ben eruit het word een coaxiale

hallo allemaal ik sta op het punt om een heli te kopen ,na enige tijd op het forum mee te lezen en dingen uit te zoeken sta ik voor een dilemma.
ik heb een tijdje geleden op de zwarte markt zo'n goedkoop coaxiaal ding gekocht en kon er aardig mee vliegen, maar na enige crashes is ie kapot en er is gewoon niks voor te krijgen.
nu twijfel ik tussen een lama v4 of een E-Sky HoneyBee FP2 2.4GHz RTF

kunnen jullie als profs ;) me enig advies geven over de keuze.

mvg jerry

Laatst bewerkt:
Dit is een keuze die je toch echt zelf moet maken!

Wil je nog een co-axje dan neem je de lama v4
Wil je aan FP beginnen neem je de honeybee!

Groeten

Hi Jerry,

Beide modellen klinken als een goede aanschaf. Ik ben inmiddels uitgekeken op mijn coaxial lama v4, maar heb ook toen ik al met cp buiten vloog "nose-in" leren vliegen met deze coaxial. Ze zijn makkelijk te vliegen en je kunt er goed je orientatie tov de zender mee leren.

Als je naar fixed pitch over wilt stappen raad ik je wel aan ook FMS (vliegsimulator) te installeren of misschien een betere simulator zoals Realflight aan te schaffen/... . Via een simpele adapter kun je bijna alle zenders die bij zon ready to fly pakket zitten aansluiten op je computer, zeker van esky of walkera. Ik heb zelf een kabeltje gemaakt na wat rondzoeken op internet. Als je namelijk goed wilt vliegen met een FP dan is dat wel wat lastiger en dan kun je eerst wat oefenen op de computer. Je zult waarschijnlijk toch wel een crash gaan maken, doet iedereen. Meestal is dat dan met nabestellen van enkele onderdelen weer op te lossen. FP is wel VEEL leuker dan coaxial als je t mij vraagt. Hou er wel rekening mee dat een kleine FP moeilijker is te vliegen dan een grote dure CP helicopter, bijvoorbeeld een trex600. Een wat harde leerschool dus om later met een gerust hart aan CP te beginnen.

Er zijn op internet ook instructiefilmpjes voor het leren vliegen zonder crash te vinden. (radd s school of flight oid). Daar heb ik heel wat problemen mee weten te voorkomen.

Daarnaast is het denk ik goed om eerst met een "goedkoop" FP model te beginnen omdat ie waarschijnlijk toch een keer neerstort, makkelijk te repareren en vaak is er niet eens iets kapot. Bij cp wordt dat anders; die bladen draaien altijd en daarmee maak je bijna altijd schade als je neerstort. Deze (bijvoorbeeld de copterx 450 die ik vlieg) helies zijn nog veel leuker om mee te vliegen als je het eenmaal kan.

Ik had trouwens een walkera 4g1b als eerste FP. Walkera bevalt mij over het algemeen goed. E-sky is geloof ik vergelijkbaar qua kwaliteit-kosten. Blade Msr is volgens mij nog veel beter, stabieler, maar ik heb daar geen ervaring mee.

success!

. Je zult waarschijnlijk toch wel een crash gaan maken, doet iedereen. Meestal is dat dan met nabestellen van enkele onderdelen weer op te lossen. Mijn MSR is nogsteeds heel, ondanks verschillende hele harde crashes ;)

Hou er wel rekening mee dat een kleine FP moeilijker is te vliegen dan een grote dure CP helicopter Behalve de blade msr :P

Daarnaast is het denk ik goed om eerst met een "goedkoop" FP model te beginnen omdat ie waarschijnlijk toch een keer neerstort
Goedkoop is duurkoop, en crash je een msr, dan zet je hem weer recht en vlieg je verder ;)

Groeten

ben er uit het word een coaxiale

oke , bedankt voor jullie reacties .
na wat contact te hebben gehad met v-nix ben ik eruit het word een coaxiale, een lama v4 of een hunter .
iemand nog sugesties voor die 2?

mvg

Laatst bewerkt:
Jerry,

Volgens mij zijn beide modellen goed. Het enige waar ik nog op zou letten is of de onderdelen nog kunnen worden nabesteld.

En Mark, ik zag op youtube een paar filmpjes van die blade msr, dat is inderdaad een stabiel helicoptertje die er ook crashbestendig uit ziet. Deze valt voor mij ook in de "goedkoop" categorie maar outperformed denk ik heel wat andere modellen uit die prijsklasse.

Wat ik met mijn opmerking bedoelde is dat een beginnend heli-vlieger denk ik beter af is met een wat goedkoper instapmodel (<200Euro exclusief zender) omdat anders een crash demotiverend en duur kan zijn.

mvg,Alex

Jerry,

Volgens mij zijn beide modellen goed. Het enige waar ik nog op zou letten is of de onderdelen nog kunnen worden nabesteld.

Sterker nog. De hunter en lama zijn eigenlijk hetzelfde. Op de body en landingskit (en batterij houder) na.
Ik ga mijn hunter even ombouwen naar lama v4 voor de afwisseling (en omdat de body toch al gecrasht is).

:)

Back