Belt CPX blades en main gear.

@Rubberenrobbie Beterschap met je kind.

In je laatste reactie zeg je dus dat het vliegen met een King3 nog moeilijker is als een honeybee?

@Jorrick

Bedankt (maar ze is niet ernstig ziek hoor, hangerig en spugen). In overleg met de werkgever een dagje vrij genomen :p.

Maar goed, weer :ontopic:

De King V3 vliegt veel strakker (tenminste dat vind ik, kan ook zijn dat door het hoger rotortoerental met bijbehorend hooggierend geluid ik door de adrenaline geconcentreerder ben :)), hij 'zwabbert' niet door de lucht; en reageert direkt op commando's. Maar omdat de King V3 vrij klein is (iets groter en zwaarder dan de Honey Bee) is dit ook een speelbal van de wind.

Dus gemakkelijker vliegen dan de Honey Bee? Nee, vind ik niet. Ik denk wel dat een Belt CPX zoals jij hebt omdat deze nog wat groter en zwaarder is nog wat stabieler zou moeten vliegen.

Het grote voordeel van de Honey Bee vind ik nog steeds de simpele en degelijke opbouw. Zelfs een 'stomme actie' op 5 mtr hoogte overleeft hij zonder schade :D:D:D. Op gras, dat dan weer wel :rolleyes:

Groet,
Robbie

Pfff ze waren gister al binnen. Wat is dat snel gegaan zeg.
Ik heb het op 9 november besteld. En het was om 16 november al bij mij thuis vanuit hongkong :D

Even gecheckt of de bladen passen. Maar die pasten zonder problemen. Volgens mij heb ik ook niet een standaard kop(ding waar die blades in gaan). Niet van plastic maar van metaal.

Ik heb alleen geen schroefjes om ze vast te zetten. Waar kan ik die bestellen en wat moet ik kopen?

Pfff ze waren gister al binnen. Wat is dat snel gegaan zeg.
Ik heb het op 9 november besteld. En het was om 16 november al bij mij thuis vanuit hongkong :D

Even gecheckt of de bladen passen. Maar die pasten zonder problemen. Volgens mij heb ik ook niet een standaard kop(ding waar die blades in gaan). Niet van plastic maar van metaal.

Ik heb alleen geen schroefjes om ze vast te zetten. Waar kan ik die bestellen en wat moet ik kopen?
Nouja ik zal maar verder gaan waar ik gebleven was.
Omdat het weer mooi weer lijkt te worden heb ik de belt cpx uit de kast getrokken.
Ik had in november nieuwe bladen gekocht maar helaas zaten er geen schroefjes bij om ze te monteren.
Wat voor schroefjes heb ik daar voor nodig? Ik denk eigenlijk een boutje met moertje? want volgens mij zit er geen schroefdraad in.
Het gaat om de volgende kop:
7007185273_6c9811f06c_b.jpg

6861070176_f5c6d8d262_b.jpg

Die zit niet standaard op de belt of wel?

De bladhouders zijn niet van esky. Zijn standaard van plastic, wel als upgrade in aluminium leverbaar maar dan in paarse of blauwe kleur. Ik denk dat ze van Xtreme zijn.

Bladen monteren met een passend boutje met zelfborgende [nyloc] moer !!

Boutjes kun je in een ijzerwarenzaak kopen. De standaard 'China-made-boutjes-kwaliteit' is ook niet geweldig hoog, dus ik verwacht niet dat de afschuifkrachten door de rondspinnende rotor op de boutjes deze zomaar af zullen breken.

Ah M3 boutjes ben ik net achter gekomen.
Bij de hobbyshop hier in de buurt hadden ze die wel, maar 20mm lang, en ik moet ze 14mm hebben ongeveer.

Maar had wel een handig truckje, als ik het moertje op de juiste afstand houd en hem daarna afzaag en het moertje er weer af draait draait hij mooi een goed stukje draad zodat ik het moertje er ook weer op kan draaien.

Morgen maar even doen.

Hallo Yorrick,

V.w.b. de blades: de kans op extra schade aan andere onderdelen is bij kunststofbladen groter. Hout gaat sneller stuk maar geeft dus ook iets minder kans op overige schades.

Back