belt cp of...

ik kan echt niet meer kiese
ik heb niet veel ervaring met helis t enigste wa ik goed kan is met 80 km per uur tege een muur aan vliege met grootere helis dan de picco z
en met mn picco z kan ik hem self op mn flat screen tv landen en op mn arm an andere kleine dingetjes

dus ik ben van plan om een nieuwe heli te koope
maar 1ntje die crash bestendig is
dus ik sit te twijfele tussen
Walkera hm 4 ( 4 CH )
of esky belt cp ( 6 CH )
en ik wil er graag buiten mee vliegen welke is de beste voor mij?

Tja... je wil 2 dingen: crashbestendigheid en buiten vliegen. Nu is de Walkera HM004 beter in het eerste en minder in het tweede en de Esky Belt CP precies andersom :)

Ik heb zelf een Esky HoneyBee FP en dat is een vrijwel identieke heli als de HM004. Ik heb met deze heli in mijn huiskamer leren hooveren en ben daarna buiten gaan vliegen. Vooral de laatste 2 a 3 weken was het mooi weer en heb ik veel buiten gevlogen. En dat gaat prima! Je kan met een FP tot en met windkracht 3 (19 km/h) buiten vliegen. Ik heb ook even gevlogen met windkracht 4 (ongeveer 22 km/h) maar dat was echt heel tricky (soms het gas volledig los laten als je heli op de wind gedragen wordt en soms vol gas om niet tegen de grond geduwd te worden). Ik zou een beginner niet aanraden om met meer dan windkracht 2 te vliegen, maar als je eenmaal goed geoefend bent kan het prima met windkracht 3.

En qua crashbestendigheid is een FP ook prima: ik heb na vele vluchten (ruim 50) alleen nog maar een rotorhead van 1,50 euro gesloopt.

Maar ja, als je net als ik aan de kust woont kan je dus niet altijd buiten vliegen. Dan zou een Belt CP uitkomst bieden. Die kan meer wind verdragen doordat de headspeed veel hoger ligt. Maar ja, elk voordeel heeft z'n nadeel: de hogere headspeed maakt de Belt CP een stuk crashgevoeliger. Als je iets raakt is het kassa. Een kennis van me heeft de Belt CP en heeft al een aantal keer 20-euro-crashes meegemaakt. Hij heeft dus ook besloten het eerst beter te leren met een FP.

Als ik jouw verhaal zo proef zou ik jou dus ook een FP aanraden. En de Walkera is daarin een prima keuze.

Succes met het maken van je keuze!!

je maakt het me moelijk de belt cp is veel krachtiger en daar houw ik ook van en wil niet echt een heli die roekeloos heen en weer in de lucht gaat net als mn 2 ch helis die ik met een nood vaart een hek in vloog dus de staart gebroke en later na de reparatie in een muur vloog toen hat was er maar een hoopie plastic over maar wa is dan de verschil tusse jouw fp en de walkera hmoo4

Rattie, niemand leert auto rijden in een Ferrari. Zou een hoop automobilisten schelen, dat wel... Beginnen met een 'veel krachtigere' heli resulteert in 'veel krachtigere' crashes ;) Verder is bij de minste aanraking met moeder aarde die je niet had geplanned gelijk 20 euro schade minimaal, en je gaat nog wel een paar keer crashen... Je kan beter nu een DF4 of iets dergelijks regelen, en het geld dat je uitspaart in een latere dikke kist steken. Voor hetzelfde geld wil je brandstof of Rex600e gaan vliegen, en als je dan al je centjes in het leren vliegen steekt dan duurt dat alleen maar langer.
Het verschil tussen de esky en de walkera is eh de stikkerset ;)

Het verschil tussen de esky en de walkera is eh de stikkerset ;)

Daar ga je te kort door de bocht en vlieg je er ook geheel uit ...
HÉT grote verschil is dat de module in de walkera ENKEL het walkera-protocol begrijpt en dus nooit kan aangestuurd worden met een computerzender ...

Bij alle Esky's kan dat wél , wel rekening houdend met het feit dat esky volgens het FUTABA systeem werkt ...

Bovendien is de staart langer wat resulteert in lagere toerentallen ...

Off-topic:
Jeetje, naast een heli misschien ook een extra cursus nederlands?
Ik begrijp wel dat je jong bent, maar toch.

On-topic:
Als je buiten wilt vliegen dan zijn de meeste van die hele kleine helietjes niet geschikt. Ze kunnen niet veel wind hebben.
Dus die Esky en Walkera's hierboven genoemd, zijn prima beginners helies, maar alleen voor indoor, of windstille dagen.

Off-topic:
Jeetje, naast een heli misschien ook een extra cursus nederlands?
Ik begrijp wel dat je jong bent, maar toch.

On-topic:
Als je buiten wilt vliegen dan zijn de meeste van die hele kleine helietjes niet geschikt. Ze kunnen niet veel wind hebben.
Dus die Esky en Walkera's hierboven genoemd, zijn prima beginners helies, maar alleen voor indoor, of windstille dagen.

Jij kan dan wel redelijk goed Nederlands voor een Belg ;)
Maar pffff wat een leeftijd 39 :rolling:

:cool::yes: kon het niet laten Ron .,,,,, haha

Back