Dat is een totale onzin-opmerking.Ik hou er nu over op want blijkbaar brand ik anders mijn vingers aan de heilige graal Vario...
Er is niks geen heilige graal, het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat kijkend naar de Chinese prijzen, het niet eerlijk is om een Europees bedrijf voor geldwolven uit te maken. En dat geld voor IEDER europees bedrijf, niet alleen Vario: Als de V-snaar van mijn auto laat vervangen bij een normaal garagebedrijf, kost me dat ook minimaal 5 tientjes terwijl die V-snaar hooguit 5 piek kost....
Als ik mijn huis door een professionele huisschilder laat doen, de laatste keer kostte me dat een paar duizend euro voor het wegsmeren van 100 euro aan verf, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Een mening mag je hebben, maar voordat je hem als waarheid verkoopt, moet je eerst eens kijken wat je zelf er uur moet verdienen om überhaupt een bestaanbaar inkomen te hebben, en wat dat uurtje werken je baas kost. En vooral: WAAROM dat zo belachelijk veel moet kosten....
Je hebt er namelijk weinig problemen mee, dat het glaasje bier in de kroeg maar op zijn allerbest 20 cent aan bier bevat, de barkeeper maar één druk op de knop aan moeite kost, maar wel 1,50 moet opbrengen, of dat de inkoopsprijs van een bakje patat maar 25 cent is, maar dat jij er 1,50 voor betaalt, met een kledder mayo van 5 cent waar je 50 cent voor neerlegt.... Dat vind je namelijk héééél normaal....
Maar zodra Vario een plaat hout bewerkt die volgens jou 3 euro kost (en waar ik toch écht gauw een tientje voor neertelde, de laatste keer dat ik die kwaliteit bij de bouwmarkt kocht) dan is de wereld te klein, en als iemand er wat tegenin brengt, dan word gelijk de dooddoener "helige graal" tevoorschijn getrokken....
Je vraagt je dan af waarom Vario nog niet naar Polen is verhuisd zoals zoveel andere bedrijven
Omdat Uli Streich dat niet wilde toen hij het bedrijf verkocht. Iets met loyaliteit naar zijn werknemers. Komt sporadisch voor.... Vraag maar aan Albertino....
Dat soort dingen vind ik er ook zwaar overheen, en als ik het al verklaren kan, dan alleen door de vermoedelijk hele kleine productie-aantallen want als je er in NL 5 van deze heli's tegenkomt zal het veel zijn, denk ik....
En met kleine productie-aantallen dan worden de dingen duur: die Alouette III van Fred Coenen, die moet ook 25 mille opbrengen (dan heb je ook wel iets moois in huis, toegegeven).