BESTE accu lader

• Topicstarter Topicstarter murdock123
  • Startdatum Startdatum
M

murdock123

Guest
goeie dag allemaal

ik heb net een accu lader/balancer gekocht

de Graupner ULTRAMAT 16.

echt een perfect ding
wat blijkt nou het schijnt de lader te zijn wat op veel forums en testen staat.
en dan nog voorniet veel 130 euro
en jha deze is inderdaad snel en goed
normaal laden voor 2200mah 35min nou das snel of nie

makkelijk te gebruiken maakt niet veel lawaai de ventilator.

goed leesbaar display en stevige druk knoppen !!!

mooie looks en makkelijk meetenemen

LET OP !!!!
als je deze koopt zit er GEEN kabeltje bij die van je lader +- naar je accu +- gaat dus bestel deze of neem die gelijk mee.

ik doe het met 2 knijp bekjes en 2 mannetjes voor in het station werkt ook priema!!

graag hoor ik jullie reacties als jullie een betere heben of de zelfde?

en als u er ook een wilt aanschafen.
vragen zijn welkom

MURDOCK123 ../BELT-CP[V2]\..

Ik gebruik deze tot volle tevredenheid :
DealExtreme: $43.50 Digital Balanced Li-Ion/LiPo/NiCD/NiMH/Pb Battery Smart Charger and Discharger

sku_15225_1.jpg

Betaalde nog geen 35 euro geloof ik, en alle kabeltjes/verloopstukken zitten er allemaal bij.
In het begin is het menu even wat wennen alleen , maar voor de rest is hij zeer gebruiksvriendelijk.

[edit]
- Max. charge power 50W / Max. discharge power 5W

Laatst bewerkt:
goeie dag allemaal

ik heb net een accu lader/balancer gekocht

de Graupner ULTRAMAT 16.

echt een perfect ding
wat blijkt nou het schijnt de lader te zijn wat op veel forums en testen staat.
en dan nog voorniet veel 130 euro
en jha deze is inderdaad snel en goed
normaal laden voor 2200mah 35min nou das snel of nie

makkelijk te gebruiken maakt niet veel lawaai de ventilator.

goed leesbaar display en stevige druk knoppen !!!

mooie looks en makkelijk meetenemen

LET OP !!!!
als je deze koopt zit er GEEN kabeltje bij die van je lader +- naar je accu +- gaat dus bestel deze of neem die gelijk mee.

ik doe het met 2 knijp bekjes en 2 mannetjes voor in het station werkt ook priema!!

graag hoor ik jullie reacties als jullie een betere heben of de zelfde?

en als u er ook een wilt aanschafen.
vragen zijn welkom

MURDOCK123 ../BELT-CP[V2]\..

ja is echt een geweldige lader en goede garantie................
heb er ook een multistekker bijgekocht zodat hij werkelijk alles kan laden...
overzichterlijk display met zelfs de kracht van elke cel aangegeven en het aantal mah...........laad supersnel en goed

Hallo, mensen ik heb een lader die een accu van 3000 mAh race accu 7,2 volt binnen 50 minuten lader kosten 40 euro. en 1600 mAh 7,2 volt 25 minuten ik vind het snel.

Hier dezelfde lader als gammapooka staat alleen Mystery op vermeld dan ;).

prijs nagenoeg hetzelfde.

Perfect ladertje.. en snel laden tsja wat is snel?? 1C vind ik voldoende. Maar 5A is beschikbaar indien nodig... dus 2200 3S pakket in minder dan 30 min vol *of het goed voor de accu is is te betwijfelen.

laad van alles

NiCD
NiMh
PB
Lipo

En incl de gebruikelijkste laad stekkertjes!!! hey worden we hier genaaid in europa of niet :P.. (130 euro en dan geen eens een laad stekkertje erbij...)

Als iedereen behalve spanningen en stromen ook het maximum laadvermogen (in Watt, niet in kg ;) ) aangeeft, kunnen we de maximale laadstromen een beetje relativeren/terugrekenen zodat niemand straks blij is met een dode mus.

