Benzinedieven rijden onschuldige dood

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Cheeta, 22 okt 2011.

  1. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    heel veel mensen lezen hier over het feit heen dat hij niet alleen benzine gestolen heeft maar ook meerdere politie autos geramd heeft.

    Op het moment dat het van diefstal naar poging tot doodslag op een agent gaat is de prioriteit om zo'n persoon op te pakken wel wat groter.

    Welke oplossing had de politie wel moeten gebruiken? Schieten op een drukke weg lijkt me ook geen optie? Laten gaan is een vrij brief voor ieder ander die met hoge snelheid er vandoor gaat. heli inzetten? Wat als die dan centrum amsterdam in vlucht op zaterdag ochtend?

    Ik zeg niet dat file veroorzaken de juiste oplossing is maar echt alternatieven zijn er ook niet. Daar en tegen de matrix borden boven de snelwegen geven ruim vna te voren aan als er file staat. Dit is een geautomatiseerd systeem dus had de dief al ruim van te voren kunnen zien. En die lampen zijn niet bepaald slecht zichtbaar.
     
  2. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    wat een ophef allemaal voor benzinedieven,
    terwijl er moordenaars en overvallers door justitie op vrije voeten worden gezet ivm ten onrechte verkregen info of omdat een document verkeerd is afgedrukt vanaf pc,
    of omdat de gegevens op sticky stonden die in trein is terug gevonden,
    al met al die dieven zouden denk ik ook geen verklaring van afstand willen tekenen voor de gestolen brandstof zodat pomphouder kan fluiten naar zn spullen,die recht hebben die dieven ook nog ze mogen gestolen goederen gewoon houden als ze er geen afstand van willen doen,
    criminelen hebben meer rechten dan slachtoffers hoor,
    die weegschaal van vrouwe justitia moet nodig opnieuw geijkt worden qua balans,
    ze hadden beter een brug open kunnen zetten of slagbomen bij tunnel sluiten,
    en matrix daar laten ze zich ook niet door tegenhouden,ze ramden zelfs politiewagens,en zouden echt niet bij verkeerslicht netjes op groen staan wachten,
    maar 1 ding kregen ze niet van pomphouder,de spaarzegeltjes
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2011
  3. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Weer één die het goedkeurt dat er benzine wordt gestolen.

    Gaat lekker met Nederland.

    Heb jij er een betere oplossing voor misschien?
    Ik denk dat velen er blij mee zullen zijn.
     
  4. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    neen ik keur het niet goed,diefstal,
    ophef daar bedoel ik zoveel politie inzet en wilde achtervolging en blokkade met ernstig ongelukkig eind resultaat,

    heeeel simpele oplossing voor brandstofdiefstal te voorkomen:
    met pasje laten betalen,net als bij de onbemande tankstations,
    pas erin en dan kan je pas brandstof pakken,
    geen geneuzel meer met wegrijders na tanken,
    en al die andere ideen met slagbomen of paaltjes die uit de grond komen helpen niet geven storing en ergenis en oponthoud,
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Hoewel het heel krom is om ondanks belastend bewijs zware criminelen wegens vormfouten te moeten laten gaan betekent niet dat de "kleinere" crimineel vrij zijn gang kan gaan. Krommer is het dat paar km te hard rijden een grotere pakkans kent dan de kleine crimineel. Terwijl de wegen vol staan met flitspalen doet de politie/justitie moeilijk over de privacy van criminelen.
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Wat willen we nu?

    Lieden die benzine jatten en vervolgens politieauto's rammen gewoon hun lekkere gang laten gaan? Dacht ik niet...

    Dezelfde lieden oren/handen/vingers afhakken?
    Ook geen fijn plan. Dan zijn we terug in de middeleeuwen of in een of ander Afrikaans/Aziatisch Okienokieland.

    Kortom: de waarheid ligt ergens in het midden. Laten we dat "midden" nou toevallig "rechtsstaat" heten. Met een Justitie-apparaat wat fouten maakt, dat klopt, maar waar de burger, ook al is hij of zij verdachte, nog een paar rechten heeft.
    Op het moment dat een van ons verdachte is, (en dan laat ik in het midden of dat terecht is of niet!!!) kan je tenminste een beroep doen op die rechten.

    Anders zijn we namelijk terug bij af en gaan we allemaal eigen rechter spelen.
    Volgens mij staat niemand daarop te wachten.

