Belt-CP V2 trillingen, hulp nodig

Tja, het moest er eens van komen: een crash!

Ik heb de feathering shaft (was licht krom) en de blades en de main shaft (was eigenlijk niet nodig) vervangen. De blades zijn gebalanceerd. Ook het aandrijftandwiel miste een paar tanden en is vervangen.

Er zit echter nog steeds een trilling in. Zonder blades gemonteerd is een zeer lichte trilling te zien. Waarschijnlijk blade holders en/of rotor kop?

Hoe zal ik die eens vervangen? Heeft iemand dat al eens eerder gedaan?

Alavast bedankt voor tips:)

Vervang de boutjes die je bladen vasthouden, ook die van de staartrotor.
Die kunnen door de klap ook krom zijn geraakt, (spreek uit ervaring)

main shaft krom..

leg er daarvan gewoon wat op vooraad en vervang ze bij elke crash..
9 van de 10 keer buigt ie na een crash licht krom..

groet

Het kan zijn dat de aandrijfriem te strak staat, dan moet je de staartbuis iets verder de heli inschuiven (zijn vier stelschroefjes voor op de heli). Ook kan het komen doordat het bladspoor niet goed is, dan moet je tegen de zijkant van de heli aankijken of de bladen wel in één lijn draaien. Weet je hoe je dat moet verhelpen? Als je dat niet weet, kan ik je dat wel vertellen.
Suc6~

Bedankt voor alle reacties tot nu toe...

@sir smoke alot: De mainshaft heb ik al vervangen (maar was niet krom)
@Taya-chan: Het bladsppor is inderdaad niet helemaal goed. Zonder bladen gemonteerd zie ik echter de rotorkop ook trillen terwijl de mainshaft (zonder kop) trillingsvrij loopt.
@Rhelie: Alle boutjes getest, die zijn allemaal nog recht.

Ik vermoed dat de rotorkop en/of de blade holders krom zijn, de trillingen zijn te erg voor alleen een verkeerd bladspoor. Ik kan alleen nergens een goede uitleg vinden hoe ik dat het beste kan vervangen zonder te veel kleine schroefjes los te draaien. Heeft iemand dat al eens gedaan? Hoe pak ik dat het beste aan?

Groet!

Even een update:

Ik heb de center hub and spindle set vervangen en de main blade clamp set, dat was het!

Na het uitbalanceren van de rotorbladen en de COG van de bladen gelijk maken en de blade tracking afgesteld te hebben vliegt hij weer perfect!

Nou ja, zo goed als eerst......ikzelf ben natuurlijk nog steeds de beperkende factor.

De volgende link naar een filmpje was zeer bruikbaar:

D3EbluBAfzU[/media] - ESky Belt CP Head Assembly part 1

Het demonteren (om weer te hergebruiken) van de diverse lagertjes heb ik (net zoals in die film) met geweld gedaan. De oude onderdelen waren toch al kapot.

De bout waarmee de center hub/spindle vastzat was trouwens WEL krom.

Bedankt allemaal!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back