Bell huey uh-01 fuselage

Ik hou er nu over op want blijkbaar brand ik anders mijn vingers aan de heilige graal Vario...
Dat is een totale onzin-opmerking.

Er is niks geen heilige graal, het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat kijkend naar de Chinese prijzen, het niet eerlijk is om een Europees bedrijf voor geldwolven uit te maken. En dat geld voor IEDER europees bedrijf, niet alleen Vario: Als de V-snaar van mijn auto laat vervangen bij een normaal garagebedrijf, kost me dat ook minimaal 5 tientjes terwijl die V-snaar hooguit 5 piek kost....
Als ik mijn huis door een professionele huisschilder laat doen, de laatste keer kostte me dat een paar duizend euro voor het wegsmeren van 100 euro aan verf, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Een mening mag je hebben, maar voordat je hem als waarheid verkoopt, moet je eerst eens kijken wat je zelf er uur moet verdienen om überhaupt een bestaanbaar inkomen te hebben, en wat dat uurtje werken je baas kost. En vooral: WAAROM dat zo belachelijk veel moet kosten....

Je hebt er namelijk weinig problemen mee, dat het glaasje bier in de kroeg maar op zijn allerbest 20 cent aan bier bevat, de barkeeper maar één druk op de knop aan moeite kost, maar wel 1,50 moet opbrengen, of dat de inkoopsprijs van een bakje patat maar 25 cent is, maar dat jij er 1,50 voor betaalt, met een kledder mayo van 5 cent waar je 50 cent voor neerlegt.... Dat vind je namelijk héééél normaal....

Maar zodra Vario een plaat hout bewerkt die volgens jou 3 euro kost (en waar ik toch écht gauw een tientje voor neertelde, de laatste keer dat ik die kwaliteit bij de bouwmarkt kocht) dan is de wereld te klein, en als iemand er wat tegenin brengt, dan word gelijk de dooddoener "helige graal" tevoorschijn getrokken....

Je vraagt je dan af waarom Vario nog niet naar Polen is verhuisd zoals zoveel andere bedrijven

Omdat Uli Streich dat niet wilde toen hij het bedrijf verkocht. Iets met loyaliteit naar zijn werknemers. Komt sporadisch voor.... Vraag maar aan Albertino....

Alhoewel dat ik deze toch wel echt duur vindt

Scale seats x2 Bell UH 1:6
Ord.No. 206/628
627,20 EUR

Dat soort dingen vind ik er ook zwaar overheen, en als ik het al verklaren kan, dan alleen door de vermoedelijk hele kleine productie-aantallen want als je er in NL 5 van deze heli's tegenkomt zal het veel zijn, denk ik....
En met kleine productie-aantallen dan worden de dingen duur: die Alouette III van Fred Coenen, die moet ook 25 mille opbrengen (dan heb je ook wel iets moois in huis, toegegeven).
 
Goed , laat ons de lijn hier trekken en over iets anders overe:yes:en komen . Met name de liefde voor de hobby . Gelijk of het nu een grote of kleine scale heli is , maar de passie die we er in steken, dat telt.
 
En met kleine productie-aantallen dan worden de dingen duur: die Alouette III van Fred Coenen, die moet ook 25 mille opbrengen (dan heb je ook wel iets moois in huis, toegegeven).
Ik denk , dat het ook deze man was samen met nog iemand op een meeting van helidays Enghien en die vlogen met 2 alouettes met turbine . Tijdens de show werd omgeroepen dat deze modellen beschikbaar waren vanaf de prijs van 25 of 30 mille . Na hun vliegbeurt , overigens met grote bewondering door iedereen bekeken wou niemand direct aanstalten maken om hun model te vliegen . Echt waar en anders staan ze te dringen . Ik herinner het me nog goed . Nou dan heb ik mijn MD 500 met Trex 500 erin dan maar genomen en gevlogen . Best leuk , ik hoefde niet aan te schuiven . Zo zie je maar .
Dat was deze
 
Laatst bewerkt:
Hoge prijzen tja , behalve als je je Vario wilt verkopen dan heeft ineens niemand er meer wat voor over lijkt het. Dus dan is Vario ineens toch ook duurkoop;)

Oh en hebben jullie wel eens een Hirobo quark vierblads EC 145 op schaal willen aanschaffen, Ook niet goedkoop en dat voor een mini helietje, dan is WL toys met zn drie blads AS350 Equreil een verademing
 
Laatst bewerkt:
Kopen en verkopen , 2 totaal verschillende dingen . De helimarkt ( hier in Belgie toch ) is zeer flauw . Ik spreek van 2 de hands dan . Ik heb niet zo lang geleden mijn Agile 7.2 van KDS te koop gezet uitgerust met Kontronik motor en regelaar , Mikado v bar , Savöx servo's enz . Allemaal toch kwaliteit dacht ik . Ik vroeg 700€ .Geen reacties . Ik was zelfs nog gezakt tot 650 , geen reacties . Het beste wat ik er kunnen uitslaan heb was een ruil tegen een Logo 500 ?
 
Het is net als in de maatschapij de grootse knip de grootste auto ( vul in Heli), het is natuurlijk ook een keuze die een ieder voor zich maakt .
er zijn vele kostbare hobby's , en ik ben met mn "kleine" (semi) schaal Jet -Ranger tevreden aan het vliegen en als het een keer mis gaat doet het me ook minder pijn .
NB ; Ik heb in het verleden met Vario gevlogen en het was toen (20Jr geleden) , het enige merk met wat knappe schaalrompen en accesoires maakten wat in verhouding
met bijvoorbeeld Hirobo te betalen was ,helaas is er weinig vernieuwends uitgekomen op electrisch aangedreven mechanieken , allemaal even grof en groot wat toch veel
compacter moet kunnen ( zie roban) , en tja als je de modellen ziet van Fred Coenen (Heli-Tech) en snapt hoeveel uren er zijn ingestopt snap je wel de prijs , puur ambachtelijk "hand" werk ,
en dat is tegenwoordig zeer schaars . Maar het blijft gewoon mooi om een schaal heli te zien vliegen in ervaren handen .

Arno
 
Als ik de uitleg op de site goed begrijp dan komt bij de kit 2 zijplaten die aangepast zijn . dus de T rex esp moet losgesmeten worden en met die nieuwe zijplaten , past de nieuwe mechaniek in het dog house waardoor je plaats krijgt om onder andere , cockpit te plaatsen en ...zoals in een echte heli .
 
Als ik de uitleg op de site goed begrijp dan komt bij de kit 2 zijplaten die aangepast zijn . dus de T rex esp moet losgesmeten worden en met die nieuwe zijplaten , past de nieuwe mechaniek in het dog house waardoor je plaats krijgt om onder andere , cockpit te plaatsen en ...zoals in een echte heli .
Mss domme vraag maar wat is de "doghouse" ?
 
Back
Top