Besteld bij HobbyKIng, fout in de adresgegevens, hoe nu?

brutus

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
PH-SAM
Hallo,

IK heb van de week twee keer wat besteld bij HobbyKing, en als bezorgadres dat van een maat van me opgegeven, omdat ik zelf momenteel niet thuis ben.

Nu kom ik er nu pas achter, dat ik (giga-dom), ZIJN adres, en MIJN postcode ingevuld heb....

Weet iemand hoe ik dat het beste kan oplossen?

Een mailtje naar de klantenservice doen met je ordernummer.

Ik denk wel dat het op het juiste adres gaat aankomen.

Bedoel je de klantenservice van HobbyKing? of die van de bezorgboer?

Ik heb namelijk geen idee wie dat is en hoe ik die moet bereiken (er word verstuurd met tracking, maar ik zie nergens een link voor de tracking code).

Beide bestellingen komen via het UK warehouse, voor het geval dat dat wat uitmaakt....

Naar HobbyKing, en hopen dat het nog niet is verstuurt.
Je moet altijd maar afwachten welke bezorgboer het komt brengen bij hun.

Maar, welke bezorgboer dan ook, die gaan snel merken dat de postcode niet de juiste is en zullen naar het adres gaan. Wellicht doe je beter niets.

Chat starten met HK als de bestelling niet te lang geleden is en al is verzonden.
Als hij nog niet verzonden is kunnen ze de order wissen en de betaling komt als tegoed op je account.

Eentje is er nog niet verzonden als het goed is (vanmiddag besteld) de ander is al een dag of vier onderweg....

Bedankt voor de tips

die gaan snel merken dat de postcode niet de juiste is en zullen naar het adres gaan. Wellicht doe je beter niets.

Mischien... Lullig genoeg staat er een typefout in de straatnaam (ombang i.p.v. omgang), en ik snap niet hoe dit heeft kunnen gebeuren, want ik heb het adres niet aangepast (heb wel vaker naar dat adres laten bezorgen, het stond er nog in...).

Nou, Hobbyking kon niks meer doen, de boel was blijkbaar al ingepakt en naar de koerier onderweg????

Ik zou me geen zorgen maken. In het ergste geval moet je naar het postkantoor om het daar te halen.

Ik heb het een tijd geleden ook voorgehad met mijn eerste bestelling bij HK .
Het huisnummer was 31C en dit was ook zo ingevuld .
Na vier weken contact opgenomen met HK omdat levering wegbleef en wat bleek , de C valt weg bij het doorsturen van de bestelling .
Het gevolg hiervan was dat het pakket bij de leverancier onbestelbaar was en het terug bij HK was .
Ik heb zo vier keer via de chat dit probleem aangekaart en vier keer hebben ze het pakket teruggestuurd naar HK wegens onvolledig adres omdat ze de C weglaten vanuit HK en de leverancier dan niet juist weet waar hij moet zijn .
En van het postkantoor was geen sprake want de leverancier kon geen bericht in de bus steken wegens onvolledig adres .
Inmiddels zou ik drie keer verzendingskosten moeten betalen omdat het zogezegd onbestelbaar was .
Dit was meer dan mijn bestelling waard was zodat ze hun pakket kunnen steken waar de zon nooit schijnt .
Ik zal zelf wel naar de modelbouwwinkel gaan als ik iets nodig heb .
Groetjes
Ronny

Ik zit mij zo eens te bedenken: ik heb dit adres vaker gebruikt. Ik bedoel: die pakjes zijn toen aangekomen op het bedoelde adres.
Ik heb vanmiddag, en afgelopen week, gebruik gemaakt van een adres zoals dat reeds in de database van HK voorkwam, ik heb beide keren niks zelf handmatig ingevuld.
Computers maken geen fouten, en mixen niet "opeens" de postcode van het ene adres (mijn postcode) met het huisadres van mijn maat.

Ergo: er is al vaker iets vanuit HongKong of waar dan ook, via dit foutieve adres, tóch goed terecht gekomen....

Ik denk dat ik me zorgen maak om niks....

Volgende keer wat beter opletten als je op "next" drukt.
Voor nu kun je niks meer doen. Hopen dat de bezorger het goed oppakt.
De ene keer is het GLS, dan weer DHL en ook post.NL
Uit het UK warehouse heb ik nog nooit iets gehad. Meestal kwam het uit Duitsland.

Uit het UK warehouse verzenden ze niets naar NL. Het het moet het EU- of het Globalwarehouse zijn geweest. Hetzelfde geldt voor de bezorger. Of het is standaard shopping uit hk bezorgd door postnl of spoed verzending via ems of dhl. (Dit kies je zelf bij het afrekenen) GLS is de standaard bezorgdienst uit het EU warehouse. Of het moet onder de 200g zijn dan komt het met postnl.

Uit het UK warehouse verzenden ze niets naar NL.
Lijkt me stug.... Bij de bestelling kun je een warehouse selecteren, en als je de verkeerde selecteert krijg je automatisch de melding dat het niet mogelijk is te versturen naar het door jou ingevoerde adres.
Die melding kreeg ik niet, de betaling is geaccepteerd, en van de eerste bestelling heb ik al de melding dat het verstuurd is (en die komt uit de UK), dus ik zou niet weten waarom het niet verstuurd zou gaan worden?....
Ik zie overigens dat de laatste bestelling wel uit het Europe warehouse komt, en gek genoeg heb ik daarvan nog geen verzend-bevestiging, nu twee dagen later... Vreemd???

Nou.... Oh, verrassing: ik werd zojuist gebeld, door een vriendelijke mevrouw uit Zwolle (weet niet meer welk bezorgbedrijf) en die vroeg hoe dat nu precies zat met dat adres....

Morgen is het eerste pakje er, en ik heb haar gelijk verteld dat er nóg een pakje onderweg is met precies dezelfde adresseer fout.

Ofwel: alles sal reg kom....

Ons zijn blij dat alles regt gekom is.

Verzenden uit de UK is dan een nieuwe optie. Mij is het nog nooit gelukt, ik kreeg inderdaad altijd de melding dat versturen niet mogelijk is.

Nou.... blijkbaar kwam het tweede pakket bij de sorteerder binnen tegelijk met dat het eerste pakket na telefonisch overleg weer richting de laadbak van de bezorger ging, en lagen ze dicht genoeg bij elkaar dat het iemand opviel, want alle pakketjes zijn tegelijkertijd bezorgd, onbeschadigd en 100% in orde....

Ikke happy!!!!!

Back