Belt CP V2 versus 450 helis

• Topicstarter Topicstarter deejay535
  • Startdatum Startdatum
D

deejay535

Guest
Hoe 450 compatible is de Belt CP V2 met andere 450 helis?
Kan je onderdelen van een andere 450 heli gebruiken op een Belt CP V2?

M.V.G. Rogé.

Zeker niet alles.
Om hem beter te maken kun je bv de kop vervangen door die van een trex. Je hebt dan ook trex bladen nodig. De bladen an de belt zijn dikker. De swash kun je later zitten, maar er wel andere linkjes indraaien. Kijk eens hier wat mogelijk is
hier , hier en hier
Groet
Martin

ik ben destijds begonnen met een tail strut van een KDS geloof ik, die is puur sterker dan die van de standaard belt cp
als je dan toch moet bestellen omdat je zo''n stokkie in 2 hebt...

LOL ik andersom, ik heb extreme blades, die bevielen me op de belt cp erg goed, nu heb ik een t-rex clone sev2, en de blade holders uitgevijld om die bladen erin te krijgen.

Zo zie je maar, elke persoon heeft een andere voorkeur om zijn toestel goed te kunnen vliegen. Ik heb collega's die de Belt V2 compleet afschrijven en ondanks updates niet goed krijgen om leuk te kunnen vliegen. Ikzelf probeer zaken aan te passen om de vliegervaring stabieler te maken dat ze nu al is. Ik vind de Belt een leuk toestel en zeker geen rommel. Vergelijk dit niet met Align of Blade kwaliteit want dan ben je verkeerd bezig naar mijn gevoel.

PS : en zo een rondelletje doet echt wonderen! :-)

Groeten,

Kenneth

Je kunt het gewoon goed vliegend krijgen
je moet hem alleen in de gaten houden, en een beetje bij blijven stellen

maar als je eenmaal een 450 maatje of groter hebt gevlogen, praten we verder ;-)
niets ten nadele van de belt, die doet goed wat ie moet doen, maar qua vliegen is een 450 of groter gewoon een stuk rustiger en strakker vliegen

niets ten nadele van de belt, die doet goed wat ie moet doen, maar qua vliegen is een 450 of groter gewoon een stuk rustiger en strakker vliegen

Niet om vliegen af te vangen, en mischien zit ik er ook wel naast....

Maar een Belt CP, dat IS toch een 450????

Wat strak vliegen betreft: ik heb ze goed (in elk geval absoluut acceptabel) zien vliegen, maar ook weer niet indrukwekkend goed....

Groet, Bert

Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb nu een CNC-rotor en tail gemonteerd en twee ebooks gekocht van Martin49.
Kan ik eens gaan beginnen in het afstellen.
Is er iemand die in de buurt van Brunssum woont en een Belt CP V2 heeft of verstand heeft van het afstellen ervan?

M.V.G. Rogé

Martin moet ik de rotor dan afstellen als een copterx of als een Belt?

Grts Rogé

Gewoon, als een heli....
Midstick 0 graden, positief 10, negatief 5
Zoiets

Wil je alleen schaalvliegen...
Midstick 4 a 5 graden positief, max positief 10' negatief 5

Martin moet ik de rotor dan afstellen als een copterx of als een Belt?

Grts Rogé

Inderdaad als een heli (copterx). Welke zender gebruik je? De standaard belt zender midstick 0 graden. Heb je ongeveer 10 + en 10- in idelup en +10 en - 3 in normeale mode. Trek wel even 2 motordraden los voor je begint met afstellen

Martin

Laatst bewerkt:
Hoi Roge

Hoe gaat het met je belt? Alles afgesteld gekregen?
Ik vlieg zelf ook nog regelmatig met de cp belt v2, en... ik woon in brunssum, mocht je hulp nodig hebben dan kunnen we samen eens naar je heli kijken.

Groet,
Andreas

Back