Best practice gevraagd m.b.t. "pattern" vliegen

Wat mij betreft is de halve omgekeerde cubaanse acht (45 graden stijgvlucht met halve rol, gevolgd door een halve lus naar beneden) het handigste keerfiguur als je op de benedenlijn moet blijven in normale vlucht. Eenvoudig te vliegen, veel mogelijkheden om te corrigeren en netjes op te lijnen. En als je van lijn veranderen moet (van beneden naar boven of andersom), dan de halve immelman (halve lus gevolgd door een halve rol). Moet je van normaal naar rugvlucht of juist andersom dan laat je de halve rol in beide figuren weg.

Het mooie van deze keerfiguren is dat ze allebei de helft zijn van een figuur wat als middenfiguur in het C-programma zit (namelijk de cubaanse acht en de dubbele immelman). Dat maakt ze meteen ook nuttig als oefenstof voor je programma.

• Like
Reactions: wvr
Hoe gaat het met het trainen? we hebben binnenkort (3 mei) een F3A clinic. Hier leer je veel van. je bent van harte welkom. voor meer informatie en inschrijven kijk op F3A.nl

Helaas heb ik serieuze verplichtingen op 3 mei, anders had ik er wel graag aan deelgenomen.

Ik heb heel weinig geoefend omdat ik me het afgelopen jaar op andere zaken moest richten.

Ik ben wel erg gemotiveerd om me op kunstvlucht te focussen.
De FMS Olympus is inmiddels verkocht want ik vond dat de thrust line echt niet in orde is en dat deze ook niet makkelijk te wijzigen was.

In plaats van de FMS Olympus heb ik nu een balsa toestel aangeschaft waarmee ik wil oefenen om verder te komen in het pattern vliegen.

• Like
Reactions: Yme
Back