Hmz... ik lees ook dat de batterij big time sucks,
Is er nog een andere bril die aan te bevelen is ? Ik heb er wel eens wat gepost hier maar die werden toen niet echt positief ontvangen ( zoals de vuzix )
Ik vind 't allemaal een beetje overdreven. Voor de 2010 en 2011 Fatshark brillen zijn er een heleboel verbeteringen aangebracht, vooral omdat veel mensen kennelijk niet voorzichtig met hun spullen omgaan, maar wel verwachten dat 't heel blijft.
Zo waren de batterijen voorheen voorzien van stugger draad dat als je er hard aan trok inderdaad met solderingen en al uit de plastic behuizing van de batterij getrokken kon worden. Dan vraag je je natuurlijk wel af waarom iemand zoiets zou doen? De nieuwe batterijen hebben dikker, flexibeler draad en een ordentelijke trekontlasting.
Dat er wel eens een bril defect raakt vind ik ook niet zo gek, mensen gaan zelf aan de knutsel met allerlei verloopkabels of solderen zelf zaken aan elkaar. Als het dan eens misgaat is het natuurlijk makkelijk om de fabrikant van de bril de schuld te geven.
Uiteraard is er wel wat uitval, maar da's logisch, het blijft tenslotte elektronica die gebruikt wordt in de meeste uiteenlopende omstandigheden en soms aardig wat te verduren krijgt, dan gaat er uiteraard wel eens wat stuk. Hou daarbij even rekening met de prijs, als je iets wilt hebben dat echt niet stuk te krijgen is zal de prijs ook evenredig hoger worden.
Mocht er echter een defect aan de Fatshark videobril zijn dan wordt dat altijd snel en correct opgelost, Fatshark laat niemand met een kapotte bril zitten. Probeer datzelfde maar eens voor elkaar te krijgen bij de andere videobrillen, b.v. die via eBay gekocht zijn.
Kortom, tuurlijk gaat er wel eens iets stuk, soms door toedoen van de consument en soms door een defect aan de Fatshark bril. Echter de indianenverhalen die soms uit de vierde, vijfde of zesde hand verteld worden verwijs ik naar het rijk de fabelen. Ikzelf gebruik Fatshark als sinds 2007 en zelfs mijn twee videobrillen uit 2007 doen het nog meer dan uitstekend en daar heb ik echt al honderden uren mee gevlogen.
Mocht je problemen hebben met je Fatshark videobril, gewoon contact opnemen met de verkoper, als deze in Nederland is gekocht kan je gewoon binnen 8 dagen gebruik maken van je retourrecht en is de winkelier verplicht je óf een nieuwe videobril te sturen óf je geld terug te geven. Opsturen naar Fatshark hoeft alleen in de gevallen waar dat praktischer is (de winkelier zit. b.v. in Canada) of wanneer de lokale winkelier niet genegen is je te helpen.
Met vriendelijke groet,
Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality