bestaan er spuitbusjes i.p.v airbrush?

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
ik zou eigenlijk graag weten of er spuitbussen bestaan die ik op mijn vliegtuig kan gebruiken graag zou ik metallic blue en metallic silver hebben
of werkt dat mischien ook met autoverf? of gewone graffity spuitbussen?

greets

Welja. alleen de spuitnevel is niet zo fijn als bij een airbrush. Dus je kunt niet zulke mooie verloopjes maken.
Als je het op piepschuim gaat spuiten zou ik wel verf op waterbasis nemen of eerst even proberen op een ander rest-stukje

Reken minimaal op zo'n 300€. Je hebt ook een compressor nodig namelijk.
-Airbrush spuit
-Compressor
-Verf
-Schoonmaak middeltjes
-standaard
-slang
-koppelingen voor slang/airbrush
-vaseline
-afplak plakband.

Dat heb je zo'n beetje nodig. Kijk anders even in de winkels in de airbrush stickie in dit forum

@Satoer
Weet jij misschien waar je plakfolie kan kopen om te gebruiken , wil een tijgerprint maken op mijn toestel maar heb nog geen folie kunnen vinden welke plakt en waar je motieven uit kan snijden.
b.v.dank

300 eur voor airbrush is wel wat veel vindt ik, maar ik gebruik het dan ook niet professioneel. Alleen voor camouflage schema's (grotere vlakken), dan voldoet mijn Humbrol set ook prima.
Maar ook hier geldt waarschijnlijk hetzelfde als een zender aanschaffen; koop een goede als je er later meer mee wil dan de basismogelijkheden.

:!: Voor de low-budget geïnteresseerden:
momenteel is er een erg goedkoop airbrushcompressortje te koop bij J en J in Amsterdam. Hij heeft er nog ca. 30 staan en gaan tot 3 bar. Op de site staat het voor 69 eur maar in de winkel is het 49 eur. Ik heb mezelf er maar eentje cadeau gedaan. Beter dan al die losse gasbussen, die altijd halverwege een spuitjob leeg zijn... Overigens (off topic) heeft hij ook, reeds van schema voorziene, 3d kistjes met motor+vertraging staan voor 19,95 eur in de verkoop. Iets voor onder de kerstboom wellicht :wink:

Back