ben opzoek naar een nieuwe offroad

hoi

ik heb nu al weer een tijdje mijn traxxas slash en zou graag weer een uitbreiding willen maken door een nieuwe wagen aan te schaffen.

ben op zoek nr een bouwpakket ik heb al wat rond geneusd en kwam erachter dat ik een 2wd (denk een buggy) erbij wil heefd iemand suggesties.

ik had al iets in de vorm van een tamiya super fighter g gevonden en een gator mr heb nog wat meer denkstof nodig. dit hoefd geen competitie model te zijn en ik wil dan ook niet meer dan 150E besteden. maar het moet wel een boupakket zijn waar ik (als het klaar is) flink mee kan rijden.

ps. ik heb dus ook een slash maar deze poetst steeds mijn tandjes en heb geen iedde hou dit kan het tandwiel is dan ook zo ovaal als mr kan ik denk dat t met de sliper clutch temaken heefd mr dit weet ik niet zeker.
oja hij is helemaal standaard.

b.v.d mitch

ja een keuze voor een andere auto blijf moeilijk.
als je een model ziet en die spreekt je aan, kijk dan op youtube en op dit forum enz.

en moet hij dan RTR zijn of alleen de auto?
ik zou voor een kit gaan zonder motor en zender.
want een zender heb je al.
en meestal wil je toch na een tijd een brushless motor er in zetten.
dus hou dan rekening met de bijkomende koste voor een nieuwe ontvanger.
een brushless combo en een goede servo.
en dat is meestal 9 van de 10 keer beter.

meestal zoek ik eerst uit wat voor brushless motor er in gaat.
niet te snel ander's sloop je de boel, maar wel een stuk sneller dan standaard ;).

en dan schaf ik eerst de combo set, servo, en de onvanger aan.
dan hoef ik daar al niet meer op te besparen:D (die auto komt er toch wel).
en daarna koop je een kit.
dus het is meestal wel duurder dan 150 euro.
succes.

enne he slash eet tandwielen???
ik denk dat je er een nieuwe spur en pinion op moet zetten.(stalen pinion geen allu)
en zet de slipper niet te los.
anders wordt de spur te heet en smelt hij waardaar de tanden stuk gaan.

gr Sander.

ik wil graag een kit die ik helemaal moet bouwen en een brushles set hoef ik niet mijn slash is helemaal standaard en die vind ik al snel gaan en heb geen zin vleugels te monteren voor m te kunnen besturen. :)

en ik heb de sliper van de slash nu helemaal vast gezet ik rijd nu toch ff niet off-road.

verder denk ik dat ik voor de suer fighter ga dit omdat het t meest uitgeklede model is van het DT-02 chassis en kan ik hem dus naar ijgen smaak invullen.
er gaan sowiezo kogellagers in en de dempers van de ms
verder zie ik t nog wel.

en heeft iemand nog wat ervaring met dit model en kan ik hier ook een slipper op kwijt en wat voor een ontvanger kan ik gebruiken met de 2.4 ghz zender van mijn slash(geen hoofdprijzen aub).

b.v.d. mitch

dit is nu net het punt ik ben opzoek naar een 2wd deze zijn naar mijn mening meer fun dan een 4wd ook omdat ze moeilijker recht te houden zijn mijn slash is nml. ook 2wd en deze is super (word alleen wat heet :) )

ik heb ook een 4wd ( deze is danwel onroad maar off-road wil ik het houden bij 2wd en dus kwam ik bij de super fighter ook omdat deze goedkoop is en er veel aan gedaan kan worden (in tegen stelling tot de andere dt-02 modellen waar dit al gebeurt is :) ) en nu mijn vraag dus: heefd iemand ervaring met dit model

ps. niet kwaad bedoeld hoor en toch bedankt voor de moeite en de tip.

als je een slash gewend bent is de fighter eigelijk een beetje simpel.
het gaat een stuk minder snel en de wielen zijn erg klein.
dus je staat snel vast.
als je er een beetje leuke motor op zet zal het niet lang heel blijfen (helaas).

de ansmann is in alle opzichten beter.
met een beetje leuke motor zal hij sneller en beter rijden dan de slash.
en hij kan tegen een stootje.

en het licht binnen je budget.

gr Sander.

Hi rcmitch,

Ik zie dat je in Geleen woont, dat is dicht bij MBS in Geulle waar een buiten electro offroad baan is voor de 1/10.
Regelmatig wordt daar met de slash gereden, kom eens voorbij -als de sneeuw weg is- om te rijden.
Zo kun je meteen geholpen worden met de afstelling vam je slash.
Ook voor een andere wagen kun je je dan oriënteren....

Mazzels, Theo

maar voor de fun is de fighter dus goed??

als je alleen een beetje lol wilt maken voor weinig geld wel, maar heb je meer te besteden dan zou ik zeker iets anders kiezen, ik heb wel dat met een 3300Mhz accu ik een 50 minuten kan rijden op een volle accu, met de hele tijd vol gas... maar ja, genoeg gekletst ik ga weer naar buiten, lekker driften met een dt-02 :p

Back