Belt CP v2 CRASH

• Topicstarter Topicstarter Trail
  • Startdatum Startdatum
T

Trail

Guest
Ja hoor.. Mn eerste crash net gehad.. balen..

Gelukkig droeg de heli een flycamone2 en is de crash opgenomen.. deze fout maak ik nooit meer.. (de heli om mezelf heen laten vliegen..) de wind wakkerde steeds meer aan en sja.. hij haalde me in.. en ging zijwaards het gras in.. met 1 wiek de aarde in..

Ik zou trouwens ook de UFO de schuld wel kunnen geven want er staat heel duidelijk een unidentified flying object op de video, zichtbaar na de crash, voor een seconde of 2, maar lang genoeg om te zien dat het een solide object is en stilstaat in de lucht recht boven mij.. maargoed zo laf ben ik niet, deze crash was heus mn eigen schuld :)

Volgens mij is de schade de main gear, één main blade holder, en de hub/rotor head (het ding waar de main blade holder aan vast zit)

m.a.w. ik moet hem nu dus uit elkaar gaan schroeven..

Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er toevallig iemand bij mij in de buurt die zo gek is dattie me hierbij wil assisteren? Ik heb een beetje last van beginnersvrees.. ofzo.. ik maak me zorgen dat ik de verkeerde dingen in de verkeerde volgorde losdraai zodat er weer iets anders afbreekt ofzo.. en ook of ik alles wel op de juiste manier in elkaar krijg.. en als ik het in elkaar krijg of ik hem dan opnieuw moet afstellen.. misschien crashtie gelijk weer als ik een foutje maak.. dit is een beetje overweldigend voor een beginner..

De benodigde onderdelen, hopelijk de juiste, heb ik besteld en zijn gelukkig zaterdag al in huis :)

De video van de crash is nu 355mb, alleen de laatste minuut is interesant (bevat de crash en de ufo).. ik moet ff op zoek naar een freeware avi editor waarna ik de nieuwe kortere video wel ff op mn webserver kan zetten zodattie te zien is voor eventuele geintereseerden..

Genoeg gehuild.. ff terug naar de bestel pagina om te kijken of ik nou de juiste troep wel heb besteld.. zelfs daar kom ik niet echt uit.. :(

Groetjes,
Trail.

Hoi..
Gelukkig zit ik 200 km van je vandaan dus helpen met de opbouw moet je zelf effe doen.
Wel een paar tips..

Maak eerst even een groot aantal foto's..
Ten eerste heb je de schades ten tweede hoe hij in elkaar zit.
Mocht je het straks niet meer weten kun je effe terug kijken...

Verder de video eddit ik met movie maker van microsoft en plaats die daarna op vimeo.com
Die edditor is gratis bij je windows..

Suc6..
Benno

Zou je best willen assisteren, ben alleen een aantal dagen weg. Ik denk dat je ff moet zoeken op internet naar info/handleidingen en het dan gewoon zelf moet doen. Dan komt het best wel goed! En dan weet je ook gelijk hoe die in mekaar steekt;)

In plaats van steeds naar achter te lopen, is het wel handig om wat verder van je vandaan te hoveren.

De indruk ontgaat me niet dat je het hoveren (basisprincipe) niet goed onder de knie hebt.
ik raad je dan ook aan veel te oefenen met de simulator.
Wees je heli telkens een stapje voor.
Gaat ie naar rechts, tegensturen naar links.
gaat ie naar voor....etc.
Veel succes verder :)

Ja dit zouden ook mijn tips zijn..
Aanvulling..
Zoek een lege ruimte.
geen omstanders en obstakels.
Niets wat je kan afleiden.
Dus ook geen camera's onder een heli waar je dan weer geestelijk me bezig bent. en leer dan eerst de heli een accu lang rustig te hooveren.
De belt-cp zal nooit standaard rustig op 1 plek blijven maar door heel hard werken met operste concentratie kun je hem wel in een box van 2 bij 2 bij 2M houden..
Kun je dat 1 accu lang dan pas ga kun je veilig verder gaan.
Publiek altijd een metertje of meer achter je laten staan uit het zicht...
Verder zou ik de swash iets naar voren laten kantelen.
Dit helpt voor de veiligheid omdat de heli dan standaard met de stick los rustig naar voren wil gaan vliegen wat in bovenstaande vliegveld altijd leeg behoort te zijn en dus veilig is.
Het is dan ook makelijker je heli terug te trekken dan weg te duwen...

