Beslag voor Zeilboot

Hallo allemaal,

wie weet er een webshop waar ik beslag kan kopen voor mijn Zeilboot, ik ben een zeilboot aan het bouwen van het type Volvo Ocean race 70.

Voor beslag blokken en winche`s als die op !!SCHAAL!! moeten zijn kan ik je mededelen zelf maken,, zijn praktisch niet te vinden , d`r is ergens op GOOGLE , harken beslag (amerika) tekoop , voor niet op schaal heb je ook Cap maquete nog .

??? welke schaal ???

gr rexonamen

70 voet, 1:15, 1m43 zonder de punt

70 voet=21.33
1op 15 =1.42m

:rolleyes:

Met 65 voet ‘lengte over alles’ (LOA) zijn de nieuwe racemachines iets korter dan de voorgaande generatie van de Volvo Open 70.

Lijkt me dan ook nog MET boegspriet.

Ik zou dan toch nog maar eens je lengte berekenen.

De lengte van een schip wordt doorgaans zonder kluiverboom/boegspriet opgegeven. Dit is met name om de grens voor grote schepen (20m) helder te houden. Schaal zoals opgegeven lijkt te kloppen dan!

Schaal zoals opgegeven lijkt te kloppen dan!
Die snap ik niet zijn die boten geen 70 voet dan?

Als ik 70 voet (zou volgens jou dan excl boegspriet moeten zijn en niet zoals ik op het net vond loa) naar schaal 1op15 terugreken kom ik aan 1.42
en richard die zegt dat zijn boot zelfs zonder punt al een cm langer is.
Dan klopt er toch ergens iets niet?

Ik heb mijn gegevens en afmetingen uit een volvo open 70 rule boek daar staan alle juiste maten.

Ik bouw niet het NIEUW type ship, MAAR HET OUDE TYPE SHIP de Volvo ocean 70, van 2005 / 2006

Zie hier onder een kopie van het boek met de afmetingen er bij.

;):D

Back