Benodigdheden voor quadcopter

• Topicstarter Topicstarter Arjan1970
  • Startdatum Startdatum
A

Arjan1970

Guest
Beste allen, deskundigen,

Ik ben een beginner met dit soort helikopters (gelukkig aan handigheid en enthousiasme geen tekort) maar ik wil graag zelf een quadcopter gaan bouwen maar kan eigenlijk nergens een lijst vinden van de exacte materialen die je nodig hebt. Er staat op internet en verschillende forums van alles over frames, rotors, motoren, besturing maar eigenlijk niet samengevat wat je allemaal nodig hebt om een goede quadcopter in elkaar te zetten. Ik heb veel gedaan met RC auto's maar dit is toch hele andere koek.

Bestaat er zoiets als een lijstje, of kan iemand die mij mailen ;-)) zodat ik mij wat meer kan verdiepen in de specificaties.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, waarvoor in ieder geval bij voorbaat hartelijk dank!!!

Arjan

Hoi Arjan.
Zeg om te beginnen eens WAAR je woonachtig bent.
Dat helpt vaak al.
En Google eens voor de gein op QuadCopter of Multicopter.
En kijk eens bij de webshop: Digitech of anders bij HobbyManiac bij het merk: Gaui.
Sukses.
Vr Gr E

Arjan,

Kijk ook eens in de verschillende shops zoals hobbyking, goodluckbuy en tientallen andere. Vaak worden er complete sets in onderdelen aangeboden. Je ziet zo overzichtelijk wat je nodig hebt. Aan de hand hiervan maak je je lijstje. Je persoonlijke voorkeur zul je moeten ontwikkelen door stompzinnig de forums nachtenlang te lezen en domme aankopen te doen ;)

Ha Arjan! Ik ben ook net begonnen met de uitdaging om een multicopter te maken.. Op youtube leer je het snelste qua mogelijkheden. Daarna is het voor jezelf belangrijk om te bepalen wat je wilt uitgeven (budget/normaal/all-the-way) én hoe je het wilt aanpakken (kit / zelfbouw).

Volg ook even mijn topic over de bouw van mijn QuadCopter, daar kun je mijn voortgang vinden: QuattroCopter

Back