Even een gekke suggestie:
Sloop hem, en zet hem eens opnieuw in elkaar.
De regelaar hoef je niet te verdenken (mijns insziens). Volgens mij loopt er ergens iets aan of vast als hij wat sneller gaat draaien. Check de snaar van de staart, staat deze niet belachelijk strak?
Anders kunnen je lagers eventueel nog bagger/kapot zijn, waardoor deze vastslaan bij bepaalde toerentallen.
Voor dat probleem in de kop.. (is naar mijn idee een apart probleem)
Trek de linkjes (stangetjes vanaf de servos) eens los, een probeer eens of je de swash met de hand soepel heen en weer krijgt. Dit moet soepel gaan, er mag gewoon geen hapering of stroeve plek in zitten.
Probeer dan meteen eens of je servo's het probleem ook hebben als de swash niet aangekoppeld zit. Weet je meteen of de electronica in orde is. Om de servo's per stuk te testen, moet je ze een beetje tegenhouden tijdens het bewegen. Een servo die niet goed is, zakt dan door zijn hoeven.
Let wel: Beetje kracht, gewoon licht tegenhouden. Anders sloop je ze zelf tijdens het testen
Kijk ook vooral eens naar de bovenkant van de kop, in je pitchmovement film zie ik daar wat langs elkaar lopen wat precies iets kruist als de tik voordoet (de armen bij de flybar).
Ook zie ik dat je flybar op een gegeven moment wordt "opgetild" (aan de zijkant goed te zien) bij meer pitch geven. Zit er niet teveel pitch op?
Probeer ook de rotorbladen eens met de hand de pitchbeweging eens te laten maken (servos los van de swash), kijk of dat soepel gaat.
Iig, als je de kop fase voor fase uit elkaar haalt en constant alle bewegende delen blijft checken, moet de oorzaak eruit springen...
Het feit dat de hele swash tegengehouden wordt, geeft naar mijn idee aan dat de fout ergens bovenin gezocht moet worden, waarbij vooral de armen bij de flybar en de rotorbladhouders (ze hebben een nette naam, kan er even niet opkomen

) verdacht zijn.
Heel verhaal, ik hoop dat je er wat mee kan...
Haal tijdens het testen alsjeblieft wel de motor even van het tandwiel, en trek 2 draden los. Een opstartende heli tijdens het knutselen is niet echt handig..