beste accu voor x-ufo ?

welke is de beste accu voor een x-ufo
de accu wat bij de ufo zat is werkelijk NIKS waard
1min. (nog niet eens) vliegen na 1 uur opladen
en nee er scheelt niks aan mijn ufo ik wil gewoon een andere accu :P

gr.senne

Senne zei:
welke is de beste accu voor een x-ufo
de accu wat bij de ufo zat is werkelijk NIKS waard
1min. (nog niet eens) vliegen na 1 uur opladen
en nee er scheelt niks aan mijn ufo ik wil gewoon een andere accu :P

gr.senne

hier is al eens een draadje over geweest. volgens mijn gebruikten ze een 3 cel lipo accu. even de zoekfunctie gebruiken

Ha die Senne.

Dat wordt een Lipo accu met een speciaal daarvoor bestemde lader. Even een aanschaf maar een wereld van verschil.

Ik stem voor ééntje met balancer. Een extra connector die aan je accu zit en die je ook op de lader aansluit. De lader houd dan alle 3 de accucellen in de gaten en gelijk van lading. (In balans dus!) Sommigen vinden het onzin maar Lipo's zijn nou eenmaal een beetje gevoelig.

Ikzelf gebruik accu die van Graupner van 800 mah. (best. nr. 7620.3)
Vliegtijd 15-20 min of zo, meet ik nooit. In ieder geval stukken langer dan standaard. Hij is ook nog eens meer dan 10 gram lichter en dat is veel voor die X-Ufo. Deze accu past met minimale aanpassinkjes in de originele accuhouder.

Je zult wel het stekkertje op je UFO aan oeten passen. De meesten gebruiken een (Tamiya) BEC connector. Die kleine rooi, ken je wel denk ik. Waaron die?? Omdat die ook al aan de accu zit. (bij de meeste merken tenmistebij de kleine accu's)

Er zijn ook zat andere accu's. Bartjuuuuhhhhh heeft geloof ik 910 mah. Gewicht onbekend bij mij. (Bartjuuhhhh vertel!?!?!?

Je kunt ook voor (2 of meer) van kleinere capaciteit gaan, 700 of zo of zelfs 350 (35 gram!) a 400 mah. Die wegen bijna niets. Wordt de UFO wendbaarder en vliegt letterlijk en figuurlijk "lichter" Die motoren heebben het stukken gemakkelijker en ze zullen je belonen met koeler lopen en langer leven.

Misschien hebben de andere heren Ufioten hier nog iets aan toe te voegen ??? (zal wel)

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Nog meer vragen?? Laat maar horen. Meestal zijn er meer Ufioten in de buurt maar nooit als je ze nodig hebt. :mrgreen:

Groetels :sniper:

Arie
Arie

ben ik het helemaal mee eens. ik heb dan wel geen x-ufo, maar bij alle kleine vliegtuigende helitjes heeft een lichte accu meer voordelen dan een grote. voordelen: minder zwaar voor de motor, langer vliegtijden doordat de motor weinig stroom vragen, goedkoper per lipo (kun je er meer kopen)

Ik zou ook een lipo van tussen de 300 en 800mah nemen, je zou denken dat je met een 1200mah lipo langer vliegt, maar niks is minder waar. gewoon een lekker lichte nemen.
rctechnics, rcvliegshop, aircraftworld, hobby koala, allemaal goedkope adresjes.

ik heb idd die 910 mah lipo, gewoon besteld in de x-ufo shop, MET balancer ook, was een setje....

vliegtijd is idd een kwartier tot 20 minuten, meet t ook nooit, wat dat ding weegt weet ik zo niet,

mij stekkertje paste standaard.

succes, bartjuuuhhh!

@Senne

Die setjes en losse accu's van de ufoshop.
( XUfo-shop.de )

Hebben het voordeel dat ze dezelfde stekkertjes hebben als de Ufo's. Hoef je niets om te solderen.
En als je ff kijkt zie je dat ze diverse capaciteiten hebben, ook bijv 600 mah.
Als je weinig verstand hebt van die accuhandel is het wel erg makkelijk zo. Ietjes duurder maar veel gemakkelijker.

Groetsels
Arie

ik heb een 1700mAh... :oops: :oops: :oops:

Zonder EPP kom ik bijna op hetzelfde gewicht uit... Maar me ufo ging stuk voor dat ik de tijd kon testen... :(

Hey iedereen,

Ik vond dit het beste draadje om mijn vraag te posten ondanks het een oud topic is!

Ik heb een 11,1V 20c 3s 1000MAH lipo accu liggen die wil ik graag gaan gebruiken voor de X-ufo ! is dit mogelijk ? krijg ik straks geen doorgebrande motoren ofzo ?
Alvast bedankt

Mvgr

Nee hoor. Geen probleem.
De originele accu is ook 12 volt (als ie het nog doet tenminste)
Deze weegt waarschijnlijk minder en heeft meer dan 3X zoveel Mah.

Gaat lukken. Even stekkertjes aanpassen en voila.

accu x-ufo

waar kan ik zo een accu kopen, bij de fabrikant zeggen ze dat ze die dingen al 5 jaar niet meer maken help waar kan ik er zo pls reageer mensen.

Misschien heeeeel even geduld!!???
Het is een forum en geen chatsite...

Verder zou ik een lipo accu kopen van 11,7 volt en ong 1000 mah.
Ik zou er meer dan 1 kopen...
Connectortje verwisslen/ omsolderen.. Alleen oppassen dat de accu in de houder past of de houder eraf halen...of het je een x- ufo carbon of glasvezelrame?? Dan past er meer in....
Behave accutjes zelf zoeken kun je ook in Duitsland bestellen.
Ziehier... Produktgruppen - Artikel - .: X3D-SHOP :. Ihr Spezialist für Quadrocopter und ferngesteurte Flugmodelle
Bedenk dat je boor een LiPo accu een speciale lader nodig hebt.
Meer vragen....Ik hoor t wel.
Grot,
Arie

Is dat die eene van twintig euro of een van die andere ?
En waar kan ik die lader kopen dan ik zie hem niet staan

Beste arrie bedankt voor het snelle reageerden maar welke moet ik kopen die van 20 euro of een van die andere en waar kan ik die speciale lader kopen.
Groet Atrey

Back