belt cp v2 idl up

Hoi Allemaal,
Kan iemand mij vertellen hoe de idl up schakelaar precies werkt?
en wanneer je hem moet of kan gebruiken.
Kan nu nog alleen FP vliegen,dus dit is totaal nieuw voor mij.
Zijn er misschien mensen in de buurt van Zoetermeer die mij wat lessen kunnen geven?
Hoe kan je onderste boven vliegen met de heli?,hij moet het kunnen toch!!
We hebben een vliegclub in Zoetermeer maar vind ik erg duur om daar lid van te worden,om misschien een of twee keer te komen.
Hoor graag van jullie.

Ronald.

Hallo,

Idle up is de stand waarin de motor op een vast toerental zal gaan draaien(dus constant op volle toeren bij de stock esky uitrusting) totaal ongebelanrijk voor jou.

Onderste boven vliegen is totaal ook onbelangrijk voor jou, dat lukt je pas veel trainen.. is heel wat anders als hoveren. het kan door de idle up in te schakelen, want dan kan je -10 pitch geven, en zodoende ondersteboven vliegen.

Errug duur bij een club?
De bedoeling is dan ook, dat je wat vaker komt als 2 keer:mrgreen:

Je zegt dat je fp al aardig onder de knie hebt,
Dan zou ik maar eerst gewoon lekker vliegen met de cp,en dan als je vertrouwen hebt en het gaat goed gaat dan eens die idle gaan gebruiken voor -10%pitch.(maar zal wel een tijd duren)

Succes in ieder geval.

vergeet 3D vliegen maar in het begin mijn beste.
Leer eerst maar gewoon vliegen, voor een rookie als jou is dat al een hele opgave ;-)

Een FP is toch heel wat anders dan een CP heli. Zeker als je FP een coaxiaal type is, die vaak nog wat meer eigen stabiliteit heeft, zal de stap dermate groot zijn, dat "even ondersteboven vliegen" waarschijnlijk betekent, daarna flink crashen, en je heli weer moeten repareren en afstellen, voordat je een nieuwe poging kan wagen.

Dus ik zou je, net als enkelen hierboven, aanraden eerst het hoveren en rechtop vliegen onder de knie te krijgen met die CP, eventueel met hulp van bijvoorbeeld die club (na 2 keer zul je echt nog niet alles kunnen, tenzij je een super natuurtalent bent, dus je haalt die lidmaatschapkosten er al snel weer uit, zeker als je een paar keer minder crasht, en minder reparatiekosten hebt). Het lijkt op die video's op bijv. Youtube zo makkelijk om echt 3D te vliegen, maar dat is het beslist niet.

Back