beschadiging schroefjes

• Topicstarter Topicstarter Lucas_shia
  • Startdatum Startdatum
L

Lucas_shia

Guest
hey jongens,

ik heb een xray T1R evo 2 van iemand overgekocht maar ik krijg nu 2 inbusschroefjes niet los omdat ze zo strak zaten en al beschadigd waren. nu heb ik een grip spulletje gekocht bij de doe het zelfer en zelfs daarmee lukt het mee:|:| heeft er iemand een advies hoe ik dit kan verhelpen?

groetjes,

lucas shia

ron van sommeren zei:
1-Even warm maken met soldeerbout.
2-Sleufje er in zagen voor de schroevendraaier.

dit snp ik niet helemaal, kun je dit misschien uigebreider kunnen uitleggen? groet lucas

je zet een soldeerdbout tegen het schroefje aan hierdoor zet het schroefje uit. als die dol is,, alleen doe dit niet als die in kunststof vast zit

en tip 2

pak een dremel met slijpschijfje en slijp een gleuf in de inbus kop zodat je er een platte schroevendraaier in kan zetten

1) warm maken met soldeerbout/brander -> eventuele loctite week maken.... minimaal effect, of je moet zéér sterk verhitten.

2) Sleufje met een dremel erin slijpen, zadat je m.b.v. een platte schroevendraaier kracht kunt zetten op de uitedraaide inbuskop.

greets

Edit: net iets later....

wat is een dremel?

moet ik het dus verwarmen met een soldeerbout erboven, en dan een platte schroevendraaier erin doen en open draaien?!?!?!

groet
lucas shia

Met een ijzerzaagje een gleuf in de kop zagen waar een schroevendraaier inpast, lukt dat niet dan de kop beetpakken met een flinke tang en draaien maar.

Back