Bereik FPV vergroten

Hallo,

Ik heb een phantom met 5.8ghz zender met boscam 2.4 ghz zender en ontvanger van 500 mw.

Via een modelbouwforum lid heb ik 2 antennes gekocht (cloverleaf). Toch valt het bereik me een beetje tegen. Ik haal ongeveer 500-600 meter met de fpv volgens mijn gps tracker.

Heeft iemand tips en trucs om deze afstand te vergroten? Ik vlieg voornamelijk in een park, dus niet in de buurt van huizen.

Het valt me ook op dat als ik recht omhoog vlieg naar grotere hoogte, dan is het beeld slechter dan als ik ver vlieg van me af.

Ik hoor het graag.

Boven je zit je in de nul van de antenne. Dat verklaart waarom je beeld slechter wordt.
500 meter is al te ver voor een phantom. Je kan hem dan allang niet meer zien. Wil je verder bouw dan een ding die daarvoor geschikt is voordat er weer een phantom in de krant komt.

Plaats van je antenne op de phantom en bril is belangrijk.
Heb je een foto van beiden?

Achter bomen in een park wordt het snel minder: probeer eens op een open veld als nul meting?

Boven je zit je in de nul van de antenne. Dat verklaart waarom je beeld slechter wordt.
500 meter is al te ver voor een phantom. Je kan hem dan allang niet meer zien. Wil je verder bouw dan een ding die daarvoor geschikt is voordat er weer een phantom in de krant komt.

Beetje loze reactie als je het mij vraagt.. Als je FPV vliegt "zie" je je model zoizo niet. mensen die met een mini FPV vliegen mogen dan maar 100 meter ver vliegen?

Hoezo loze reactie?
Mensen met een mini vliegen niet met een 5,8Ghz besturingzender. De phantom zender is bedoelt voor een phantom. De phantom is bedoelt om in LOS te vliegen, oftewel tot maximaal 500 meter?

Meer dan 500 meter moet je sowieso niet doen met een phantom. Wil je verder bouw dan een ding die dat kan.

Back