Belt CP V2 op 2cell?

Beste medemodelbouwers,

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een belt cp v2.
nu heb ik een vraagje:
Kan ik mijn 2s 5000mah Li-Po ook gebruiken met de standaard esc?
En ook nimh batterijen 7cell?

Weten jullie trouwens hoe het kan dat mijn main rotor tegen de tail boom aan is geslagen, dat is al 2 keer gebeurt, vooral als ik te weinig gas geef.
Ik heb er nu geen last meer van maar volgens mij hoort dat niet zo...

Graag hoor ik van jullie!!!
Roaldo

Hoi,

Nee dat kan niet.
Je motor en tandwielen zijn berekend op 3s en op 2s lijkt het dus of ja accu altijd leeg is en vliegt dus niet of amper.

ten tweede na 10 seconde googlen heb ik gevonden wat er in moet.

11,1V 1800mAh Lipo 20C
http://www.eskyshop.nl/prod/e-sky-belt-cp-v2

en dan is 2s5000 dus veel te zwaar voor deze heli. 7cellen NimH zal nog zwaarder zijn als het om een auto pakketje gaat. Passen doet het zeker ook nooit in deze heli.

Waarom hij de staart raakt. Normaal kan het niet behalve als je hem met veel negatieve pitch tegen de grond kwakt. Dan slaat hij soms wat ver door en raakt de stabilisatoren/vinnetjes of de buis.

Gewoon dus een nieuwe accu halen.

Gr. Dennis

Beste medemodelbouwers,

Weten jullie trouwens hoe het kan dat mijn main rotor tegen de tail boom aan is geslagen, dat is al 2 keer gebeurt, vooral als ik te weinig gas geef.
Ik heb er nu geen last meer van maar volgens mij hoort dat niet zo...

Graag hoor ik van jullie!!!
Roaldo

Hoi Roaldo,

Is mij ook al eens gebeurd, volgens mij gaf ik toen even een beetje gas en deed toen het gas weer dicht. De bladen richten zich door de centrifugaalkracht, als ze teminste niet te strak in de bladhouders zitten. als je een beetje gas geeft en dan het gas er weer af haalt kan het gebeuren dat de bladen tegen de staartbuis aanzwiepen.
Tegenwoordig zet ik de bladen in een rechte lijn alvorens gas te geven ,als ik het gas eraf wil halen laat ik de bladen zich eerst even richten. heb er nooit meer last van gehad.

Misschien is er nog een andere reden of kan iemand het beter cq anders uitleggen.

Groet newbee Andreas,

Dat was ook nog een optie.

Bladen moet net niet strak in de bladhouders zitten. Als je ze uit klapt moeten ze wel zo blijven staan ook al houd je bv de heli scheef.

Staan ze te los krijg je dat ze tegen het einde van het draaien of bij het opstarten in willen klappen. Staan ze te strak dan zetten ze zich niet helemaal goed waardoor je heli gaat trillen door onbalans.

Ik denk dat het inderdaad het probleem was wat Andreas zegt:
Dat ik in het begin te voorzichtig was en in 1 keer gas terug nam.
Daarom sloeg ie er tegenaan.

Hoi,

Nee dat kan niet.
Je motor en tandwielen zijn berekend op 3s en op 2s lijkt het dus of ja accu altijd leeg is en vliegt dus niet of amper.

ten tweede na 10 seconde googlen heb ik gevonden wat er in moet.

11,1V 1800mAh Lipo 20C
E-Sky Belt CP V2 (EK1H-E602 / 000014) | E Sky Shop

en dan is 2s5000 dus veel te zwaar voor deze heli. 7cellen NimH zal nog zwaarder zijn als het om een auto pakketje gaat. Passen doet het zeker ook nooit in deze heli.

Waarom hij de staart raakt. Normaal kan het niet behalve als je hem met veel negatieve pitch tegen de grond kwakt. Dan slaat hij soms wat ver door en raakt de stabilisatoren/vinnetjes of de buis.

Gewoon dus een nieuwe accu halen.

Gr. Dennis

Bedankt voor je reactie,
Ik weet dat er normaal 3s in moet, en ik heb ook precies die batterij van je link. Ik heb echter ook 2 2s lipos dus ik vroeg me dat af.
Zou het wel kunnen als ik er een andere esc inzet?

Hoi,

Nee dat maakt niets uit aangezien de regelaar alleen regelt tussen 0 en maximale accu spanning.

Dit soort heli's zijn niet gemaakt voor 2s dus ook niet proberen te veranderen.
Grootste probleem is dat deze heli's al relatief veel vermogen vragen en bij een lage accu spanning de stromen dan flink op kunnen lopen waardoor motor en regelaar erg warm kunnen worden en ook een slechter rendement hebben.

Teleurgesteld

Hey hallo allemaal,

kben net aan het vliegen, opeens allemaal rook en stinken dat ding.
dus ik meteen de stekker eruit gehaald. ik dacht dat het de lipo was maar... inderdaad: de esc...

helemaal doorgebrand, bedankt e-sky!
flut-kwaliteit, weet iemand misschien een shop in NL of in Engeland waar ik een goede 3s (liefst ook 2s) esc kan kopen voor in mijn belt cp V2?

Graag hoor ik het van jullie!
Roaldo

Gebeurd helaas vaker. Oorzaak vaak een niet soepel lopende staartservo (of wat er aan vast zit). Koop die van KDS = goedkoper en zwaarder
Groeten
Martin

Hoi,

Ik denk dat je beter wat hulp kunt gaan zoeken.

Ik zeg niet de de regelaars van Esky goed zijn maar over het algemeen houden ze het wel.....maar dan moet je wel aan wat voorwaarden voldoen. En dat is ruim in het motorvermogen zitten tijdens het hoveren. Zeg vanaf 65% motorvermogen. [edit]En alles moet inderdaad soepel draaien [/edit]
Anders worden de regelaars vaak erg warm en de motor waarschijnlijk ook.

En zoals ik al zei heeft de regelaar niet veel met de cellen te maken. Grotendeels regelaars werkt vanaf 2 tot 4 cellen en vele vanaf 2 tot meer.

Rctechnics.eu heeft regelaars van Himodel. Niet te duur en wel goed.

Hoi,

Ik denk dat je beter wat hulp kunt gaan zoeken.

Ik zeg niet de de regelaars van Esky goed zijn maar over het algemeen houden ze het wel.....maar dan moet je wel aan wat voorwaarden voldoen. En dat is ruim in het motorvermogen zitten tijdens het hoveren. Zeg vanaf 65% motorvermogen. [edit]En alles moet inderdaad soepel draaien [/edit]
Anders worden de regelaars vaak erg warm en de motor waarschijnlijk ook.

QUOTE]

Daar ben ik het helemaal mee eens... ik heb al heel wat acculadingen leeg gevlogen met de standaard esky ESC en hij werkt nog perfect !
Wat natuurlijk niet weg neemt dat er betere op de markt zijn.

Groet,
Andreas

Alles goed en wel (ook de laatste, en nog goedkoper dan die van KDS) MAAR ook de oorzaak oplossen. Dus nakijken of alles soepel beweegd en problemen daarmee EERST oplossen.

Groeten
Martin

Laatst bewerkt:
Back