En verder oefenen oefenen oefenen..
Benno

In mijn verdediging... (hoewel ik echt wel een beginner ben die nog heeel veel moet oefenen en leren..):

Ik was al 45 mins bezig, waarvan 30 minuten in de lucht, en m'n concentratie werd minder. Ondertussen wakkerde de wind steeds meer aan en kreeg ik het lumineuze idee om de heli toch hoger dan borsthoogte te laten vliegen zodat de cam een leuk beeld had.. terwijl ik dat deed leidde een toeschouwer me af en kwam de sterkere wind ineens goed onder de heli waardoor hij plots over me heen zwierde..

Maargoed.. toch een beginnersfout...

Ik hover wel al een accu leeg in een box van 2x2m zo'n 30-45cm van een vlakke harde ondergrond.. ik heb mn eerste 6 accus alleen maar gehoverd op 1 plek.. ben gestart met radds school of rotary flight ( RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT? )

Anyway.. de onderdelen zullen zo wel binnenkomen.. spannend:)

De ufo middenin de wolk boven mij is trouwens waarschijnlijk de zon.. tis onlogisch maar de cmos sensor zou zwart weer kunnen geven als iets vreselijk overbelicht is..

Ondertussen ga ik maar weer ff terug naar de sim :)

Bedankt voor alle reacties!

Ondertussen wakkerde de wind steeds meer aan en kreeg ik het lumineuze idee om de heli toch hoger dan borsthoogte te laten vliegen zodat de cam een leuk beeld had..

Dat is dus de verkeerde insteek,
de heli hoger laten vliegen zodat de cam een leuk beeld had....

He-le-maal fout!

Vooral als beginner (ben er zelf ook nog 1) licht de prioriteit toch echt meer bij het goed onder controle houden v.d. heli ipv mooie filmpjes schieten. (Dat kan altijd nog).

Succes met de wederopbouw ;)
Als je rotorblad een tik heeft gehad zou ik ook zeker de feathering shaft nakijken!

Groet, Christian

Ja christiaan, maar dit zijn wel de beginnersfouten die wij allemaal maken.

De flycam maakt idd van de zon een mooie zwarte punt.
Kijk maar eens op deze opname van een oude zonnige dag in januari..
steenwijk in de winter on Vimeo

Verder laat deze opname ook prima zien dat je vaak wat te ver gaat voor de opname al liep het voor mijn heli wel wat beter af maar ik was blij hem weer beneden te hebben..

Benno

Mooie opname!! wauw!! ooit ooit ooit durf ik em ook zo hoog te laten vliegen....... ooit..

Onder tussen vlieg ik al weer beter en rustiger maar het blijft oefenen oefenen oefenen..
Ik probeer zeker 4 a 5 dagen per week te vliegen tussen de 2 en 4 accu's per dag..

Benno

blijven oefenen dude, de kosten die jij in "real life" maakt zijn makkelijker te oefenen op, een sim.
sommige mensen hebben echter geen oren naar goed advies ;-)

Toch vlieg ik maar heel weinig meer op een sim.
Toen ik in januari van mode 3 naar mode 2 omschoolde heb ik ruim 40 uur gesimd maar sinds het hooveren weer in de vingers zit vlieg ik liever en beter in real life als met sims..
Binnen kort wil ik inverted en rolls en loops doen wat toch weer een paar uur op de sim gaat worden.
Maar uiteindelijk moet je in real life de knop in je achterhoofd om weten te schakelen en dat betekend heel veel oefenen en niet bang zijn..
En die Radd's accu lijst mag je wel vermenigvuldigen met je leeftijd.
Een 16 jarige vliegt na 10 accu;s zo weg waar een 50 jarige wel 100 accu's voor nodig heeft..

Benno

Back