@Tandango,
Ik heb je uitleg doorgelezen en heb een paar vragen:
Ten eerste mijn conclusie:
3D vliegklaar 7 kilo
3D kist motor is dan 1/8 tot 1/6 van het vliegklaar gewicht dus:
gewicht van de motor 7 kilo x 1/6 = 1.16 kilo
vermogen motor 3D 3,5 watt per gram dus:
1160 gram x 3,5 gram = 4083 watt
3D prop weinig spoed grote diameter 4 x 4 KW 16 KG trekkracht
berekening van de capaciteit:
capaciteit bij 10 cellen lipo's bij gem. van 3,5 volt
200 watt per kilo
7 kilo x 200 = 1400 wattuur
10 minuten = 1400/6 = 233 watt/
I = P/U 233/35 = 6,67 Ah accu's
I = P/U 1400 wattuur/ 35 volt = 40 Ah / 6 = 6,67 ah
6,67 is dus 80 % 100/80 x 6,67= 8,33 Ah
capaciteit bij 12 cellen lipo's bij gem. van 3,5 volt
200 watt per kilo
7 kilo x 200 = 1400 wattuur
10 minuten = 1400/6 = 233 watt/
I = P/U 233/42 = 5,56 Ah accu's
I = P/U 1400 wattuur/ 42 volt = 33,33 Ah / 6 = 5,55 ah
5,55 is dus 80 % 100/80 x 5,55 = 6,95 Ah
capaciteit bij 14 cellen lipo's bij gem. van 3,5 volt
200 watt per kilo
7 kilo x 200 = 1400 wattuur
10 minuten = 1400/6 = 233 watt/
I = P/U 233/49 = 4,75 Ah accu's
I = P/U 1400 wattuur/ 49 volt = 28,57 Ah / 6 = 4,76 ah
4,76 is dus 80 % 100/80 x 5,55 = 5,95 Ah
Vraag 1:
Die verhouding 2,5 watt/gram voor een normale kist en die 3,5 watt/gram voor een 3D kist zit dat ik in feit dat je een normale kist het meest met 2/3 gas vliegt en een 3D kist het meest met 1/2 gas vliegt. Want ik heb het idee dat dat met het vermogen te maken heeft dat omgezet word in warmte.
Vraag 2:
Waar komt die faktor 4 vandaan die je gebruikt bij het bereken van de theoretische trekkracht berekening.
Vraag 3:
Ik begrijp dat die Kv ergens staat toerental per volt maar waar staat Kv nou eigenlijk precies voor. Hoe zit dat nou als je dat uit moet rekenen neem je nou gewoon de spaning waarop je wil vliegen en het maximale toerental dat je wil hebben.
Mvg,
Daniël.