Met snelle motoren wil je in eerste instantie een motor hebben die onderin wat tammer is dus niet veel timing heeft, de rest kwa acceleratie of punch doe je namelijk met boost.
Een te hete motor kan ook aan je rijstijl liggen, probeer uit de bocht niet meteen vol te knijpen maar meer gelijkmatig.
Verder, dat wat er op de motor staat is niet altijd de echte hoeveelheid timing. Er zijn motoren die een vaste ingebouwde timing hebben die je verder kunt opschroeven met de draaibare sensor. Dus bijvoorbeeld 15graden vast + 30 of 40 graden verdraaibare timing (wat op de sticker staat van de endbel).
Wat kun je hier mee? Niet veel maar het zijn wel dingen waar je rekening mee moet/kunt houden.
Persoonlijk zou ik de capricorn motor proberen aangezien je die al hebt en alle timing eruit halen door de sensor maximaal naar de min te verdraaien. Op de regelaar zou ik alleen boost gebruiken. Turbo heb je niet nodig en maakt het alleen maar ingewikkelder. (is in weze hetzelfde als boost alleen de applicatie is iets anders).
Als je een hobbywing regelaar hebt of een regelaar die door hobbywing is gemaakt (de oude speedpassion esc bijvoorbeeld) dan zou ik het volgende proberen:
acc 650 tot 750
boost 30 of 40 (bij normale mach layout)
boost start 10.000
punch 1
verplaatsing geen idee, ben geen tc rijder
Ik weet niet welke regelaar je hebt maar ik heb tijdens een training een keer een 5.5t hobbywing motor geprobeerd met hobbywing regelaar en 30-40 boost en dit ging goed met lage temperatuur. Niet te gek beginnen en temperatuur meten na elke 2 minuten.
ps:
Ik zou verwachten dat een paar toppers op de mach je wel zouden kunnen helpen?