belt cp of...

ik kan echt niet meer kiese
ik heb niet veel ervaring met helis t enigste wa ik goed kan is met 80 km per uur tege een muur aan vliege met grootere helis dan de picco z
en met mn picco z kan ik hem self op mn flat screen tv landen en op mn arm an andere kleine dingetjes

dus ik ben van plan om een nieuwe heli te koope
maar 1ntje die crash bestendig is
dus ik sit te twijfele tussen
Walkera hm 4 ( 4 CH )
of esky belt cp ( 6 CH )
en ik wil er graag buiten mee vliegen welke is de beste voor mij?

Tja... je wil 2 dingen: crashbestendigheid en buiten vliegen. Nu is de Walkera HM004 beter in het eerste en minder in het tweede en de Esky Belt CP precies andersom :)

Ik heb zelf een Esky HoneyBee FP en dat is een vrijwel identieke heli als de HM004. Ik heb met deze heli in mijn huiskamer leren hooveren en ben daarna buiten gaan vliegen. Vooral de laatste 2 a 3 weken was het mooi weer en heb ik veel buiten gevlogen. En dat gaat prima! Je kan met een FP tot en met windkracht 3 (19 km/h) buiten vliegen. Ik heb ook even gevlogen met windkracht 4 (ongeveer 22 km/h) maar dat was echt heel tricky (soms het gas volledig los laten als je heli op de wind gedragen wordt en soms vol gas om niet tegen de grond geduwd te worden). Ik zou een beginner niet aanraden om met meer dan windkracht 2 te vliegen, maar als je eenmaal goed geoefend bent kan het prima met windkracht 3.

En qua crashbestendigheid is een FP ook prima: ik heb na vele vluchten (ruim 50) alleen nog maar een rotorhead van 1,50 euro gesloopt.