Bestaan er modelbouwers van offshoremodellen?

• Topicstarter Topicstarter Ron H
  • Startdatum Startdatum
R

Ron H

Guest
Na afsluiting van mijn "Revell en Matchbox" periode ben ik me met modelbouw gaan richten op offshorewerkschepen van bedrijven als Heerema, McDermott en Saipem. Inmiddels is dit een behoorlijke verzameling gevonden. Het is tijdverdrijf voor de koude wintermaanden. Aangezien er geen standaard dozen voor waren, heb ik destijds maar het initiatief genomen om alles vanaf niks op te bouwen.

Wat ik me afvraag is of er nog meer van dit soort gekken rondlopen? Hierbij uitgezonderd de personen die het puur commercieel voor oa scheepswerven uitvoeren.

Yo Ron H.,

Toch nieuwsgierig geworden naar wat hier allemaal gebeurt :wink: ?
Er lopen hier her en der behoorlijk wat gekken rond op het gebied waar jij het over hebt (waaronder ikzelf).
Ben bezig met de Happy Hunter, en daarna komt de Typhoon (AHT).
Mijn pa is bezig met de Husky (Heerema), ook een AHT.
Alles is/wordt "scratch-build" dus vanaf tekening.
Snuffel maar eens rond hier.

Greetings,
Luit

OK, maar zijn er ook personen die behalve sleepboten (en varianten) juist kraaneilanden/ pijpenleggers/ ed nabouwen?

Hoi Ron,

nou die zijn natuurlijk welkom.

Ik en Luit zoeken nog enkele sleepobjecten, ik graag in de schaal 1:20 en luit in 1:50.

Dus begin gerust met bouwen :lol: en dan doen Luit en Ik ::banana:

André

DreBo zei:
Hoi Ron,

nou die zijn natuurlijk welkom.

Ik en Luit zoeken nog enkele sleepobjecten, ik graag in de schaal 1:20 en luit in 1:50.

Maak nog wat in de midden ook (1:33) dan maak je nog meer Parat en Tito Neri bezitters blij.

Maar alle gekheid op een stokje, die mensen zijn er ook.
Ik heb een aantal jaren geleden op een tentoonstelling gestaan en daar stond een Smit Semi I in de schaal 1:50, volledig functionerend.
Gebouwd door een vader en zoon uit België dacht ik.
Echt een schitterend model. Ik heb er gauw m'n Smit-LLoyd 123 naast gelegen en wat foto's van gemaakt.
Ik heb ze helaas niet digitaal :(

Adam schreef:
Ik heb een aantal jaren geleden op een tentoonstelling gestaan en daar stond een Smit Semi I in de schaal 1:50, volledig functionerend.

Adam, bedoel je soms dit prachtexemplaartje?

afb11536.jpg

Dit is gebouwd door Stefaan Joris en zijn vader.

Mooi hé. :D

Groetjes,

Droop

Ik ben bezig met een offshore supply vessel type Ulstein P105 voor de rederij Solstad shipping.
Dit schip word op dit moment op mijn werk gebouwd.
Ik beheer de tekeningen van dit schip dus voor mij is het makkelijk om aan tekeningen te komen.

Ik zal wel een keer proberen wat foto's te plaatsen.

Hoi Droopy'ke,

heel mooi model, zowel je AHT alsook de Semi 2.

Het is zo jammer, als ik zo iets in 1:20 moet bouwen om een sleepobject te maken ben ik weer enkele jaren onder de pannen, groot rijbewijs halen, vrachtwagen met kraan kopen. helaas dus :cry:

André

André schreef:
Het is zo jammer, als ik zo iets in 1:20 moet bouwen om een sleepobject te maken ben ik weer enkele jaren onder de pannen, groot rijbewijs halen, vrachtwagen met kraan kopen. helaas dus

Hoi André,

Die vrachtwagen met kraan zou heel zeker goed van pas komen. :D
Kijk maar eens naar de technische gegevens van dit model van de Rockwater SEMI 2 in schaal 1:50 :

Lengte: 126,8 cm
Breedte: 86,4 cm
Totale hoogte: 122 cm
Snelheid: 0,8m/s
Gewicht: 70 kg

afb11621.jpg

Bron foto: RC Marine
Sorry voor de slechte kwaliteit.

Groetjes,

Droop

Prachtig die Semi 2, durf niet te gokken hoeveel tijd erin is gaan zitten.
Maar zijn er ook mensen die objecten op veel kleinere schaal (1:750?) nabouwen en dan niet tot in die details gaan?

Hallo,

Ik zie dat er al voldoende foto's circuleren van ons model. Als we een uitnodiging krijgen voor Goes dan nemen we waarschijnlijk ons nieuwste model mee (nog in aanbouw) nl: de Noordhoek Singapore (met retractable truster)
De Semi 2 komt maar 1 of 2 maal per jaar buiten er is te veel werk voor nodig.

Gr.

Stefaan

Stefaan zei:

Zou één van die twee keer dan misschien de "werkschependag" kunnen zijn? :yes: :yes: :yes:
Zo'n model zou hier toch eigenlijk niet mogen ontbreken.

Hoi Allemaal,

Stefaan zei:

Vele handen maken licht werk, toch? En ik heb zo'n vermoeden dat er op werkschependag (meer dan) genoeg handen zijn die wel even willen helpen :wink: .

Dus als je kunt (en wilt) gewoon komen op werkschependag :D .

Groetjes Danny.

Helaas zal het voor een andere keer zijn.
Wij hebben ook een brief van Goes gekregen dat we niet hoeven te komen.
Hopelijk tot de werkschepen dag.

Stefaan

Back