Bestellen bij hobbycity

• Topicstarter Topicstarter jantje16
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jantje16

Guest
Hallo,

Ik ben van plan om een set-up te voor 2 vliegtuigen + een lader + nog wat kleins te gaan bestellen bij Hobbycity..

Nu vroeg ik me toch af (en ik denk persoonlijk van niet maar toch)--> Heeft iemand ooit problemen gehad met Hobbycity??

Bv. Dat je pakket niet door de douanecontrole geraakt ofzo??

Ik ben maar bang omdat het toch om redelijk wat geld gaat en omdat ik ook nog maar 14 jaar ben en nog geen vakantiejob ofzo mag doen dus ook niet zo dat eventueel verloren geld terug te verdienen. Nu dat doet er natuurlijk niet toe??

Dus is hobbycity veilig of niet??,

Grtz

jan

Ik heb nu al een keer besteld bij hobby city en heb een draadje gestart over verzendtijden en douane ed daar kun je het zeker vinden (
PS: gebruik de zoek functie

Ow ok, ja srry hoor..

Mijn pakketje is rond de 130 euro (186$ incl. verzendingskosten) en het weegt net onder de 1.5 kg...

Ik ga met EMS express bestellen..

Maar stel nu dat de douane het pakket toch onderscheppen..

Hoeveel kan mijn kost dan zijn om het pakket toch terug te hebben??

Groeten

Jan

Ik zou even wachten tot 1 januari 2009, dan is invoeren heffingvrij tot 150 euro

Over heffingen, douane etc. Gebruik de zoekfunktie!!!

Dat staat allemaal in het andere draadje maar ik zal het toch even neerzetten.

Ik heb meestal ook pakketten van rond de 200 dollar tot 2kg (ook bij hobbycity), aan te raden is zeker om iets meer te betalen en het pakket te laten verzenden met EMS wat je al van plan was ipv van air mail.
EMS is er veel sneller en komt dus ook zeker niet lang bij de douane te liggen. Al de keren dat ik met EMS heb besteld was het er binnen 10 dagen en nooit extra kosten. 1x extra kosten gehad en dat was via airmail en toen was het iets van 18 euro.

Douane neemt het trouwens nooit in ofzoiets hoor, ze maken het open en schatten het bedrag in euro's daar betaal je inklaringskosten (oftewel btw) over. Als de postbode hem dan komt brengen dan moet je hem dat geld betalen en dan is het afgehandeld.

Heb gister een pakketje binnen gehad met elektronica (a 3 kg van 500+ $) op airmail.
Heeft er negen dagen over gedaan (als ik thuis was geweest bij de eerste keer) en geen import kosten.

En heb al een keer of 15 besteld daar, nog nooit betaald.

Dus je kan gerust bestellen je kan pech hebben maar kans is klein.
amerika is altijd betalen volgensmij.

Laatst bewerkt:
H.C. is veilig, je moet echter altijd incalculeren dat je btw moet betalen.
Als dat een probleem is, kun je beter in NL bestellen. Dan weet je namelijk zeker dat je geen rekening achteraf krijgt.

Jan is van België jongens,

ik heb nu 30 bestellingen gedaan, eerste 3 via EMS, 2 maal hiervan 24 euro douane voorleggingskosten moeten betalen.
volgende 27 zendingen van air parcel, nog nooit iets hoeven bijbetalen. Zelfs het pakket met de mega power lader in is door douane opengedaan en weer toegekleefd. Niets hoeven bijbetalen.

Kan ook goede ervaringen melden, altijd via airmail, en nooit bijbetalen. Zeer korte levertijd ongeveer 10 dagen.

Succes Rido.

Ik kan het bovenstaande beamen. 23 bestellingen tot nu toe; alles goed aangekomen (zowel met EMS als met Registered Air mail).

Tot nu toe niet hoeven bijbetalen i.t.t. bestellingen uit de VS.

Het is niet toegestaan om op dit forum winkelbesprekingen te houden. We doen vaak topics over Nederlandse winkels op slot en ik vind het dan ook niet meer dan fair tegenover de NL winkeliers om ook deze te sluiten. Los van dat deze bespreking simpelweg gewoon tegen de forumregels is. Zie de forumregels-link, bovenaan iedere pagina op dit forum.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back