belt cp v2 vraagjes

ik heb een aantal vragen over mijn heli

de kapsteunen breken in mijn ogen nogal snel af dus ik ben gaan ebayen en heb een alu versie er van gevonden. heeft iemand hier ervaring mee?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180470560879&ssPageName=STRK:MESINDXX:IT

ook zag ik alu upgrades staan voor de kop en staart voor iets van 15 euro bij elkaar. is dit alleen cosmeties of zorgt dit ook voor beter vlieg gedrag? zo nee welke kop dan wel?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130456411416&ssPageName=STRK:MESINDXX:IT
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180582641432&ssPageName=STRK:MESINDXX:IT

tot nu toe is de belt cp v2 standaart en nog nooit gecrasht hooguit een harde landing gehad en heb hem al een maand of 3

nu de volgende vraag als ik in idle up ga en de stick in het midden is blaast hij behoorlijk wat wind naar boven terwijl de pitch volgens mijn pitch gauge gewoon 0 is

Laatst bewerkt:
ik heb een aantal vragen over mijn heli

de kapsteunen breken in mijn ogen nogal snel af dus ik ben gaan ebayen en heb een alu versie er van gevonden. heeft iemand hier ervaring mee?
Canopy Shoring Pins for E-Sky Belt CP and V2 - Metal - eBay, Airplanes Helicopters, RC Engines, Parts Accs, Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 14-dec-10 18:01:18 CET)

ook zag ik alu upgrades staan voor de kop en staart voor iets van 15 euro bij elkaar. is dit alleen cosmeties of zorgt dit ook voor beter vlieg gedrag? zo nee welke kop dan wel?
P Upgrade Metal Head Tail f ESky Belt-CP V2 EK1H-E023 K - eBay, Helicopter Parts Accessories, Helicopters, Radio-Controlled, Toys Games. (Eindtijd 18-dec-10 09:25:20 CET)
Upgrade Metal Head Tail for Belt-CP V2 E023 New - eBay, Airplanes Helicopters, RC Engines, Parts Accs, Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 03-dec-10 09:17:51 CET)

tot nu toe is de belt cp v2 standaart en nog nooit gecrasht hooguit een harde landing gehad en heb hem al een maand of 3

nu de volgende vraag als ik in idle up ga en de stick in het midden is blaast hij behoorlijk wat wind naar boven terwijl de pitch volgens mijn pitch gauge gewoon 0 is

Wellicht moet is eens zo kijken naar je bladhoek. Afbreken heb ik nog nooit gehad. Wel het lipje van het kapje in de opening tussen het frame en je landingsgestel duwen. Upgrade nooit toegepast, wel heb ik een copterx head erop. Lekker strak

Groeten
Martin

Hoe heb je dat 'gemeten' dan?

Als je de motor loshaalt en je heli in idle up zet, kun je zien wat je swash plate en bladen doen.

Het kan trouwens best zijn dat je swash plate in z'n geheel niet op de juiste hoogte hangt en dat je meer negatieve dan positieve pitch hebt of vice versa. Bij te veel positieve pitch moet je swash plate omhoog, bij te veel negatieve pitch moet je swash plate omlaag. In principe moet je net zo veel positieve als negatieve pitch hebben.

Koop een swash leveling tool en zorg dat je swash plate op de juiste hoogte hangt. Alleen zo heb je gegarandeerd 0 graden pitch op ook de juiste hoogte (vergeet je trims niet, maar videos zat op YouTube). Het is essentieel voor idle up en het lang mee gaan van je heli.

k_2RJ9YS7dA[/media] - MSH Protos Swash Plate setup and leveling using TNN tool

Laatst bewerkt door een moderator:
Back