+ LV (mode 4 & 10)
- Spektrum AR8000 dsmx met satelliet
- Spektrum TM1000 met uitlezing RX voltage en motortemperatuur
- Op de swash zitten Savöx SC-1258TG servo's.
- Staart is een Futaba S9254.
- Futaba GY401 gyro. (Wil ik nog veranderen naar een Spartan Quark.)
- Align 1220 KV brushless motor
- 6S 5800mAh lipo, geeft een max. 9 minuten vliegtijd (80% ontladen)

Momenteel staat er een 2-blads paddle kop op (de standaard ESP kop).
Maingear is het standaard 170T, autorotation gear 180T. Motorpinion 15T (wil ik nog naar 13 of 12 brengen)
Vlieg idle up aan 70% op de Kontronik governor. Geeft momenteel een headspeed van een 1800rpm.

Toestel is gebouwd en geschilderd door Digo Heliservice. Fijne kerel! Was één van zijn persoonlijke heli's maar deze ging onlangs dan toch weg;

Verder info en foto's volgen nog. Heb nu eerst een eenvoudig vraagje voor de schaalbouwers.
De romp bestaat her en der uit service panelen / stukken die met kleine schroefjes vast zitten.
Waar vind je trouwens zo'n kleine (reserve)schroefjes? (moeten met scherpe punt zijn)
Zit nu met het probleem dat enkele schroefjes doordraaien. Hoe repareer je zo iets? Op sommige plaatsen kan ik er een kunststof plaatje achter kleven om daar de schroef in te laten pakken. Maar gaat niet overal.

Nu dacht ik de gaatjes te vullen met UHU hart of Z-Poxy en dan opnieuw kleiner te boren. Is dat te doen en welke gebruik ik best? (gok op Z-Poxy)
Alle tips zijn welkom!
 
Laatst bewerkt:
Al even een foto als voorsmaakje.

828c1cd7910fa00ffe48211b5d39e32b.jpg


En de maiden. Ben ik niet trots op want niet mooi maar als verdediging: ik was bloednerveus. Haha!

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor een maiden, vind ik het er prima uitzien hoor!

Groet, Bert
 
Bedankt.

Echter, bij de 3de (poging tot) takeoff ging het mis:


Om een of andere reden vond de crappy HK ESC het leuk even niet in softstart op te starten...
Met als schade een gestript maingear, 1 tand van de eerste aandrijfriem staart en een kapje uit mijn bladen... Verder enkel goed geschrokken!

b8dd2455a5a7cc7e4e059ec0ce93e081.jpg


Ondertussen zit er dus een Kontronik Jive in. Zou meer betrouwbaar moeten zijn. ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha, klopt. We passen enkele maanden op dat dier en ik vroeg me in het begin af of die niet ging schrikken van mijn heli's. Nope. Het interesseert ze totaal niet. "Doe maar jongen". ;-)

Bedankt. Met de schuifdeuren er terug in is de heli nog mooier.
 
Back
Top