beste keuze: t-rex/ark x400/zoom 400?

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
A

aviador

Guest
Hallo mede forum gebruikers,

Ik wil overstappen van mijn fp helitje naar een grotere heli met meer mogelijkheden. Volgens mij heten de heli's uit de titel midi helicopters, dit is dan ook het grootste wat mijn bankrekening toelaat :mad:
Het is al een moeilijke keuze welke van de 3 ik moet nemen, nog een moeilijkere keuze waar :oops:
aangezien ik nog geld wil overhouden voor eventuele crashes ben ik dus opzoek naar een zo goedkoop mogelijke set. Maar ik wil natuurlijk niet over een half jaar denken; had ik toch maar iets meer uitgegeven aan een betere heli.
Ook ben ik een beetje wezen rondneuzen op ebay :P met mooie prijzen uit hongkong :o
Bijvoorbeeld deze wel heel goedkope RTF ark x400:
http://cgi.ebay.com/280-RTF-ARK-X-4...QitemZ6030671136QQcategoryZ2563QQcmdZViewItem

is dit een beetje goede set, en is het de 270 EURO waard incl verzenden maar exl eventuele douane kosten enz..

leek mij wel een goedkope manier om aan een beter heli te komen en toch nog geld over te houden voor spares :wink:

wat denken jullie :?:

groeten oscar.

had ik toch nog iets beter moeten zoeken :oops:
maar wat vind je van de ebay aanbieding? en de elektronika die erbij zit?

oscar

Ik kan niks vinden over de elektronika die erop zit.
Er moet wel een brusheless opzitten bijvoorbeeld.

Kijk eens bij RChelistore, daar kocht ik een x400 voor hetzelfde geld met brusheless.

Features

1. Designed by the original designer of T-Rex 450X
2. Comes with 6Ch Radio (transmitter and receiver) with Pitch Control
3. Belt-Driven Tail Rotor Design
4. Ready-to-Fly - Pre-installed 3000kv Brushless Motors and Brushless 25A ESC
Powered by 11.1V 1800mah Lipo (10C)
5. FULLY UPGRADABLE - We have Full Carbon Fiber and Aluminum Upgrade Parts for X-400. Pls visit our ebay store
6. Higher Quality Gyro and Servos and Plastic Components compared to Dragonfly 39
7. We have FULL Parts Support

Er zitten dus al een brushless en lipo bij.
maar wat ik ook erg belang rijk vind is dat er een zender en ontvanger enz.. bij zit.
daarom is deze ook zo goedkoop vergeleken met andere set's.
maar ik wil dan ook niet met ''walkera'' elektronica zitten :wink:
Ik vind de zender bijvoorbeeld er wat cheapy uitzien:
b6.JPG

maar zolang hij zijn werk maar doet vind ik alles best :wink:

Als je een goede zender wil zou ik maar meteen een computer zender kopen. Heb je later ook nog veel meer aan. (als je wilt doorgaan met heli vliegen natuurlijk :wink: ) Kijk maar naar FF9, FF7 etc. etc.

De set ziet er best leuk uit hoor maar de elektronika zal niet je van het zijn. Wat Paul al zei is dat je er verder niks mee kunt. Dus even overbouwen op een andere heli kun je dan ook vergeten omdat die zender geen andere aansturingen ondersteunt.
Als ik jou was zou ik een leuke computerzender kopen en de X400 ergens anders kopen.

verder met heli's gaan zit er de komende tijd niet in denk ik.
hooguit ga ik misschien t-rex aanschaffen, maar groter kan ik toch niet betalen.
als ik een computer zender ga nemen ga ik denk ik voor een mx12 of een optic 6 die trouwens ook tekoop staat op dit forum.
maar als i daar een losse heli bij moet kopen ben ik al veel meer kwijt :(
maar is deze set een beetje geschikt om eerst mee te leren rondviegen(hooveren kan ik al met me fp) en misschien later wel wat licht 3d?

Je zal er best mee rond kunnen fladderen maar 3D zal er waarschijnlijk niet inzitten. Beetje moeilijk adviseren want ik ken de elektronika niet die erinzit. Ik ben een beetje bang dat je bagger krijgt op een leuke heli, en dan is er geen weg terug.

wat zijn dan dingen die echt van kwaliteit moeten zijn?
de servos, zender, gyro?
de motor en regelaar kan weinig mee mis zijn lijkt me zo.
en die winkel rchelistore is de x400 met brushless 380 euro maar daar moet nog een hele dure zender bij.
weten jullie nog een winkel, het liefst in nederland, waar je deze heli goedkoop kan krijgen?

die 1e heeft een brakke gyro. Die 2e heeft al een stuk betere ;) Zo'n sanwa zender is ook niet echt een slechte om mee te beginnen ;)

wat is eigenlijk de goedkoopste plek (op internet of in de echte wereld) om een T-rex of een X-400 aan te schaffen?
ik heb gisteren even met een carboon-400 gevlogen, vliegt zalig, enge nadeel: ik wil een grotere heli nu :D
greetz

Back