Best buy voor starter

• Topicstarter Topicstarter Outranks Rebels
  • Startdatum Startdatum
O

Outranks Rebels

Guest
Hi,

Ik ben op zoek naar een stabiele heli, geschikt voor het normale vliegwerk (geen 3D), geschikt voor normale accupacks (NiMH) en goed te combineren met de Graupner MC-14 + C19 ontvanger (als ik de servo's C507 en C512 kan hergebruiken is dat mooi, maar dat verwacht ik eigenlijk niet).

Ik wil er mee leren vliegen; en ik heb geen behoefte om 3D te gaan doen. Ik zie mezelf dat ook nog niet ook al zou het normale werk al 100% beheersen (mocht dat anders zijn in de toekomst, dan zien we dan wel weer).

Er zijn diverse setjes te koop voor waanzinnige prijzen (DF4 voor onder 100 euro, compleet met zender). Ik krijg daarvan enigzins een wiebelige indruk. Je kunt nu eenmaal ook niet voor een duppie op de eerste rang zitten. En ja, ik heb al een aardige computerzender met ontvanger, en dan is het zonde om geld uit te geven voor die zender/ontvanger uit die kitjes.

Aan de andere kant, als ik bijvoorbeeld kijk naar een TRex of zelfs een Eco/Corona achtige, dan ben je voor een 600 euro nog niet eens klaar. EN dat is nou nog even net iets te veel.

Het lijkt me dat er toch voor een paar honderd euro een electro heli moet zijn met borsteloze motor, regelaar en servos; welke netjes te vliegen is? En dan bedoel ik dus ook vliegen en niet in blinde paniek de willekeurige bewegingen van zo'n zwevend grasmaaiertje corrigeren.

Dus: wat lijkt jou dan een aardige setup? Het gaat mij er dus om om te leren hoveren, en dan voorzichtig stapjes te gaan zetten om te manouvreren. Ik verwacht daar toch al wel zo lang mee bezig te zijn dat die eerste heli daarna 'op' zal zijn. Als ik het met die eerste zo lang uithou, dan wil ik daarna best meer gaan uitgeven.

Rgds,

Robert

graag even zoeken op "beginner" in het electo heli subforum.

dit soort topics zijn tot in de ntreure behandeld met al hun voors, tegens en setups.
erg veel info te vinden op het forum.

stel je relevante vragen gerust in die draadjes.

veel leesplezier.

voor de overzichtelijkheid en niet nog een "beginners draadje" doe ik deze op slot.

Het is mensen niet verplicht te antwoorden Niek, Als er zich iemand geroepen voelt om deze vraag wel te beantwoorden mag hij dat toch? Met uw welnemen open ik dit draadje weer.

Robert

kleine noot: Het gebruiken van de zoekfunctie levert ook in dit geval veel informatie op.

De "best buy" zit meer op het niveau Eco/Corona zoals jij aangeeft. Hier heb je over de lange termijn VEEL meer plezier van.

Voor een paar honderd Euro is de enige optie een DF4 of iets dergelijks. Je hebt nml. naast de initiele aanschaf minstens een paar lipo's, voldoende spare parts en de nodige laadapparatuur (lader, balancer) nodig.

Een T-Rex gaat al snel naar de 1000 Euro en een grotere zal nog veel duurder zijn.

Als je serieus wilt leren helivliegen en met de hobby door gaat red je het gewoon niet met dat budget......

Velen zullen mij wel afbranden, maar....een Zoom.
Spareparts zat en het vliegt geweldig.
Om mee te beginnen met een CP-heli niks mis mee.

Hi,

Ik zou eens aan een Eolo denken. Deze heli vliegt keurig op 8 cellen NiMH accu's en is zeker 2e hands nog voor nette prijzen te krijgen. De Eolo is wat groter dan een t-rex e.d. en daardoor ook weer wat stabieler. Het enige nadeel van de Eolo wat ik zou kunnen verzinnen is de prijs van reserve onderdelen: deze liggen wat hoger dan bij de hedendaagse populaire mini helies. Daarnaast moet je een zender hebben die een HR3 mode voor de aansturing van je swash ondersteunt: ik weet niet of de genoemde zender dit kan..... Verder vind ik het nog steeds een prachtige heli en ik heb er met plezier in het verleden meerdere gevlogen.

