Beste beginner Expo/Dual Rate instellingen voor een phoenix 1600 motor glider.

Discussie in 'Beginners' gestart door Doerack, 18 mrt 2018.

  1. Doerack

    Doerack

    Lid geworden:
    11 mrt 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Tilburg
    Beste forum-ers,

    Ik ben nieuw in de hobby en onlangs een phoenix 1600 motor glider gekocht. Daarbij een Flysky FS-i6 (beginner) zender. Aansluiten van alle electronica is ondertussen gelukt. Nu ben ik aangekomen bij het instellen van de zender, het is me al gelukt om sommige servo functies om te draaien (reserve channel). Daarnaast High en Low Rates ingesteld op een schakelaar.

    Ik ben nog wel wat aan stoeien met de Dual Rate & Expo instellingen. Nu begrijp ik dat dit deels ook afhankelijk is van eigen voorkeur, en wat voor soort vliegtuig je vliegt, maar zou graag weten in welke richting ik zou moeten denken.

    Dit alles in voorbereiding om een succesvolle eerste vlucht te hebben!

    (Rolroer) Aileron: ?
    (Hoogteroer) Elevator: ?
    (Richtingroer) Rudder: ?
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    schakelaar maken die de uitslagen op 75% zet
    30% expo is meestal wel fijn om mee te beginnen... let op dat je de expo goed om zet!! uitslag moet kleiner worden rond 0-punt, niet groter!
     
  3. Doerack

    Doerack

    Lid geworden:
    11 mrt 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Tilburg
    En deze uitslag en expo op alle roeren, of zit daar nog verschil tussen?
     
  4. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.305
    Locatie:
    REO
    Om de kans op een succesvolle eerste vlucht verder te vergroten zou ik adviseren om bij een lokale modelvliegclub langs te gaan. Dan kunnen zij jouw Phoenix 1600 nalopen en helpen met de eerste vlucht..