Ik heb van Laurens de Bergen overgenomen om af te bouwen en aan het vliegen te krijgen hier even een overzichtje. De mechaniek was gedeeltelijk gebouwd en heb ik verder uit elkaar gehaald om de turbine goed in het mechaniek te krijgen De zijplaat met ventilen en ECU De SPH-5 heeft ongeveer 10uur gelopen. De staart ziet erg zwaar maar wel degelijk uit, het gewicht valt mee ik heb nog wat gewicht achterin nodig op het eind. UAT en de turbine zitten in de mechaniek. De ECU komt voorin zover mogelijk van de rest van de elektronica De twee hoofdtanks Tank ventiel
De brandstof kraan en schakelaar voor de besturing Kero Pomp Uitlaat misschien dat ik deze nog ga verlengen. Het stabi systeem een Robbe HC3-x Jetcat IO bord Gelakte tank daarna nog afwerken met een transparante lak Staartservo van Savox Kapje afgetekent
turbine-heli Hoi @Edsheli: feli met je aanwinst, van Laurens kan het niet verkeerd zijn ! Was ik ook maar aan het over na denken, maar bijna een nummer te groot voor mij ?? Misschien volgende herfst-project. groetjes van Heli-Uwe
Vandaag geprobeerd de motor te laten lopen maar moet toch eerst een belasting hebben om te kijken of alles in orde is. Heb verder gebouwd en moet nu de HC3x fijn afstellen, kapje spuiten en daarna vliegklaar. Momenteel heb ik een droog gewicht van 7,5kg met een rotor doorsnede van 1.8M niet slecht.
Blijft altijd geweldig om zoiets te starten en te horen. @Uwe de grote valt best wel mee. Een stukje groter dan een trex 700. Mvg Ed
Ja weet ik Ed, ik vlieg ook een benzine trainer met 180 cm, maar turbine is toch een klasse apart hoger denk ik groetjes van Uwe
Die is mooi geworden, @Edsheli: hartelijk gefeliciteerd, beter kan het niet, hoop dat die ook zo vliegt, suc6, Uwe
Ik ben benieuwd hoe het vliegt Ed, stiekem wil ik er nog wel een keer mee vliegen. Aan de andere kant heb ik ook nog niet echt spijt van het inkrimpen van mn helivloot.