Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Abco,
De Bell 47G2 (chinook helicopters C-FETR) Chinook Helicopters - Our Fleet
die jij nu hebt is een 100% SSM.
SSM gebruikt deels onderdelen van Vario en Mikado.
S-S-M Technik
Een echte Bell 47G2 heeft nooit als Turbine bestaan.
Bell Textron heeft ze nooit gebouwd. De 47g komt ook uit het pre turbine tijdperk.
Wel zijn er in Frankrijk enkele bejaarde 47G3 omgebouwd door Soloy met een Rolls Royce 250 Turbine.
RedBull heeft er oa een. The Flying Bulls
De huidige modelturbines passen niet in (tussen) het 47-frame (180cm Maat)
ook is de diameter te klein voor bv Jetcat Pth4.
Wat SSM wel heeft is een ombouwkit naar een Elektromotor.
S-S-M Technik
Groeten, Martin
Hoi Martin,
Hoe weet je dat ik een 100% SSM heli heb? Heb toch geen foto oid geplaatst?
abco
Abco,
De schaalhelikopter-scene is (nog) heel klein
Dat weet ik omdat hij van een clubgenoot en vriend is geweest.
Gespoten door BKcanopydesign.
Groeten, Martin
Hoi Abco,
Stel je vragen maar. Ben of ik zullen die waarschijnlijk wel kunnen beantwoorden.
De bouwer heeft daar geen zin meer in.
Voor de bouwtekeningen mits je die niet hebt, zou ik Machiel eens vragen.
De bouwer had die altijd netjes in een ordner bewaard.
Groeten, Martin.
......... Omdat ik de turbine richting op wil en geen ruimte heb..............
Abco
Ik zou eerder 1 a 2 Trex 600 of 1 a 2 Trex700 opruimen.
Hoeveel Trexen wil je hebben en als je er toch 1 terug wil koop je die voor een paar centen waar je maar wil.
Een goede schaler is zeldzaam en koop je niet zomaar dus weg = weg
Grt,
Ben
Hallo,
Ik heb een bell 47G. Basis van het merk SSM maar gezien de vario onderdelen die erop zitten zal het een mix zijn. Mijn vraag is of er ombouw mogelijkheden zijn van een benzinemotor (die erop zit) naar turbine in een zgn ombouwset.
mvg Loges
Ronald,
Hoezo restaureren? Was het een gecrashte heli?
Loges zijn 47g heeft zover hij niets gewijzigd heeft:
Tuimel 4x Futaba 9206 , Gas 9202, en gyro GY401+9206
M-blades S-slagbladen -2/+10, vrij vlakke gascurve.
Groeten, Martin.
Ronald,
Hoezo restaureren? Was het een gecrashte heli?
Loges zijn 47g heeft zover hij niets gewijzigd heeft:
Tuimel 4x Futaba 9206 , Gas 9202, en gyro GY401+9206
M-blades S-slagbladen -2/+10, vrij vlakke gascurve.
Groeten, Martin.
Ik heb op de tuimelschijf 4 x Futaba S3305 en op de hek wil ik een S 9254 digi zetten met een 401 gyro Het systeem wordt straks gevoed met 5,8 volt en dan leveren deze servo's 8,5kg per stuk.
Ronald,
je keuze voor de S3305 snap ik, alleen de 9254 op heck is fout.
Deze is veel te snel en niet sterk genoeg. Aangezien je op 5cellen wil voeden,
dus niet 6v, is een 9206 ook niet geschikt.
Ga eens kijken wat je dan wel moet hebben.
Ronald, waar woon je eigenlijk?
Loges zelf ken ik eigenlijk niet zo goed, zijn 47G echter wel tot in detail.