    En ja, ook mijn gevoel van rechtvaardigheid wordt op de proef gesteld als ik lees dat de bijrijder van de chauffeur in kwestie alweer op vrije voeten is.
     
  7. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    Helemaal mee eens. Het is droevig te noemen dat het zo gebeurd is, maar ik vind niet dat de Politie ervoor verantwoordelijk gemaakt moen/mag worden.
    Persoonlijk zou ik graag een half uur in de file staan als daardoor dit soort personen opgepakt worden.

    De enige die hier de schuld treft is de bestuurder (en de bijrijder naar mijn mening, want die had zich er genoeg mee kunnen bemoeien om de bestuurder te laten stoppen.). wat mij betreft mogen ze hem wel gebruiken voor medische onderzoeken oid. Helpt die misschien nog mee 't leven van andere mensen te redden ipv alleen maar te vernielen.. :roll: Maargoed, gezien dat toch neit gaat gebeuren wegens mensenrechten, hoop ik iig dat ze hem erg lang opsluiten.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2011
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    De pers maakt er ook een sport van om tegen alles te trappen wat van ons belastinggeld wordt betaalt. Het waren de sukkels die de overvallers van Brinks lieten gaan, nu zijn het de moordenaars die een dief laten willen laten stoppen. Wie weet eigenlijk wat voor rol de bijrijder speelde ? was het de boef zijn rechterhand die hem aanwijzingen gaf ? of was het een doodsbang iemand die dit allemaal niet wilde.
    Vervolgens gaat de pers iedereen zijn mening vragen, en laten slechts de anti politie reacties zien.

    Een brug openen mag in hun optiek wel, maar heeft hetzelfde effect.
     
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Yep, de media doet een hele hoop...
    Kijk nog eens voor de grap naar de schietsport.. ook al zon drama..

    Media doet meer dan dat je denkt..
    Stiekum verdenk ik ze nog wel eens van wat indoctrinatie, als is het op kliene schaal, en op een vele langere tijdsbestek.... Of is dat wat men bedoelt dat de samenleving veranderd ??

    Nee hard aanpakken, iets meer amerikaans, mag aan mij wel..
     
  10. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Mee eens, wij weten helemaal niets over die bijrijder behalve dat hij naast een idioot zat.
    Als het een strafbaar feit is om naast een idioot te gaan zitten dan had de politie hem wel vastgehouden, maar zo werkt dat gelukkig niet.
    De politie zal meer dan ons weten over de bijrijder en een beter oordeel kunnen geven om hem weer vrij te laten. Het verbaast me dat mensen een oordeel over iemand op basis van één gegeven (vanuit de media), zonder op de hoogte te zijn van alle feiten.

    Brug openen, slagbomen sluiten, spijkermatten leggen, schieten op een rijdende auto oid brengt ook risico's met zich mee, vooral op een snelweg.
    Het is een kwestie van risico's tegen elkaar opwegen, iemand die opzettelijk (politie) auto's gaat rammen is een gevaar voor andere mensen, de politie vond dat gevaar waarschijnlijk groter dan een file te creeëren. Of de politie de juiste afweging heeft genomen valt nog te bezien.

    De bestuurder is de schuldige, niet de politie of de bijrijder.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
  12. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Het is hier niet anders hoor, een greep uit het gamma :

    Datacomputers in de auto? nope Fleetloggers in de plaats, de agent zou iets verkeerd kunnen doen bij een achtervolging.....dan kunnen we direct zien wat hij fout deed

    Data (DNA etc)van delinquenten delen? Nee hoor daar heeft de privacycomissie anders over beslist....

    Over de privacy en de commissie : camera's op de criminaliteitsgevoelige plaatsen? Ja maar dan wel voordien aan de delinquent melden dat hij gefilmd zal worden bij het plegen van een crimineel feit.....

    Een man richt een wapen (shotgun) op een agent die netjes volgens het boekje een schotje lost en nog prijs schiet ook? Agent op het matje omdat de familie van de neergeschoten man van oordeel is dat men niet alles heeft gedaan om dit incident te vermijden (dat hij met een geladen shotgun stond te zwaaien was blijkbaar geen criterium om de agent niet te vervolgen).

    Straten in Borgerokko, Alibababrusselstan off limits voor agenten? ja, best hoor, we willen vooral positief gedicrimineerde pamperpolitieke nieuwe Belgen niet voor het hoofd stoten.

