beste koop?

ik heb hulp nodig bij het kiezen van een lader. ik heb 2 laders op het oog en het gaat tussen een GMVIS Commander en een Much More Cell Master.
Welke is kortgezegd de beste? Ik wil er GP 3300, IB4200, sanyo 3300 en enkele 2000-2400 nicads mee laden.

Welke lader haalt het maximale uit je accu en bevordert ook nog eens de levensduur van je accu? Daarbij natuurlijk ook gebruiksvriendelijk. Toepassing: enkel circuit rijden.

GM VIS Commander:

Max. Ladestrom:
1-7 Zellen: 9.9 A
8-10 Zellen: 8 A
11-20 Zellen: 6 A
21-30 Zellen: 4 A

Entladen 1 - 30 Zellen
Max. Entladestrom
1-6 Zellen: 20 A
7 Zellen: 15 A
8 Zellen: 5 A
10 Zelle
Technische Daten
Eingangsspannung: 11-15 V
Eingangsstrom: 10 A (6 Zellen)
Eingangsstrom: 25 A (30 Zellen)
Größe: 18,5 x 16,6 x 6,5 cm
Gewicht: ca. 1700g
Tempsensor: Best.-Nr. 94400.1

Much More Cell Master:
Technische Daten

Gehäusegröße: 124x114x47 mm
Gewicht: 482g
Zellenanzahl: 1-8 Zellen
Ladestrom: 0,1-10,0A
Entladestrom: 0,1-10,0A
Abschaltspannung: 0,1-9,9V
Eingangsspannung: 10,0-16,0V
Max. Ladekapazität: 10-9990mAh
Ladeeinstellungen: Peak & CTX, Trickle, Flex, Li-Ion
Tricklespannung: 0,1A
Delta Peak: 3-99mV
Flexladung: 0-9 Einstellungen
Temperatursensor: 15-70° C
Zusätzlicher Anschluß: Ausgang für Kühlstand
Kühlung: 2 temperaturgeregelte Ventilatoren

weten jullie het? ik niet.

alvast bdankt.

ik maak het je misschien nog moeilijker,maar kijk ook eens naar een Robitronic Overloader,deze lader gebruik ik.En deze heeft ook alle denkbare functies om je accu packs goed te laden.

Tja, er is ook zoveel keuze. Ik heb me maar beperkt tot deze 2 laders, ook voor de prijs...Er is mij verteld dat de cell master een erg goede lader is. maar als ik naar het merk Gm (graupner) kijk, denk ik wel aan duitse degelijkheid en kwaliteit en ervaring in de modelbouw...kan het ook helemaal mis hebben hoor...

De GM mist toch wel een belangrijke functie,de temperatuur sensor,die moet je apart bestellen.Deze is toch zeer aan te raden als je nihm accu's gat snelladen.

Accus houden nou eenmaal niet van hoge temperatuur,en met een graáaje of 26 wil een accu wel heet worden,

Dus is het handig als tijdens het laden de temp in de gaten word gehouden en ie er met de ingestelde temp eruit springt en stop met laden.Dit is zeer belangrijk voor de levensduur van je accu's.

kan je delta peak afslag combineren met temp afslag? dus 2 mogelijkheden dat je lader het laadproces beeïndigt...dus wanneer je delta peak afslag instelt, sluit dat automatisch temp afslag uit (en omgekeerd)

Xray zei:
kan je delta peak afslag combineren met temp afslag? dus 2 mogelijkheden dat je lader het laadproces beeïndigt...dus wanneer je delta peak afslag instelt, sluit dat automatisch temp afslag uit (en omgekeerd)

Ja dat kan zeker,daarom is ook een must,je hebt dan 2x keer een beveiliging dat ie afslaat als de accu vol is,of te warm is.Het kan dus gewoon tegelijkerteid gebruikt worden.

Dat mag ik toch aanenemen,dit omdat ie ook een temp sensor heeft.

En anders kun je het altijd nog even navragen bij de desbetreffende winkel.Want op de site van die lader staat wieinig info

denk dat ik dan toch beter voor de cell master kan kiezen. hij is goedkoper, zit temp sensor op en heeft veel laadfuncties.

Back