Groet, vincent

Bedankt voor de antwoorden zo ver. Ik weet dat ik met de zoekfunctie veel informatie kan vinden. Ik heb ook gezocht, maar kan niet echt een goed beeld krijgen van de mogelijkheden.

Ik denk dat de MC-14 die HR-3 mode ondersteunt. Ik ga dat eens verder uitzoeken. Die Eolo klinkt me wel goed in de oren. Ik ben zoals gezegd van plan rustig te leren vliegen. Ik heb goede hoop om de crashes te minimaliseren, ik heb het geduld om het stapje voor stapje te doen.

Cheers,

Robert

Heb je dit draadje al eens bekeken? Valt zeker binnen je budget.
Natuurlijk is een grotere heli stabieler te vliegen, maar ook vele malen duurder, niet alleen in aanschaf maar ook in reserveonderdelen, lipo's etc.
Er is ook al een V2 versie van dit opzienbarende helitje (Ik kon het niet laten en heb hem besteld :D )

logo 10 nix? heb de 3D en vooralsnog gaat alles voorspoedig en makkelijk!

moet eerlijk zijn dat ik de totaal prijs niet eens meer zo weet... lol

jj

Ikzelf ben beginner en vlieg een DF04. Ze zijn inderdaad zenuwachtig, maar in mijn ogen ideaal om het gevoel te krijgen. In iedergeval het gevoel van automatisch je tail corigeren (en dat doe je veel bij een 04 ;-) ), maar ook om je gevoel bij bijv. nose-in vliegen te krijgen. Ondanks het lage bedrag kan je er toch leuk mee vliegen in mijn ogen
----> filmpje
En anders kan je nog altijd voor de DF36 gaan, CP, stabieler maar wel weer iets duurder € 400,- ongeveer.

Ik had ook als eens naar zo'n DF36 gekeken. Ik blijf het zonde vinden om geld uit te geven voor een zender en ontvanger, omdat ik die al heb. Maar kun je aangeven waarom je zegt dat die DF36 rond de 400 euro uit moet komen? Bij rcvliegshop is een DF36 brushless set voor 248 euro aangeboden. De claim is 'helemaal vliegklaar'. Mis ik dan nog wat?

Bedankt voor alle reacties zo ver.

Als ik voor de 36 zou gaan, zou ik voor deze gaan, Full Metal. Kost bij Romafira 419. Kan en zal bij een ander misschien goedkoper zijn, maar bij Romafora kan je langs gaan en daar betaal ik persoonlijk graag iets meer voor. Maar zoals je zelf zegt, je hebt al een zender en ontvanger en dan is dat inderdaad een beetje zonde, alhoewel veel mensen de zender en ontvanger toch aan passen bij een 36.

BarnOwl, bedankt voor je tip. Neem het me niet kwalijk - ik vraag immers om advies, en zou dus niet zo kieskeurig moeten zijn - maar ik vind die SJM400 niet zo'n prachtig model. Ik kan 'm technisch niet inschatten, daar weet ik te weinig van de materie van. Maar ik vin'm zo spacy/alien. Ik ben meer gecharmeerd van een wat klassieker uiterlijk.

Ik ben via via getipt voor een Robbe Crown III. Vin ik wel mooi, maar ik lees ook her en der dat die staart problemen zou hebben. Wat is daar nou weer waar van? Iemand die zo'n apparaat zelf heeft en daar wat van kan zeggen?

O ja, en dan nog een algemene vraag: wat vliegt bij een gegeven energiebudget (en een niet-3D vliegstijl) het zuinigst: CP of FP? Ik weet al van het verschil in kwetsbaarheid. Maar stel dat ik over een jaar genoeg vertrouwen heb om een camera mee de lucht in te nemen. Wat heeft dan de meeste 'trekkracht', FP of CP? Of maakt het niks uit?

Greetz,

Robert

Back