Beste Gopro gimbal ?

Veel hebben een gopro gimbal maar welke is nu eigenlijk het beste?
Ikzelf heb er eentje van quadframe met savox servo's met stabilisatie in mijn naza-v2. Als je het mij vraagt is dat niet de best oplossing.
Ik denk dat het tussen deze gimbals gaat : Tarot T-2D, zenmuse of de BDLC van quadframe.
Ik ben benieuwd wat jullie de beste vinden.

Ik gebruik nu de Zenmuse H3-2D sinds deze uit is met hele goede ervaringen. Toch de wens voor een 3-assige versie. Heb de DYS Smart3 3-axis besteld na goede filmpjes te hebben gezien. Voor mijzelf blijft GoPro toch de meest gebruikte cam..

Ik denk niet dat je van "een beste" kan spreken.
Een "beste" auto is er ook niet.
Ik gebruik de 3assige van Arris, erg tevreden over.
3 assige van dji is ook goed.
En vast nog wel andere merken.

Een 3 assige gimbal heeft dus een 3e motor.
Bij de Arris zit de yaw bij mij op een draaiknop en is dus bedienbaar.
De roll is ook bedienbaar bij de Arris.
De tilt uiteraard ook.

De eerste 5 graden draaiing van de copter blijft de gimbal staan, daarna gaat ie mee met de yaw.
Dat haalt de heen en weer beweging van de gimbal eruit.

Bij de zenmuse van Dji kan je de yaw niet bedienen.
De roll volgens mij ook niet.
Maakt niet zoveel uit hoor.

Yep.
Ik heb de versie met 8 rubbers.
Momenteel schijnt ie uitgeleverd te worden met 4 rubbers.
Beste resultaten heb ik met 4 rubbers en de zachte variant.

Maar is hij echt dat geld meer waard dan de tarot T-2D ?

Qua werking denk ik niet.
De zenmuse heeft geen storende zichtbare kabels.
Alleen een 8 aderige kabel
Hiervoor heb je echter wel de naza nodig.

Voor de Tarot heb je alleen een ontvanger (uiteraard) nodig.
En er hangen wat meer kabels bij.

Als je een goedkope gimbal wilt kan je ook eens op goodluckbuy kijken, die leveren wat kitjes (helemaal compleet) met de Martinez controller erbij. Ik vlieg i.c.m. een Mobius met een Martinez controller en vindt het een prima gimbal controller! PID tunen kost je wel even wat tijd:)

Moet er wel bij zeggen: ik heb geen ervaring met andere gimballs, dus vergelijken kan ik niet! Mogelijk is AlexMost, zenmuse, Tarot etc vele malen beter en/of gemakkelijker af te stellen....

idd ... GLB verkoopt ook de DYS Smart3 GoPro gimbal, voor minder als HK aanbiedt. In de pre-order. Echt een inpuls-aankoop-winkel maar tegenwoordig erg betrouwbaar. En voor USD17 verzenden binnen 3 dagen in huis [emoji6]

Moet er wel bij zeggen: ik heb geen ervaring met andere gimballs, dus vergelijken kan ik niet! Mogelijk is AlexMost, zenmuse, Tarot etc vele malen beter en/of gemakkelijker af te stellen....

De Arris gimbal heb ik nog niets aan gedaan.
Dus dat is qua afstellen wel erg makkelijk.

Alex Moss controller.

Je hoort vaak ook prima dingen over de GLB gimbals, volgens mij is er zelfs eentje van 70 dollar ofzo. Die heeft wervel instelwerk nodig maar is erg licht er werkt verder prima.

Ik heb ook een GLB gimball (2D), bij ontvangst bleef hij trillen ook na opnieuw instellen, toen een nieuwe controller van ze gekregen en nu werkt hij prima. Ik moet zeggen dat hij wel wat zwaar is vergeleken met de G2-D van Walkera die ook prima werkt. Ik denk dat ik nog een G2-D ga bestellen,de kunststof versie, nog lichter en met een handig kliksysteem zodat je hem heel snel van je multicopter af kan halen. Voor 53 euries gewoon eens proberen :-)

Walkera G-2D Camera Gimbal for iLook / Gopro Hero 3 Plastic Version - ?53.08

Back