Berisping

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb van de week een berisping gekregen.
Ja ja heel heel stout van mij.
Ik heb iets gedaan wat tegen de regels is, weet helaas zelf niet welke regel.
Maar ja.
Hoe kom ik van zo'n berisping af?
En hoeveel berispingen voordat je er af gegooid wordt?

P.s hoop ik dan niet dat ik voor dit bericht een berisping krijg.

1: Heb van de week een berisping gekregen.
2: Ja ja heel heel stout van mij.
3: Ik heb iets gedaan wat tegen de regels is, weet helaas zelf niet welke regel.
4: Maar ja.
5: Hoe kom ik van zo'n berisping af?
6: En hoeveel berispingen voordat je er af gegooid wordt?

7: P.s hoop ik dan niet dat ik voor dit bericht een berisping krijg.

1:Niet handig, maar kan gebeuren ;)
2:Dat blijkt dus door je berisping ;)
3: Ik kan me niet voorstellen dat er niets gezegd is, of duidelijk gemaakt is wat he tprobleem zou zijn..
4:Idd maar ja...
5: Niet
6: Bij 3 (in mijn mod tijd)loop je de kans op tropische verassingen ..

7: Geen idee.. Een schoonhieds prijs verdient het iig niet.. ;)

Enfin:
Maar overleg dit gewoon met de betreffende mod, het is niet zo netjes om dat hier te doen....
Kom je der met de mod niet uit (wel eerst NORMAAL proberen, Dan kan je altijd naar de beheerder stappen)
Mods vallen direct onder de beheerder. En bij foutne worden ook d emods gewoon op de vingers getikt, wees niet gefreefd. Ook mods maken fouten.

Mvrg: Emil

Als je naar je eigen profiel gaat zie je een tabblad "berispingen". Daar staat de reden bij als het goed is?

berispingen_zps581440b7.jpg

Als je naar je eigen profiel gaat zie je een tabblad "berispingen". Daar staat de reden bij als het goed is?

Dat klopt staat er ook.
Met de reden ben ik het niet eens, maar goed op zich doet dat er niet toe.
Op zich is het terecht dat de dingen hier strak geregeld zijn.
Ook al staat er niets in de regels hierover.
Heb dus een PB naar de betreffende mod gestuurd en naar "het forum" maar daar krijg ik niet zo snel een reactie op.
Kan natuurlijk nog komen, hoop ik.

Maar dan blijft de vraag, hoe lang zo'n berisping blijft staan?
en hoeveel mag je hebben voordat je eraf gegooid wordt?

Ps. Arjan heb je ook al eens een berisping te pakken gehad, oei oei.

6: Bij 3 (in mijn mod tijd)loop je de kans op tropische verassingen ..

Are you sure?
:rolling: Im such a bad boy:rolling:

Tot nu toe verliepen ze bij mij vrij snel...

badbooy.jpg

Wat houd t verschil tussen rood en geel eigenlijk in?
leuk detail is dat ik wel vaker voor dezelfde fout 2x gepakt wordt hahaaha

ja, ik was in eerste instantie ook erg verontwaardigd maar het heeft verder geen consequenties. Wel als je ze om de haverklap oploopt natuurlijk, en dat is wel goed toch? Ik kan er wel mee leven hoor.

Ja die heb ik ook:
Privé
Reden: Nodeloos reageren in een verkoop topic

Maar ja volgens de regels mag je dit doen:
- Kicken (omhoog plaatsen) van topics mag maximaal 1 keer in de 48 uur na het laatste bericht.

Staat echt nergens dat degene die de advertentie plaatst dit alleen zelf mag doen.
Advertentie is van een clubgenoot dus in overleg gezegd van zal ik deze ook eens omhoog kicken.
Dus na een aantal dagen deze af en toe omhoog gegooid.

Ben inderdaad ook zeer verontwaardigd.
Snap ik nu de regels niet, ben ik zo dom?
Andere kant wat zou het wat, zijn wel veel belangrijkere dingen.

Dat is wel een hele strenge handhaving.. Regeltechnisch heeft de mod volgens mij wel gelijk... Je upt iemand anders z'n draadje...

Ps, had er vorige week ook zelf een te pakken. :rolleyes:

Simpel: in ieder verkoopdraadje mag 1x in de 48 uur gereageerd oftewel ge-upt worden. Plaats jij of iemand anders een reactie in een verkoopdraadje dan mag er de eerstkomende 48 uur niet in het draadje gereageerd worden, ook niet door de verkoper. Dit om te voorkomen dat bijv jouw verkoopdraadje na een uur al op pagina 6 staat... ;-)

:DOkee dus ik heb nog steeds nog niks verkeerd gedaan.:D
:D

Wat houd t verschil tussen rood en geel eigenlijk in?
Geel is een waarschuwing, rood is een berisping.
Geel telt dus niet mee, rood wel(zie de punten erachter).
Dus bij wijze 3 geldige rode is een ban, 3 geldige gele dus niet, 1 rode en 2 gele ook niet.

Als het klopt dat je er 3 mag hebben, dat weet ik dus niet.

Die 48 uur regel wordt op eeeeeerrrugg veel manieren uitgelegd
Maar hij is gewoon zoals hij er staat: er mag binnen 48 uur gewoon niet in het topic gereageerd worden. Als je reageerd, gaat nl het topic omhoog in de lijst.

Waar die andere onderbouwingen van de regel vandaan komen weet ik niet, maar op de regel genomen is hij zoals hij er staat..
Dat is idd erg strak, en er zitten veel haken en ogen aan, maar het is zo
Alle opmerkingen die je hebt, moeten via pb, officieel

Voor die waarschuwing, als het goed is verloopt deze vanzelf in 14 dagen..

Die 48 uur regel wordt op eeeeeerrrugg veel manieren uitgelegd
Maar hij is gewoon zoals hij er staat: er mag binnen 48 uur gewoon niet in het topic gereageerd worden.
De verkoper mag zelf niet reageren, een ander toch zeker wel...? Dat zou anders wel heel erg bijzonder zijn. En dan zou ik al héél veel berispingen aan mijn broek moeten hebben.

Er is toegegeven dit bewust voor een clubgenoot te doen dus zullen de reacties niet dusdanig als een potentiele koper ge-uit zijn denk ik maar zo....

ships, dan moet ik eerst maar het forum beheer op de hoogte stellen voordat de klachten over mij binnen gaan komen....... En ja, die gaan er denk ik wel komen de komende weken............... maar eerst het forum beheer op de hoogte brengen.............

Ja want ooit was er de regel vastgelegd geen commerciële linken in de ondertitel te hebben ;)

Are you sure?
:rolling: Im such a bad boy:rolling:

Tot nu toe verliepen ze bij mij vrij snel...

Wat houdt verschil tussen rood en geel eigenlijk in?
Je kan aangeven of ze verlopen of niet. Geel is net als voetbal, niet zo ernstig, rood, is ernstiger.

Modden is persoonlijk, het kon zijn dat ik ze wel liet verlopen, maar sommige berispingen liet ik niet verlopen. Ik kan nu niet ingaan op welke criteria ik ze selecteerde. ;)

Je kijkt niet enkel naar dat gegeven,maar je kijkt ook terug en hoe de toeloop is dat topic geweest is, met andere woorden het is en blijft een samenloop van omstandigheden welke bepaalde of ik 1 of 1 of 3 punten toekende.

Daarmee veranderede ook de kleur. Standaaard stonden ze op verlopen na X tijd, en modders zijn ,lui ;), dus de meesten komen er gewoon "makkelijk" vanaf... (waar niets mis mee is!)

Het is ook geen politie staat, het is een hulpmiddel. En zo dent hij ook gebruikt, en opgevat te worden. Ideaal is dat als men vaker "hetzelfde" doet, je dit makkelijk na kan gaan, ook van (voor en door) de andere mods.

De verkoper mag zelf niet reageren, een ander toch zeker wel...? Dat zou anders wel heel erg bijzonder zijn. En dan zou ik al héél veel berispingen aan mijn broek moeten hebben.

Er staat niets in de regel over het wie/wat/waar
Oftewel, het geld voor iedereen, koper en verkoper

Dus ook de reactie " je hebt een pb" is uit den boze
Nu wordt niet altijd op ieder slakje zout gelegd, maar soms moeten we weer even de regel onder de aandacht brengen

Ik had alleen maar gereageerd met: omhoog.
Dat is duidelijk omhoog kicken voor een ander, maar wel naar 48 uur.

Op zich vind ik het toch ook wel gek dat je in een Te Koop topic kunt reageren.
Ik denk dat in de meeste forums dit anders is. Je zet iets te koop en dan kan een ieder daar met een PB op reageren.

Maar had ergens eens iets gelezen dat hierover een tijd geleden ook al vele discussies zijn geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back