Bereik van de stick vertaalt niet naar motor toerental

• Topicstarter Topicstarter muizz
  • Startdatum Startdatum
M

muizz

Guest
Cllg vliegers,

Ik heb een Magister met een Multiplex Permax 680 (8,4V) en een Graupner MX-12 zender, R700 ontvanger en een Jeti S030 regelaar. Ik wil gaan vliegen met NiMH packs, 8 cellen, 3600mAh.

Ben nu in het stadium : Motor in laten draaien.

Probleem : de motor draait al op vol vermogen als de throttle-stick nog maar halverwege staat. Throttle van half naar heel openzetten haalt ook niets uit.

Weet iemand een oplossing?

je moet je throttle helemaal down trimmen, dat is toch bij mij.
hoop dat het helpt.

groeten, en nog veel succes met je magistar! zalig mooi dingetje is dat!

Ik denk eerder dat de servocurve niet liveair is in je zender. probeer het anders op een ander kanaal(hoogte ofzo) waarvan je weet dat die wel gewoon van 0%--->100% Lineair gaat.

suc6

Curve nagekeken, is gewoon lineair (inderdaad wel in te stellen) downtrimmen zal ik morgen proberen. Eerst weer laden (op dit moment slechts 1 accu :( ) -- Accu's overigens erg betaalbaar bij www.conrad.nl

Dat downtrimmen is wel noodzakelijk i.v.m.het probleem dat je aan de down kant niet aan het uiterste berijk komt.
Verder moet bij sommige(die van mij b.v) regelaars bij elke keer dat de accu aangesloten word de uitslag geinitialiseerd worden.
Probeer de juiste procedure daarvoor te vinden voor jouw regelaar want een uitgebreide handleiding ontbreekt nog wel eens.
Bij mij komt het er op neer dat de gas stick neutraal moet staan dan accu aansluiten(motor start niet maar toch vingers uit de buurt)dan stick naar minimum dan naar maximum(motor start op halve uitslag meteen vol gas).
Dan terug naar minimum en de motor werkt dan goed.
Dit is wel een andere regelaar maar als jouwe meer probeer het maar eens. :D

Ik vermoed ook dat je je regelaar verkeerd ingesteld hebt...
lees de handleiding eens goed, daar staat in hoe je hem goed kan instellen.
Grtz

muizz zei:
Cllg vliegers,
Probleem : de motor draait al op vol vermogen als de throttle-stick nog maar halverwege staat. Throttle van half naar heel openzetten haalt ook niets uit.

Ik heb dezelfde regelaar en ik heb hier geen problemen mee. Misschien toch een instelling van je zender.

Back