Zelf maak ik gebruik van de IMAX B6AC
imax-b6ac.jpg

Volgens mij leent deze lader zijn techniek (en kabel setje) van eerder genoemde laders, heb enkel voor deze versie gekozen omdat ik de lader nogal veel meeneem en niet met een losse voeding rond wil lopen. Heeft meer dan voldoende instellingen om diverse accusoorten te laden.
Zelf gebruik ik de lader voor het laden van NIMH en NICAD cellen en mijn heli lipo's (1,2,3 cells tot ca. 2200mah) op 1C.

Specs;
Operating voltage range: DC:11.0~18.0Volt and AC:100v~240v 50/60Hz
Citcuit power:
Max.charge power 50W
Max.discharge power 5W
Charge current range:0.1~5.0A
Discharge current range:0.1~1.0A
Current drain for balancing Li-po:300mAh/cell
NiCd/NiMH battery cell count:1-15 cell
li-ion/Polymer cell count: 1-6 series
Pb batery voltage:2V-20V
Weight:531g (net weight)
Dimensions:134 x 142 x 36mm

Voor het simpele werk gebruik ik een Xpeak-5, het grootste voordeel is dat je geen aantal cellen hoeft in te voeren en ik dus mijn zenderaccu, ontvangeraccu en gloei-accu op 1 en dezelfde instelling kan laden.

Voor het iets betere werk heb ik een Robbe Power Peak Lipoly.

Persoonlijk zit ik te azen op een Infinity-3 maar hekel het punt dat deze geen ingebouwde balancer kent.

Tja pluggen dan maar:

Gebruik 3 laders momenteel waarvan er ondanks 1 zeer kort in mijn bezit is deze er toch wel finaal bovenuit steekt kwa kunnen en gemak.

Afijn de laders:
- Simprop Intelli Bipower Special 50Watt lader/ontlader zeer gebruiksvriendelijk en zeer accuraat
- Icharger ook wel bekend als Imax B6, de lader de Gammapooka noemt en nog veel meer varianten. Laad/ontlaad 50 Watt en is leuke lader voor weinig. Nadelen balancer is niet geheel nauwkeurig maar daar zijn al diverse ombouws voor te vinden en fan maakt erg veel herrie.
- Hyperion 0720i NET 250 watt laden (!) en 120 watt ontladen heb deze lader nu een week in mijn bezit maar dit ding werkt zo simpel en makkelijk super gewoon. Zeer precies met laden en kan veel accu's aan (ook 7s). Gebruik hem vooral om de A123's vol te rammen op hoge laadstroom. Natuurlijk ook zijn nadelen aangezien het een hoog vermogen lader is moet dit goed gekoeld worden door 2 active fans die alleen aangaan als het nodig is. Ook je voeding moet veel A aankunnen maar goed heb een 30A staan dus dat gaat wel lukken.

Als ik keuze moet maken uit de 3: Voor simpel en makkelijk laden: Simprop en voor het zwaardere werk: Hyperion

Op het moment ben ik op zoek naar een lader,maar bv die Simprop Intelli Bipower kan niet onder de 10v ?
De accu's in het autotje zijn 6v... (mugen mbx5)
Iemand nog een tip om goedkoop te kunnen laden ?
Snelheid en alles doet me niet veel.
O ja ik heb de ballen verstand van het r/c gebeuren.

De Simprop Intelli Bipower kan NiCad en NiMH accus laden met 1 tot en met 14 cellen. Jij hebt een 6V accu en dat zijn 5 cellen dus kan jij zonder problemen jouw accu laden.

Ik heb laatst van van een andere modelbouwer hier een swallow ac/ad charger gekocht, met een robbe lipo equalizer. Ik verwacht morgen of overmorgen. Het is niet de nieuwste lader, maar hij kan lipo laden. En met de lipo equalizer is het toch denk ik wel een goed setje.

mvg Bram

Er zijn veel kopien:

B.v mijn lader= megapower poseidon maar is dezelfde als de EOS606i AC/DC.

Stuk goedkoper maar wel goede kwaliteit.

Het is dan ook wel een beregoede lader. Wat goed is, wordt door anderen overgenomen.

Is niet door anderen overgenomen, anders zou het ook verboden zijn.

Hyperion heeft gewoon onder een andere b.v./naam deze laders uitgebracht.

Als je hem open schroefd is hij identiek dus geen namaak.

Wat wel opvalt is dat veel laders dezelfde spec`s hebben, het lijkt dan het wel of ze uit dezelfde fabriek komen. Voor zover ik kan zien zijn er nog maar weinig echt slechte laders.

Back