    En dan maar zeuren als omeagent er opeens geen zin meer in heeft:(

    Ik kan nog wel gans de avond en nacht doorgaan hoor maar dan heeft Robert weer een database-error aan zijn been en dat willen we ook niet ;-)


    Stevo
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2011
  13. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Wat me vanmorgen in een lokale krant opviel was dat de politie de schuld krijgt (het was hun file).
    Er wordt maar weinig over die "gek" achter het stuur vermeld.

    Wie zou er de schuld hebben gekregen als die file daar wat anders was ontstaan??
     
  14. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Het is Nederland vandaag de dag zo, dat je jouw zuurverdiende geld met bakken moet overdragen aan de overheid. Die zelfde overheid subsidieert een grote bevolkingsgroep met huursubsidie, zorgtoeslag, geen gemeentelijke belastingen voor het niet bijdragen aan de Nederlandse samenleving. Het is hier een walhalla voor criminelen, die er met een schijntje van afkomen, en steeds brutaler worden. Het politieapparaat, en de justitiële macht zijn een lachertje vergeleken met andere Europese landen, en daar buiten.

    Hard optreden, met helikopters, en spijkerbanden, en eventueel gewapend geweld is hier totaal vreemd. Het gaat hier wederom niet om de veiligheid van de hardwerkende burger, maar puur om de poen. Die de hardwerkende burger lekker makkelijk met een fototoestel afhandig wordt gemaakt.

    :bad-words:

    Zo, nu een biertje. Proost! :D
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.482
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat het om geld gaat mag duidelijk zijn, de Quota is nog steeds bij de div korpsen actief ook al zeggen ze van niet, dit is vaak te merken aan de verhoogde verkeerscontroles aan het eind van het jaar. Niets is beter geautomatiseerd dan het systeem van verkeersboetes, de digitale flitspaal stuurt zijn gegevens over naar een centraal punt waar het kenteken en de overtreding wordt omgezet in een giro'tje en naar het slachtoffer wordt verstuurd.
    On Stage, Uitzending gemist

    Iedere crimineel opsluiten kost geld, iedere crimineel achter zijn vodden aan zitten voor de boetes en schadevergoedingen kost geld dus doen ze het niet want ze moeten geld genereren ipv spenderen. Ondertussen zitten er in de politie-top vele mensen die het werk op de straat niet kennen en daardoor ondanks hun hoge salarissen een wanbeleid voeren. Uiteindelijk is het de brave burger die makkelijk aan te pakken is......
    Het is ook krom dat als je in Nederland een inbreker je eigen tent uit mept jij nog wordt opgepakt en aangeklaagd wordt en als een agent 1 kogel af vuurt hij de nodige papierwerk moet invullen en zijn gedrag moet verantwoorden.

    Het recht in Nederland is gewoon erg krom....
     
  16. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Weinig aan te doen, ik geloof niet dat er een partij is die daar drastisch een bezem door KAN halen.
     
  17. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Toch triest als je leest dat mensen het nog steeds over "de file van de politie" hebben en ze daar de schuld van geven. Ze doen het nooit goed is dan de, wat mij betreft ondoordachte, mening. Stel eens dat ze de daders hadden laten gaan en deze had ergens, lees een school of winkelcentrum, een aantal mensen aangereden, dan was het natuurlijk de schuld van de politie die ze zomaar had laten lopen.

    Een file creeren is een methode waarbij je een auto kan stoppen zonder al te veel gevaar voor de omgeving. Een auto stop je eerder met een andere auto dan met een stapel kinderen. Dat het in dit geval ook een dodelijk slachtoffer heeft geeist is heel triest maar ik sta nog volledig achter de actie zoals ze hebben gedaan.
     
  18. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Het hele rechtssysteem in NL klopt geen hol (meer) van.
    Ik werd verleden week gepakt omdat ik notabene met een krantenwijk over de stoep fietste in een drukke winkelstraat, de dag erna wordt ik bijna platgereden door een TNT busje die er met 40 km/u overheen raast omdat die een vergunning ervoor heeft?... Ubersimpel voorbeeld, maar waar zit de logica?
     
  19. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ben ik niet met je eens, als we allemaal samen een vuist maken naar die rechterlijke macht toe dan zullen ze wel anders moeten.

    Echter, en dan komen we echt tot het grote probleem, De maatschappij is alleen nog maar op ikke ikke en nog eens ikke eerst en de rest kan stikken gebaseerd.
     
  20. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443

Deel Deze Pagina