Belt CP problemen

beste forumleden,

wat ik al begrijp is dat de Belt CP een gewoon onderwerp is voor ik weet niet hoelang. en hier kom ik aan met de zoveelste probleem waar ik ff geen oplossing voor weet.

ik had een paar weken voor dat ik de nieuwe servo's had geinstalleerd een crash gehad, (waardoor het nodig was nieuwe servo's aan te schaffen.)
ik heb 4 nieuwe verse servo's geinstalleerd op de Belt CP, van het merk TowerPro (zie handtekening).

toen de servo's waren geinstalleerd wouden zowel de Aileron servo (kanaal 2) en de motor niet werken(kanaal 3), het enige wat ik hoor is 4 piepjes als ik de Aileron servo wil laten bewegen.

ik heb de servo toen vervangen met een van esky. maar dan krijg ik langzame piepjes te horen.

kan iemand me helpen hiermee? advies of iemand die het kan repareren voor me...alvast bedankt

Welk apparaat geeft die piepjes, is dat de regelaar of de servo zelf?

Als je een servo stekker in kanaal 3 steekt, doet die servo het dan wel?
Of een andere servo in kanaal 2?

Hmm...wellicht dat de ESC ook kapot is. Deze heb ik namelijk al vervangen: bij mijn maiden flight brandde deze al door. De ESC geeft in ieder geval piepjes, de instelling daarvan bepaald het ritme.

Welk apparaat geeft die piepjes, is dat de regelaar of de servo zelf?

Als je een servo stekker in kanaal 3 steekt, doet die servo het dan wel?
Of een andere servo in kanaal 2?

de regelaar, maar ik zal dat eens proberen...stekkertjes omwisselen.

Probleem opgelost!!

bedankt, t was echt nooit bij me opgekomen!

Hmm...wellicht dat de ESC ook kapot is. Deze heb ik namelijk al vervangen: bij mijn maiden flight brandde deze al door. De ESC geeft in ieder geval piepjes, de instelling daarvan bepaald het ritme.

gelukkig was dat niet het geval, ik had de servo op de verkeerde kanaal aangesloten. alles werkt weer zoals het moet

aha, prettig!

Fijn dat je er zo achter komt, het heeft mij wel eens twee bladen en een nieuw stuk zeil gekost...

twee voorste servo verkeerdom aansluiten, niet doorhebben en binnen opstijgen..
resultaat: een omgevallen heli en scheuren in het zeil:mrgreen:

aha, prettig!

Fijn dat je er zo achter komt, het heeft mij wel eens twee bladen en een nieuw stuk zeil gekost...

twee voorste servo verkeerd om aansluiten, niet doorhebben en binnen opstijgen..
resultaat: een omgevallen heli en scheuren in het zeil:mrgreen:

auw, dat doet zeer aan je bankrekening. hier was het geval gewoon dat de motor het niet deed. wat blijkbaar een mazzeltje is vergeleken met jouw situatie.

ik heb wel gehad dat een deel van de rotorkop los zat dus dat de Belt ineens ff een duikvlucht uit het niets nam.

na een keer figuurtjes oefenen (met de pootjes omlaag, niet op zn kop) heli neergezet voor een batterijwissel.
ik pak m op, en zie er een moer uitvallen.
en met dat ik hem oppak merk ik dat ik alleen de kop vastheb, de heli stond nog netjes op zn plek..

ooit de bovenste jezusbout vastgezet, later nog eens gecontroleerd, daarna dus nooit meer.
Tijdens de vlucht had het gewicht van de heli de bout op zn plek gehouden, bij het landen viel het eruit..
Gelukkig gebeurde dat niet tijdens het vliegen...

Maar wees niet bang, jij krijgt ook je eigen verhalen nog wel :mrgreen:

na een keer figuurtjes oefenen (met de pootjes omlaag, niet op zn kop) heli neergezet voor een batterijwissel.
ik pak m op, en zie er een moer uitvallen.
en met dat ik hem oppak merk ik dat ik alleen de kop vastheb, de heli stond nog netjes op zn plek..

ooit de bovenste jezusbout vastgezet, later nog eens gecontroleerd, daarna dus nooit meer.
Tijdens de vlucht had het gewicht van de heli de bout op zn plek gehouden, bij het landen viel het eruit..
Gelukkig gebeurde dat niet tijdens het vliegen...

Maar wees niet bang, jij krijgt ook je eigen verhalen nog wel :mrgreen:

ik heb er al 1 leuke: ik heb uit een stilstand in 1 keer de 3D-switch aangezet. dat resulteerde in een opgevreten hoofdtandwiel, kapotte rotorkop en de bladen hadden geen plastic coating meer op bepaalde gedeelte. al met al, viel alles mee.:p

Back